Prata om det du vill tråden

Känns som att jag var en mer ’fanatisk’ supporter i ungdomsåren men skulle ändå hävda att mitt supporterskap för HV ligger på en åtta på en tiogradig skala.
Även intresset för andra ligor och sporter har svalnat med åren.
Skulle säga att det i nuläget ser ut ungefär så här:
Southampton 5
Sampdoria 2
Saint Louis Blues 3
Miami Dolphins 4
Tre kronor, har aldrig varit intresserad av vm.
När det blir WC och OS kan det dock dra sig upp mot en sexa.
Intresset för fotbollslandslaget sjönk i samma veva som Zlatan började med sina patetiska uttalanden så ligger på en stadig trea.
Förutom om man råkar befinna sig utomlands när det är mästerskap, då är den 10! :slight_smile:
Fotbollsallsvenskan göra sig icke besvär.

Hur ser det ut för er del?

2 gillningar

Jag har lagt allt på is (hö-hö) för att kunna hänga med i hockeyn.
Innan var det J-södra, Spurs, lite blandad fotboll i övriga ligor, CL, tre kronor, fotbollslandslaget.
Numera har jag inte tid eller ork för mer än ett debacle.

4 gillningar

Södra behöver oss nu! :green_heart::joy:

2 gillningar

Tidigare har det varit en blandad komplott där man följt andra lag och idrotter parallellt med HV. Så som fotboll i allmänhet och Manchester United i synnerhet lika nära som HV och innebandy varit aktivt samt följt SSL och lokala laget Fagerhult som legat i serierna precis under. Även följt Pittsburgh Penguins genom åren. Nu är det enkom HV mestadels och så stänger vi av hockey någorlunda under sommaren, då är det golf som gäller, det är sen gammalt :slight_smile:

1 gillning

Här är SHL som gäller och även, hör och häpna, hästhoppning. Sambon håller på med hästar och jag har blivit lite halvt tvingad att glo på det. Kul att följa Sverige som sitter på flertalet av toppryttarna i världen. Få saker som blir så spännande som hoppning.

2 gillningar

Jag kör HV och Spurs samt även Blåvitt. Däremot är mitt intresse för fotbollsallsvenskan typ obefintligt utöver Blåvitt. De tre utgör ett supporterskap som är jäkligt prövande minst sagt.

2 gillningar

Gillar de mer ”obskyra” valen av fotbollslag. Coolt!

1 gillning

Nu är ju mitt finska lag Tappara men visst :stuck_out_tongue_winking_eye:, coolt att du är i Tammerfors

2 gillningar

Fölljer bara två lag, HV71 och Pittsburgh Steelers :slight_smile:

1 gillning

Drömmen är att fastna för ett lag i MLB. Match varje dag i stort sett. :slight_smile:

Är alldeles för “nernördad” i hockey för att ha någon tid över till annat vintertid. Följer alla HV71’s lag från A-lag till U16 samt att jag följer detsamma vad gäller Rögle (A-lag till U16). Går på alla matcher jag kan och ser annars om möjligt de på livestream. Kommer även från och med nästa säsong följa Tingsryds J18 och J20 på grund av att en bekant ska börja spela där.

Har länge velat ha ett fotbollslag att följa och föll för Wrexham. Lite “mainstream” kanske men det är ett roligt lag, med lite vind i sina segel, att följa. Lagom engagerad. Mår bra av att kolla matcher och när de vinner men behöver inte gräva i Oxascand-burken när de förlorar (likt man gör med HV71).

3 gillningar

Nu för tiden följer jag bara HV71 och Manchester United nära (som i att jag försöker se i stort sett varje match).
Sedan har det funnits lag jag försökt kolla på många matcher, men där familjeliv + jobb gjort att man fått skala ner lite.
New York Rangers i NHL, Chicago Bears i NFL, Chicago Cubs i MLB.
Nu är det bara om de spelar dagtid (deras tid, alltså kväll hos oss i Sverige) och de går på en streamingtjänst jag har jag kollar (tidigare hade jag årsabonnemang på MLBs streamingtjänst). Men jag följer deras resultat och försöker se highlights i stort sett efter varje match.

I allsvenskan är det skoj att det går bra för Mjällby AIF.

1 gillning

Philadelphia Phillies här. Baseboll är dock för svårt för att lära sig reglerna utifrån enbart information från baseballgrupper på Facebook :rofl:

1 gillning

Dallas stars har jag följt lika länge som Hv. Ska bli intressant hur de hanterar Edmonton ni i semifinalen.

Sen även Leeds såklart :muscle:

HV71
Saint Louis Blues
Liverpool
Real Madrid
Utah Jazz

Där har vi lag jag följer i vått och torrt.

Hockey är livet, fotboll är kiss.

Bara HV som gäller.

1 gillning

Håller med , klarar ej av att se fotboll.

1 gillning

Jag följer HV71 och…………
Nä.
Inga fler lag.

Hade ett fotbollsintresse innan och följde Zlatan oavsett var han spelade (så länge han va i Europa) förutom Barcelona.
Fan vad jag hatar Barcelona.

Jag har ju ett stort motocrossintresse och där följer jag både VM-serien och beroende på säsong så är de SX eller Outdoors i USA.

1 gillning

De har jag koll på!

1 gillning