Prata om det du vill tråden

Har ej sett. Men dög den åt Liv, duger den åt mig. :slight_smile:

2 gillningar

Förutom matchen, så ser jag fram emot ditt utlånande utav Pizzeria!

1 gillning

Lovar att en recension kommer! :smile:

2 gillningar

Ni i Jönköping med omnejd, vad tycker ni om Holy Kebab?

De etablerade sig i Stockholm för några månader (år?) sedan, och framställer sig som “kebab från Jönköping”.

Jag käkade på A6 för ngn vecka sen, små portioner, ganska gott, dock relativt dyrt.

Okej. Här kommer betyget på Primas kebabpizza @fyboda
Måste nog dela upp i pizza och sås.

Pizzan: En tung pizza. Vet knappt om jag orkar käka upp. Men den levererar verkligen. Visst, jag är färgad. Allt som kommer från Jönköping är det bästa vi kan få. Det finns en finess och elegans, både till utförande och smak. Bland de bästa kebabpizzor jag käkat. Sett till prisnivån kanske man önskar sig lite mer bang for the buck.

Betyg: Erik Christensen

Såsen: Oj, Oj, Oj. Tog den milda såsen. Och den är så len och elegant. Körsbäret på glassen. Här snackar vi klass. Höjer pizzan och sina lagkamrater. En riktig vinnare.

Betyg: Esa Keskinen

12 gillningar

Världsklass! Ska nog åka och köpa en pizza jag med sen bara för det. :joy:

1 gillning

Kollar man Holy Kebabs hemsida så verkar de inte ha rätt kebabkött dvs karré utan “kalv”. Är det sådana där tråkiga plastiga osthyvlade remsor eller är det skav/gyros som det SKA vara i Jönköping?

Riktigt tungt med en hel kebabpizza. Jag och en polare delade på en Batman (utan lök) för någon vecka sedan på Prima. Det var alldeles lagom. Skulle kanske gått ner en liten slice till för det är så gott. Men skönt att slippa matkoma efteråt.

De tog 20 kr för dela på pizzan och vi fick den på 2 tallrikar. Som halvstammis där så tycker jag det är lite väl att ta betalt för dela på pizzan.

Angående pris, så kostar en Batman 130 på Biblos, 130 på Tiger också. På San Marino kostar det 140 kr, så det verkar väl vara det en kebabpizza / batman ligger på i stan numera. Skulle inte säga Prima är värre prismässigt än andra. Sen kanske det finns någon som är billigare. Men jag hade inte snålat och valt pizzeria för tjäna en 20:a om det inte smakar lika bra som andra ställen.

Tycker det är VIDRIGT ta betalt för man delar på en pizza! Det är som ta betalt för man lånar bord och stol.

3 gillningar

Ja vi skulle ju bara kunna välja att inte göra det och dela den själva och äta på en tallrik.
Småaktigt som det inte känns de tjänar på i längden. Inte goodwill direkt. Men tror inte de är ensamma. Är säkert fattiga studenter också som gör det mycket.

Har ju haft eget själv i många år och hade inte ens tänkt tanken på be folk betala extra när de kommer och äter på din restaurang och ska dela.

Jäkla puckon i mina ögon! Sånt här får mig lack!

3 gillningar

Nu var det ett tag sedan jag käkade där, men som jag minns var det inte osthyvlade remsor utan skav av antingen kyckling eller lamm. Käkade i Jönköping när det var nyöppnat och blev rejält mätt. Käkade även där när jag väntade på tåget i Skövde, också nöjd.

1 gillning

Någon som dricker öl i jönnet nu? Jag å @lejacques väntar.

6 gillningar

Är det nån segerstämning på byn? Ändå ett derby, lördag och fullsatt.

Kan säga att jag hör lite bitterhet på tåget hem. Folk som ifrågasätter Roger Rönnberg, deras spel etc., men att det är trevligt folk i Jönköping. Och det är en form av segerstämning för mig en kväll som denna.

7 gillningar

Stort tack till er som gör detta forum möjligt!
Bor 30 mil från merparten av er, har aldrig träffat någon av er och ändå känner man sig som hemma.

8 gillningar

Jodå, gott om folk ute med antingen HV eller Glennlunda-prylar. Bra och god stämning. Spontana HV-sånger på Bishop Arms. En mycket bra kväll.

1 gillning

Kul att höra!

Någon lördagsmatch 18,00 så hade de varit kul att träffas ett gäng innan och ta några järn på nått gott ställe.

5 gillningar