Prata om det du vill tråden

Var du med på Brett Hulls dagar?

1 gillning

Den gröna nyansen är inte lätt att tycka om…

Vilket jäkla slagskott han hade Brett Hull.

2 gillningar

HV71 100%
Vancouver Canucks 70%
Där har vi mitt sportintresse i ett nötskal. Sen lite landslag då och då i diverse sporter.

Ingen som följer den Indiska högstaligan i Cricket?

2 gillningar

Tidigare hade man oerhört coola tröjor (de svart/gul/röda).
Man väljer en ny logga som är bland det häftigaste djur som finns.
Därefter bestämmer man sig för blått, vitt och grönt…

Nej men du har väl stenkoll på Speedway?

Du att jag håller med fullständigt. De gamla svartrödgula var fasen så mycket snyggare.
Den nya loggan med Späckhuggaren är väl okej, men färgerna de satsade på är ju bara rent hjärnsläpp…

1 gillning

Vet :see_no_evil: De hade de snyggaste tröjorna innan men nya gröna är illa!

Har nästan alltid tokdissat allsvenskan i fotboll, men senaste åren har intresset ökat i och med ena sonens stora fotbollsintresse och då har ”vår andra hemstad” Malmö (FF) blivit laget att följa. HV71 har otroligt mycket av klubbar som MFF att lära. Allsvenskan är inte så tråkig och att se live är många gånger en upplevelse.

Utöver det ett stort intresse för innebandyn i mitt distrikt (Västergötland), då innebandy är lite av sporten i mitt hjärta.

Men inget följs en i närheten så slaviskt som HV71. Det är lite som luften man andas om man vill dra en liten kärleksförklaring.

4 gillningar

Självklart! Började följa laget när jag var 6 år så Hull var en idol redan 1993(född 87)

1 gillning

Baseball är underskattat - följer Washington Nationals :sunglasses:

2 gillningar

Det vettifan. Bodde där ett tag. Rolig film dock. Och många andra städer. Jönköping är bäst även om jag bor mer söderut i Europa nuförtiden

1 gillning

Älskar södra Europa så jag är avundsjuk :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

HV71
Ottawa senators
Real madrid
Borussia Dortmund

Är lagen som gäller för mig, sedan följer jag udda nog VPS i finska fotbollsligan som ett texttv/flashscore fan. Började med det i min ungdom via läsning av finska texttv som jag som norrlänning kunde se då finsk tv gick att se här då.

VPS stod för övrigt för en uppseende uppryckning förra säsongen då de låg klart sist efter tolv matcher med bara 6 poäng, sedan hände något och dom vann 14 av 15 matcher andra “halvan” av säsongen och blev till slut trea i tabellen bara fyra pinnar bakom mästarna, den bästa placeringen på över tjugo år om jag minns rätt, annars har det mest varit bottenstrider och ett par nedflyttningar( och uppflyttningar med ).

2 gillningar

Färjestad BK (SHL+J18, J20 - och delvis J16 i den mån jag hinner följa det, samma med damlaget)
Detroit Red Wings (NHL)
Washington Capitals (NHL)
Dynamo Moskva (KHL)
Traktor Chelyabinsk (KHL)
Ryssland (i landslagshockey som tyvärr inte riktigt varit möjligt på riktigt sen 2017)

AIK (fotboll - kollar inte, ser bara resultaten ibland)

Är lagen jag följer så gott jag kan, men bara för att säsongen är över för lagen ovan så följer jag ändå Stanley Cup tills det är slut och även Hockey-VM.

Intresset svalnar egentligen aldrig, när det är uppehåll så kollar jag en del på gamla matcher (allt från träningsmatcher till guldmatcher)

Har svårt att kolla på sport utan att ta sida och då jag följer mycket olika sporter så har det plockat på sig flera lag i olika sporter som jag ändå fått någorlunda hjärta för där HV och Liverpool dock är de jag följer mycket.

HV71
Liverpool
Anaheim Ducks
Green Bay Packers
Denver Nuggets

1 gillning

Utgår från att intresset för KHL har svalnat.

Både ja och nej, det är svårare att följa videomässigt, men är uppdaterad om resultat osv.
Händer att jag lyckas se någon match här och där också.

Men var lättare förr när Viasat hade rättigheterna till KHL.

Tyvärr så hände ju den där skiten med Rysslands idiotiska krig mot Ukraina, får hoppas Ryssland förlorar det så snart som bara möjligt.
Men tills dess så får vi ju åtminstone bättre spelare i SHL (som annars säkert hade spelat i KHL, nu är det ju bara Schweiz vi har att konkurrera med i Europa), det är väl det enda som är positivt med skiten, men hade ju hellre sluppit idiotin av Putin.
Det är ju lidande för en hel nation, så går ju ABSOLUT INTE att väga emot att vi får bättre spelare i SHL.
Så jag inte blir feltolkad gällande den delen.

Jag hade också ett intresse för KHL innan kriget. Eftersom ligan har vissa band till statsmakten kände jag att det inte var aktuellt att gilla KHL på sociala medier och dölja aktivt, minns när det dök upp att lag(vet inte om alla gjorde det) hade satt upp ett Z på sina arenor, jag vet att Severstal Cherepovets där Robin Press då spelade gjorde det. Och CSKA Moskva med Claesson och Reideborn ska vi inte tala om…
Sportsligt så har ju som du säger SHL fått en konkurrent mindre ute i Europa(när det gäller de flesta spelare, tänker på när Kodie Curran nobbade HV för KHL när vi gått upp i SHL hösten -22) även om det så klart är sekundärt. Jag har för övrigt kollat upp många nordamerikanska spelare som gått till KHL när det kommit på eliteprospects, och det är ändå en viss kvalitetsskillnad mot innan. I vissa fall finns det inte en chans att spelaren i fråga hade fått KHL-kontrakt om det inte vore för att de flesta europeiska spelarna valt bort Putins liga…

1 gillning