För mig är allt det som är bäst oxå samtidigt absolut sämst.
Jag har hur mycket frihet som helst att göra precis vad jag vill, var jag vill. Samtidigt gör det att kravet på prestation ökar samt att man känner sig tvingad att lägga ner långt mer tid än det som anställningsavtalet säger. Semester är inte semester, helger är bara bonusjobbtid etc.
Tekniskt väldigt hög höjd och väldigt komplexa upplägg vilket är inspirerande och man lär sig nya grejor. Samtidigt förväntas man hantera alla dessa prylar samtidigt, prylar som långt ifrån “sitter ihop” på den nivå som de borde för att man faktiskt skall ha en chans att landa utmaningen.
Får resa mycket och träffa nya människor. Spännande. Men resorna gör att tiden försvinner, email-högen växer till astronomiska höjder och uträkningen ifall resorna är netto-positivt eller netto-negativt för livsglädjen går inte att svara på.
Sen lönen. Jafan. det finns väl inget negativt med lön, förutom att man alltid vill ha mer.
Positivt: jag får åka ut och resa och se hela Västra Götalands län och mer därtill, har till och med varit i Jönköping en gång .
Negativt: Jag tjänar bokstavligen aslite. Nu är inte jag någon som är besatt av pengar, men då jag bor hemma fortfarande hade jag gärna velat bidra mer till ekonomin.
Pengar är inte allt även om det är betydande och har en stor inverkan på ens liv och tillvaro. Jag förmodar att du inte menar så. Men ibland kan lön förblinda människan. Man glömmer de faktiska värderna. Nämligen familj, kollegor och arbetsförhållanden.
Jag tjänar skapligt bra och har en hyfsad frihet, dvs bestämmer själv om jag ska jobba hemma, arbetstid etc.
Nu efter 40-års ålder har jag dock blivit mer existensiell och funderar en hel del på vilken skillnad jag gör i världen. Detta hamnar på minuskontot då jag inte är polis, sjukvårdare eller någonting annat där man faktiskt gör en skillnad på riktigt för andra människor.
Håller med. När allt kommer omkring så vem f*n bryr sig om jag gjorde sig eller så om några år. Jag förstår att mina beslut påverkar morgondagen men så länge jag arbetar med döda ting (förstå mig rätt, inget illa menat) så har jag också svårt att förhålla mig till helheten,
Arbetstiderna (varierande mellan 6:30-17:00 vilket är fantastiskt bra för att vara i butik), stor chans till att klättra inom företaget och framförallt fantastiska kollegor, chefer och kunder.
Finns egentligen inga nackdelar. Klart fan man kan ha långtråkiga och sega dagar men det är jag ganska övertygad om att alla har på sina arbetsplatser. Sen kan man inte likt @Diabolics aka Schyffert fricampa i sin Tesla på nån murrig rastplats på valfri Europaväg då det är långt ifrån en direktörslön
Hahah, det gör jag dock inte på jobbtid, men på fritiden funkar det kanoners. Jag är ju till skillnad från dig mentalt skadad av husvagnslivet så jag får ta det som blir över.
Nuvarande kneg som avslutas sista juli hade full hybrid, vilket i sin tur innebar att jag mer eller mindre själv valde arbetstider och geografisk plats. 33 dagar semester var inte fy skam heller.
Men så trött att jag vill spy på arbetsplatsen. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör det men något är det.
Nya kneget är fortsatt oklart men kollegorna verkar bra och flexibel arbetstid med hybrid där med. Bättre pröjs med.
Ganska övertygad om att Trump hade slagit Biden. Om nu Harris blir Demokraternas kandidat är jag helt övertygad om att han vinner. Oavsett vad man tycker om amerikansk politik så tycker jag att det är ett underbetyg till världens viktigaste demokrati mot bakgrund av vilka kandidater de ställt upp med de senaste valen.