Prata om det du vill tråden

Inte film, utan TV-serie: Band of Brothers.

Jag avskyr jul. Det är en lhc-högtid. Som alla högtider.

3 gillningar

Haha, älskar jul, ledig från jobb, nära till J-vm, tid för att trycka bra filmer och serier och lira massa brädspel. Både Die hard 1 och 2 funkar ju på jul, eller varför inte godingen Krampus :slight_smile:

1 gillning

Vem är du? Kan inte minnas att jag någonsin pratat med dig…

1 gillning

I juletider är det Love Actually, kassa Hallmark-rullar och Harry Potter som gäller här.

1 gillning

Då måste jag såklart fråga vad för typ av brädspel som spelas? Vad är favoriterna?

Har 2 skåp fullt med spel, men oftast blir det Mahjong, Med andra ord, Alias, Rappakalja eller gärna ngt frågespel som Bezzervizzer eller TP. Frugan och jag har fastnat för Clever, ett spel jag verkligen kan rekommendera.

Aha, jag förstår. Jag ska prata med doktorn så han löser ett nytt recept! Återkommer!

Att HV klarar sig kvar eller att ni får det som står högst på er önskelista?

Kan iofs vara samma sak…

Den svartingen skäms inte för sig!

Vad är det i glaset?

På tal om drycker, är det någon som har testat den nya flugan “Varmboga”? En Arboga 10,2% uppvärmd i vattenbad till cirka 55 grader? Finns en ganska stor facebookgrupp dedikerad till just denna öl som numer har snöat in på Varmboga.

Det har även diskuterats i Efter Fem på fyran. Jag är vansinnigt sugen på att testa detta men känns nästan risky när man jobbar dagen efter. Kanske till helgen! Är det en fullträff blir det billiga (och tidiga) lördagsaftnar framöver.

1 gillning

Ser gott ut men tyvärr är glaset bara halvfullt.

1 gillning

Lyssnar på Den Som Skrattar Förlorar-podcast och de tog upp detta fenomen sist och testade. Båda avskyr Arboga sen tidigare och kom fram till att det är sämre än en iskall men bättre än en ljummen typ. De hade även med ett reportage från lokalradio där de testade och hade liknande slutsats.
Verkar vara ruskigt överhypat😅

1 gillning

Jag firade fem år i gruppen förra lördagen :slight_smile: Märks att media har snappat upp fenomenet, då antalet medlemmar har tre- eller fyrdubblats senaste veckorna.

Våga boga! :beers:

…och ja, i den gruppen har den har väl varm i tio års tid :slight_smile:

1 gillning

Det är en stout från Nerdbrewing.
Arrow operator heter den.
Ljuvligt god med en touch av chili. 14,5% håller den.

Jo, men jag har ju tagit en rejäl klunk också :grin:

1 gillning

7 gillningar

Jag har som tradition att alltid kolla på Bad Santa under julen :slight_smile:

Imorn bär det av ner till Jönnet. Tänkte nyttja en av forumplatserna.

Två frågor:

1. bästa pizzerian (helst centralt😉)
  2. nån annan forummedlem som ska på matchen imorn?