Prata om det du vill tråden

Amen broder :pray::ok_hand:

1 gillning

Har du sett: Love Death + Robots ??

Den är på Netflix den med, asbra. Inte en serie i vanlig mening, då alla avsnitt är gjorda av olika kreatörer. Men underbar. Nästan allt.

1 gillning

Inte sätt men kan spana in den =) GIllar i stort sätt allt.

1 gillning

den är grym, jag hoppas du gillar den.

1 gillning

Apple släppte en ny sci-fi dystopisk serie igår som heter Silo med svenska Rebecca Ferguson i huvudrollen. Ser väldigt bra ut!

1 gillning

Jag hittade nyss Mrs Davis på … Peacock och gillar den skarpt.
Den ligger lite tonalitetsmässigt åt samma håll som “Dirk Gentlys Detektivbyrå” och “The Umbrella Academy” (rekommenderar båda dessa också).

1 gillning

Paraply-serien var cool. Håller med.

Av alla floppar i Hv genom historien, Vilken flopp var ni “svagast” för?

Min är Timo Vertala! Han fick det verkligen inte att lossna, men han kämpade verkligen för laget i alla lägen. Glömmer aldrig när han och Pat Kavanough drog igång ett riktigt slagsmål mot Modo i semifinalen 2007.

Vart svag för han redan när kom till HV, och var på plats i Scandinavium när han gjorde mål i början på säsongen. I kedja med Davidsson och Hannula den matchen! Efter det var jag lite såld på honom!

3 gillningar

Det som kommer först till mig är “linkan” Bremberg. Tyvärr användes han inte på det sätt där han är som bäst och då blev det som det blev.

1 gillning

Upptäckte precis denna tråden. Jag vill tipsa om “The Bear”. Huvudkaraktären är samma som spelar Lip i Shameless, som också är en serie som är mycket värd att se. Båda mörka komedier.

2 gillningar

Trailern för säsong 2 kom precis ut. Ser fantastiskt bra ut.
Avsnitt 7, one-take avsnittet gav mig samma typ av ångest som Uncut Gems. Fantastisk serie.

Under kategorin ”verklighetsbaserat” har jag verkligen fastnat för ”Welcome to Wrexham”.

Förmodar de flesta sett Sunderland til I die på Netflix. Om inte så är den starkt rekommenderad att se

Nichlas Torps hemmabana om han spelar? https://www.nigk.se/ :grin: Nicklastorps GK…

Gillar den även om det är liiite mycket jippo över den ibland.

Säsong två ser sannerligen spännande ut. Jag hoppas på att det fortsätter med det kaotiska och lite trashiga stuket. Jag gillar verkligen serier och filmer som utspelar sig i restaurangmiljö, likt The Bear, filmerna Boiling Point (med en ack så fantastiske Stephen Graham), Chef och Burnt. Om någon har tips på liknande titlar så är jag idel öra!

Själv ser jag inte på mycket film som jag får välja utan mest hemmavid rullar det Bamse, Mumin, Avārijas brigādes. Väljer frugan blir det skräck. När jag väl kommer över teven blir det ofta dokumentärer.

Om jag måste välja någon film så blir det någon Adam Sandler film. Benknäckargänget är bra. Grown ups filmerna är bra tycker jag.

Nyckeln till frihet är också bra!

Men är tyvärr alldeles för dålig på filmer o serier.

Vad gör ni på fritiden annars?

Själv spelar jag en del musik i olika musikkårer, fixar med huset och lyder order från en fru och 3 barn…

Blir inte mycket film här heller, kommer man över TVn blir det någon dokumentär. Gärna om idrott eller någon innovativ klimatlösning.

I övrigt är jag snart inne på mitt sista år som student. Snart examinerad miljöstrateg och det är en genre jag “upptäckte” när jag skulle bli pappa för första gången för snart tre år sedan. Insåg vilken katastrof det är med vår miljö och vårt klimat och kände att jag ville hjälpa till, hoppade på en utbildning jag snart är färdig med och känner det är helt rätt för mig. Här kan jag bidra.

När studenttiden snart rullar mot sitt slut ser jag fram emot lite högre inkomster (och därmed fler HV-matcher på plats :star_struck:, då jag bor bara tio minuters cykel från HG).

1 gillning

Just nu: flipperspel.
Annars, men lite mindre pga gammal: skateboard.
Dessutom: äger en grävmaskin, för varför inte? Den kräver lite tid.

Det sker inte mycket just nu. Gick mer eller mindre i ide över vintern men nu börjar man vakna till liv igen. Den mesta av tiden utanför jobbet går till att promenera och leka med hunden medan sambon är hos sin häst.

Fasen va kul, grattis! Examen efter högskolan är nog bland det skönaste jag har varit med om.