Prata om det du vill tråden

I Ed alltså?

Varför hälsade du inte?!

1 gillning

Alltså jag har letat överallt på ert forum, men hittar ingenting om EAs NHL-spel-serie…

Finns det folk på det här forumet som lirar NHL 24 (WOC) eller har kört någonting tidigare år?
Hade varit coolt att se om vårt lag har mött något lag som eventuellt finns här på forumet någon gång gemom åren!

Stockenäs, en timme därifrån.

1 gillning

Det hör till Mellerud väl?
Shit vad glada ni ska ha att ni har den där tågstatonen alltså…

Om man ska ta sig till Karlstad från Ed med lokaltrafik och skit så blir det först en bussresa till Mellerud, sen ta sig till tågstationen och åka dit och hoppas man kan bo hos någon över natten - kan man inte det så får men be till alla högre makter, sen offra allihop och hoppas på ett mirakel att det går en buss från Mellerud till Ed innan nästa dag.

Jag hade lätt bytt bort både Göteborg och Oslo på vår tågstation - byggt om skiten och sen riktat det mot Karlstad istället.

Och man kan ju aldrig någonsin lita på Västtrafiks bussar heller.

Jodå, jag har spelat WOC flitigt denna vintern, men i vanlig ordning avtar intresset i samband med att hockeysäsongen tar slut…

1 gillning

Inget googlande här inte, sett den några gånger och såg den för inte så många månader sen. :slight_smile:

2 gillningar

Härligt att höra att det finns spelare här också!
Mitt hockeyintresse är ungefär lika stort året runt - tyvärr har jag inte spelat på över 2 månader nu på grund av psykisk ohälsa som varit värre än vanligt den senaste tiden (har ingenting med att Färjestad åkte ut mot Rögle att göra, jag är fine med att de gjorde det då Rögle utan tvekan var det bättre laget i de 2 första matcherna - sen var det jämnt - så har accepterat den förlusten mycket mer än fjolårets förlust mot Frölunda i match 7 i kvartsfinalen… Den svider mer för att vi mer än något förlorade mot våra egna skador än mot ett bätre lag, känns tyngre av någon anledning.

Men i alla fall, tycker det hade varit sjukt coolt om ni hade ett lag här på forumet där ni får ihop 4 spelare till 3v3 eller 6 till 6v6 och sen streamar matcherna för resten av forumet osv osv…
Sen tycker jag det hade varit coolt som fan av er att ha ett sånt lag eller något.

Förstår dock att folk inte har tid osv osv, sen att spelen blir sämre för varje år hjälper ju inte heller (NHL 24 är det sämsta NHL någonsin tror jag) - så mycket problem jag har med det alltså.
Pressure-systemet är frustrerande, speciellt om man spelar som mitt lag - vi spelar försvar först och har oftast flera minuter mindre än motståndarna i anfallszon, men vi står inte och passar runt och bara letar jävla direktskott, utan vi går direkt på mål och tar avslut i bra lägen från alla möjliga ställen i offensiv zon, men vi får nog inte upp pressure-mätare ens 1 gång per match medans motståndaren får det kanske 5 ggr per match (och det är inte för att vi är sämre, utan för att vi spelar försvar först - täckta skott bygger ju ofta på den där jävla pressuremätaren också).
Hoppas de tar bort skiten till nästa år eller lägger till något som typ täckta skott SOM GER ENERGI till laget som täcker skottet (inte till de som tar skottet).
Tycker inte man ska straffas för bra försvarsspel - då hade man kunnat skriva om typ hela hockeyhistorian om man straffas så mycket för att man spelar försvar och byta mästare i varenda liga nästan varje säsong om det hade varit “verkligt”.
Jag förstår iden med det, men they missed the mark big time.
Speciellt i 3v3-läget.

Men de försöker ju göra spelet till yngre och yngre spelare nuförtiden tyvärr.

Grymt gjort!
Tycker filmen är bättre än den får cred för egentligen.
Känns som om de flesta man känner tycker den är skit.

1998 då var man en finnig tonåring boendes i en liten håla i Sörmland så denna film låg ultimat i min personliga tidskalender. Mopeder, tjuvrökning och vara ute för sent. Så igenkänningsfaktorn var rätt hög.

2 gillningar

Vilket NHL är det bästa tycker du? -23?

Hmm, svårt faktiskt…
Något av 18, 19, 20 skulle jag säga.
(utgår från hur bra man tyckte spelen var när det var det senaste spelet i serien - det känns som om det gått stadigt nedför de senaste åren.
NHL 23 var dock sinnessjukt mycket bättre än NHL 24.
Och så kan man ju aldrig glömma spelen på 90-talet, där var ju egentligen alla bra.

Annars var en del av spelen under PS3-360-tiden riktigt bra också… brukade kvalificera mig för finalspelet i Webhallens NHL-sm de åren jag deltog men pallar inte åka 50 mil enkel väg för att kanske förlora.
Jag inte vet hur jag skulle prestera med publik, live-kommentator och skit så fegade väl ur får man säga och gav min plats till finalmotståndaren under kvalificeringen.
Lider ju av social fobi så det skulle varit en obehaglig upplevelse.

Och jag spelade aldrig one-timers utan gjorde mål på andra sätt, men tappar man fokus bara ett ögonblick så släpper man ju in mål då alla man mötte spelade 100% one-timers.

Vet inte hur NHL 24 är i versus mode?
Där kanske pressure-systemet “funkar”.
Slutade spela online versus när det började gå för dåligt, då hade jag 78-1-1 på 80 matcher.
Minns inte om det var 17 eller kanske 18 jag spelade det läget senast.

NHL Arcade var coolt också (PS3, 360), hade en winning streak på över 250 raka matcher online, haha.
Fick ett roligt meddelande av en spelare innan en mach började, det stod “10-0”.
Efter matchen så svarade jag honom “Yeah, you were right!” - fick inget svar.
Spelade på PS3 och var rankad 3a som bäst, slutade spela det när jag var 4a.

Själv då?

1 gillning

Ingen golfare annars?
Jag är nämligen alltid sugen på golf :slight_smile:

Kika längre upp i tråden. Jag spelar en hel del. :slightly_smiling_face:

Finns ett gäng golfspelare här, vi har pratat lite löst om att sätta ihop en liten forumtävling framöver :slight_smile:

2 gillningar

Hade jag aldrig vågat ställa upp i. Spelar över hela banan så att säga.
Men betalar man dyra greenfees så ska tusan hela banan användas. Vått som torrt :slight_smile:

Men jäkla fin båge på min slice, rund och fin, den är jag stolt över!

4 gillningar

Jodå! Jobbar med enkäter i Västtrafiks kollektivtrafik, så har varit där en gång! Definitivt en av Sveriges fem vackraste platser tycker jag.

1 gillning

Ja, tycker Åmål är en rätt fin och mysig stad faktiskt!

1 gillning

Någon som spelar Puckdoku? Fick in några finnar från SHL här, alltid kul när man kan få in ”obskyra” spelare :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

On location.

1 gillning