Prata om det du vill tråden

Tycker det är ett helt ok exempel, båda kommer från länder som varit på fel sida av järnridån och under sovjets stövel. En av herrarna står upp för människovärde och moral den andra inte alls.
Har själv besökt KGB museet i Vilnius och det var tungt, rekommenderar alla att göra det för att få en bild av vad Sovjet (Ryssland) är för en typ av land och vad det har kostat människor som har haft oturen att födas i ett närliggande land.

4 gillningar

Jag har också varit på det museet i Vilnius, det var jätteintressant. Det som jag har svårt för med Hasek är att han tycker att det är helt rimligt att hålla alla ryssar kollektivt ansvara för krigen genom historien. Snubben tycker ändå att NHL ska sparka ut alla ryska spelare bara för att de är därifrån de är. Jag känner givetvis till det här med CSKA Moskva, men man kan ju ta Nikita Zadorov som exempel på att inte alla stöttar kriget.

1 gillning

Det får man ju såklart tycka, och Ovechkin verkar ju vara en dryg snubbe minst sagt. Vet dock inte hur mycket det skadar att ha ryska spelare som inte stöttar kriget i NHL, men det är väl tyvärr svårt att få reda på då de väl inte säger det högt av rädsla för Putin. Det är därför Nikita Zadorov är så modig tycker jag. Men det gör ju inte till André Peterssons tråd förstås.

Jag tycker att ryska lag och idrottsmän ska behandlas likadant som Sydafrika under apartheid.

Banna alla ryska lag och idrottsmän i alla sporter i alla länder. Likadant alla som väljer att spela i terrorstatens egna ligor.

Några oskyldiga drabbas givetvis men kommer att slå hårdare mot terroriststaten och större chans att befolkningen vänder sig emot Putler.

7 gillningar

Enkelt!

It’s a Long Way to the Top (If You Wanna Rock ‘N’ Roll)

Både Kiss och Metallica använder ibland denna för att värma upp publiken innan intro.

Man fattar varför…

1 gillning

När vi ändå är inne på artister.
Finns det någon ni har svårt för?
Nu menar jag inte självklara som Snusk och Samir & Viktor utan riktiga artister.
Själv har jag tex aldrig förstått Swifts storhet.

Allt som jag inte gillar är svinkass. Svinenkel ekvation. Etta-nolla.

Så jag vänder på det:

Vad är det mest underliga/oväntade (baserat på er vanliga konsumption) som ni går igång på?

Jag kan börja: Oh Mama, Lili och susie. :grimacing: :flushed:

1 gillning

Hon var ju så extremt hypad inför koncerten tidigare i år så jag tänkte att jag måste missat nåt.

Jag slängde på en spellista med Taylor Swift på Spotify för att ge henne en chans.
Hon var skitdålig och jag fattar inte storheten för fem öre.
Tyvärr så kom ju Spotify ihåg att jag hade lyssnat på henne och lämnade gärna förslag på låtar till mig.

1 gillning

Efter att ha följt dig en tid här på forumet tror jag att merparten håller med mig när jag konstaterar att den snarare är väldigt väntad… :wink:

1 gillning

Precis. Varför ska man försvåra saker. Livet ska va enkelt :+1:

1 gillning

Jag såg Metallica de två spelningarna på Ullevi förra året så jag kan bara instämma. Kiss har jag sett också men jag har glömt att de hade den som introlåt :rofl:

1 gillning

Håkan Hellström. Kan ju säga att det kan vara lite plågsamt att växa upp i Göteborg om man inte gillar hans musik. Överlag har jag svårt för svensk pop om vi inte snackar ABBA typ. Andreas Johnson(artisten :stuck_out_tongue_winking_eye:) gillade jag när jag var barn och hans låtar är rätt bra, jag återlyssnade på dem för ett tag sen. Hip hop gillar jag inte direkt heller. Lika lätt att säga vad för musik man inte gillar som man gillar, det blir väl så när man är musiknörd. Nu har jag hört rätt lite av Taylor Swifts musik, men det jag hört tycker jag är väldigt bra. En av mina absoluta favoritmusiker Gary Holt från Exodus och Slayer tycker också hon är bra, så jag skäms inte :rofl: :rofl: :rofl:.

Finns flera.

Mest och obehagligast luktar Takida.
2a Stiftelsen.

Sen finns det otroligt mycket skit där ute, de kan vi vara lugna för.

2 gillningar

Helt oväntat så tycker jag om Welle Erdball. :wink:

1 gillning

Har någon hittat ett OS-schema med bra layout där man kan se schemat i stort men även när det är svenskar som tävlar, samt på vilken kanal. Kollat runt men hittar ingen vettigt där man får en bra översyn på allt.

det där är bann och avstängning :sweat_smile:

Något rätt verkar iaf SOK göra, denna kanske duger?

1 gillning

Åh perfekt, tack!

Upptäckte även att SVT har en väldigt smidig guide där man kan filtrera att enbart svenska inslag eller se allt som sker. Nu gäller det bara att få koll på alla kanaler.

2 gillningar

Lite OT på OT i en OT-tråd men kom på att Hail Caesar med AC/DC är bra oxå. Från Ballbreakerskivan 1995. Guns for Hire (Flick of The Switch), Playing With Girls (Fly on The Wall) samt Dirty Deeds även värda att nämnas.

1 gillning

Ska vara ärlig och säga att jag inte är någon nörd när det gäller AC/DC, bara reagerade när jag såg någon här med användarnamnet Thunderstruck :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning