Prata om det du vill tråden

verkligen inte.

Ni som tror Trump vinner över Harris, har ni följt alla olika valundersökningar i battle ground states etc? För om ni gjort det, då är jag nyfiken på hur ni landar i den slutsatsen?

1 gillning

Är oerhört oinsatt i politik överlag och har därför noll koll på Harris.
Trots det hoppas jag att hon tar hem det, säger en del om Trump…
Hur stor chans har hon?

Mindre än Biden, Demokrater är tudelade kring henne. Trump vinner.

Om det nu blir Harris som ska utmana Trump så blir det spännande att se om hon kan vända “the battleground states” till demokraternas fördel. För de ligger efter där nu. Hon är ju inte direkt populär, men ändå mer populär än Biden efter hans katastrofala senaste halvår.

Trump har ett glastak. Både nationellt och i dessa stater. Han kommer inte komma över 47 procent nationellt. Så hans väg till vinst är att få andra att inte rösta på motkandidaten. Detta har varit hans strategi med Biden. Det var enkelt, ty Biden gjorde det enkelt för honom. Således var många, som 2020 röstade på Biden, på väg att stanna hemma under nästa val. Denna dynamik ändras nu rejält. Detta oavsett vem som kliver fram på demokraternas konvent och blir den demokratiska kandidaten.
Detta historiska beslut (Bidens avhopp) öppnar även upp för att fler amerikaner inser att det är val och intresserar sig. Kom ihåg att valdeltagandet i USA är lågt. Fram till nyligen visste inte majoriteten av amerikanska potentiella väljare vilka valet stod mellan. Många är otroligt oinsatta och ointresserade. Detta spelare normalt Trump i händerna. Nu blir det en massa tjo och tjim, och folk som inte gillar Trump, vilket är den absoluta majoriteten, blir påminda om vad som pågår.
Kan demokraterna samla sig och få till samma koalition som 2020, så räcker ju det. Oavsett om det är Harris eller annan.

2 gillningar

Odds i nuläget:
Trump 1.50
Harris 3.00

Har företagen bas i jönköpingsområdet? Kommer antagligen flytta ner igen inom 1-2 år och börjar leta potentiella arbetsgivare. Är också systemutvecklare om det inte har framgått😉

Företaget jag lämnar är ett stort åbäke med bas i Finland. Andra har bas i trakten iaf. Det finns förvånansvärt mycket IT/utveckling här. Många stora bolag med kontor här, dessutom bara en timme eller två från Göteborg vilket gör att det funkar finfint med nån hybridlösning.

Fick nyss köra årliga samtalet med Tele2.
Binder ofta ett år i taget. Tv och numera sport Max.
Måste ringa och säga upp skiten för att få ner priset.
Fick vänta ca 25 min.
Killen. Jaså du vill säga upp.
Jag: japp priset verkar ökat igen.
Killen: ja just det du hade ju bundet. Jag kan skaffa dig ett super-erbjudanden. Du får du får även fotbollen och betalar då bara ytterligare 225kr
Jag: inte intresserad av fotboll
Killen: Men då kan jag lägga om både tv och sporten. Så då går du ned med 160kr från ordinarie pris och upp 20kr från förra året per månad.
Jag: tack och bock. Låter rimligt.

Och sen teoretiskt skicka ut flera stream till släkt och vänner.
Fast det gör man ju inte.
:rofl:

OT här, men har du någon favoritlåt av AC/DC? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Back in black. Introt är riktigt skönt.
Annars är Stiff upper lip en favorit.

1 gillning

Inget kan bli OT här typ😉

2 gillningar

Var ju i Växjö över helgen. Fundera på att missa arena. Men såg den när jag cyklar till Biltema för att köpa fett till gnisslande sadel.
Japp den är totalt kass då jag ladda för mkt öl från Ölstudion.
Ser nu att de värvade en center. Kortvuxen. Typ 173 cm. Säkert giftig. Men det har jag inte sagt offentligt.

Gone shootin’

2 gillningar

Shoot to Thrill

1 gillning

Ehhh, Number of the beast… :wink:

2 gillningar

Annars är det nog Highway to hell eller kanske Moneytalks här

Jag gillar Black Ice!

1 gillning

Gimme a bullet