Prata om det du vill tråden

Märkligt resonemang, droger är ett elände, då jag jobbat med människor i hela mitt yrkesliv och sett hur många människor det sabbar.

5 gillningar

Det är inget resonemang till fördel droger. Det är ett resonemang kring att det är märkligt att vissa människor avkrävs efterleva andra människors värderingar.

Och om man sjabblar, då ska man ut. Hela vägen. Folk ska sägas upp och spelare får lämna lag. till vilken nytta? Konceptet förlåtelse finns ju, men inte längre, eller?

2 gillningar

Hört talas om att ta ansvar för sina handlingar? Har svårt med vuxna som gömmer sig bakom en tyck-synd-om-mig-jag-blev-påkommen-men-är-innerst-inne-en-godhjärtad-varelse-mentalitet. Är man vuxen följer ett ansvar, punkt.

3 gillningar

Alla vuxna har ett ansvar att sköta sig. Värre är det inte. Pundar man eller pysslar med annat skit så ska man åka dit, stenhårt.

4 gillningar

Yes, inte heller det ifrågasätts, eller hur? Men sådant sköts ju av ett rättsväsende. Inte heller är det en tycka synd om mentalitet, heller.

Snarare är påståendet att andra människor måste faktiskt inte leva upp till andras ideal. Felar de, i lagens mening så bör ju det tas hand om där. Behöver inte kastas ut, eller bli av med några jobb.

Men behöver inte heller vara en innerst-inne-god-människa. Det är ju lite precis det som är hela problemet, att folk antar att du ska vara det (Naturligtvis, enligt ens egna ideal).

Kanske ska finnas grader i helvetet, ett litet felsteg och du sätts i karantän eller exil. Nej tack.

Lagen är också andra människors ideal, så varför menar du att den är viktigare?

Sen är det ju klubbens ideal, inte bara “andra människors”.

1 gillning

Jodå, återigen. Man får ta ansvar över sina handlingar. Inte särskilt svårt.

Sedan finns det ju även en andra part, alltså den klubb som enligt vad du tycker alltså ska behålla en spelare som begår kriminella handlingar. Vad skickar det för signaler utåt, till klubbens ungdomsverksamhet osv? Har en spelare problem finns samhällelig hjälp att få - om man vill och är beredd att betala priset att förändra sig vill säga.

Farlig väg att flytta på gränser och sudda ut skiljelinjer.

Absolut, men det är ju också min poäng, att utöver det behövs det inget mer. Det är inga extrema åsikter jag har.

Det behövs liksom inte mer än det. Fall höjden blir lite väl hög, begriper till exempel inte beröringsskräcken kring Lodin, den är inte rationell utan moralisk. Det tycker jag man kan vara utan faktiskt.

Hjälp är ju naturligtvis inte i fokus här. I mitt resonemang är inte droger i centrum, utan snarare fenomenet av beröringsskräck, att folk tappar allt för vad som är ett litet snedsteg. Paulo roberto är ett annat exempel.

Inte heller är det en direkt kritik mot en specifik klubb, utan mer fenomenet i sig, där vi överlag inte har någon reson eller gråskala, allting svart eller vitt.

jag ser det inte som att flytta skiljelinjerna, utan snarare att man flyttar tillbaka dem, om något.

Men det kommer ju inte som en överraskning för någon inblandad. De vet ju vad de riskerar.

Jag hade blivit förvånad om inte kriminalitet tas upp i standardkontrakten.

Sen kan man ju diskutera om Paolo Roberto gjorde ett “litet” snedsteg, men det blir nästan OT till och med i den här tråden.

Lite nyheter i shopen för oss golfare

Kass bild, men finns headcover, piké, greenlagare och handduk!

3 gillningar

Vi diskuterade ju KHL för ett tag sedan i den här tråden och konstaterade då att det iallafall verkar ha skett en viss minskning i kvaliteten på de nordamerikanska spelarna i KHL. För att illustrera länkar jag till den här snubbens Eliteprospectssida: Markus Phillips - Stats, Contract, Salary & More

25 är visserligen en bra ålder, men ändå. En random back från Österrikiska ligan. Det känns verkligen inte som att han hade fått ett kontrakt i KHL innan den 24: e februari 2022.

Jag tycker de är godare med kroppkakor än med palt.

Undrar hur vädret blir runt midsommar.

Nu har barnens sommarlov börjat, hoppas sommaren börjar snart med.

Mina arbetsskor är sopslut. Om man behöver skyddsskor men inte vill att fötterna ska brinna upp på dagarna, vad ska man välja? Tips?

Då föreslår jag Solid Gear Vent2. Bästa arbetsskon jag testat! (Och då har det ändå blivit en hel del olika prover)

Tycker tvärtom! Palt är bättre än kroppkakor, framför allt uppstekt palt som fått stå i kylskåpet och gotta till sig, som man sedan hackar upp och steker i smör likt en pytt i panna;)

Vad gäller arbetsskor så rekomenderar jag H/H Kensington BOA Skyddssko S3! sitter som ett smäck på mina 47:er och jag upplever att dom ventilerar bort värmen bra.

Tack för tips pojkar.
Och Paris. Jag hör vad du säger men du har fel så väljer att ignorera :slight_smile:

1 gillning

Håller med palt is the best! Både stekt som kokt :blush: Kroppkakor är inte min grej :see_no_evil:

Kroppkakor är grejer det, men inte i närhet av raggmunk med fläsk, lingon och en Starkis på rasta!

2 gillningar

Pitepalt om det skall vara palt helt klart…
Annars Råraka med smetana, löjrom, rödlök och lite dill är löjligt gott :heart_hands:

1 gillning

Rasta?Det är ju nästintill oätbart …En tallrik raggmunk på raggmunken i Jönköping däremot, det är grejer det :slight_smile:

2 gillningar

Bor dessvärre icke i trakterna men jag kommer hålla dig ansvarig för påståendet! Det blir till nästa visit!