Prata om det du vill tråden

Förstår. Ajdå jag som kör Audi :see_no_evil::grinning: Men jag tar inte för mig på det sättet inom trafiken. Jag hoppas i alla fall inte att jag upplevs så. Det kommer jag ju knappast kunna ta reda på heller så länge jag inte får arga blickar eller fingret.

Jag är rädd om bilen och innehållet

1 gillning

Jag tycker nog att detta beteende har gått över mer och mer mot Tesla-ägare. Tror att det hänger ihop med att Tesla lite tagit över det som tidigare var en stark kundgrupp för BMW/Audi, dvs de självuppfyllda mellanchefs/säljar-gubbarna.

2 gillningar

Håller med!

Har man en stor bil som har märket Audi, BMW eller Tesla. Så tror man att man får göra hur som. Tydligen så har det framkommit att de har blinkers på bilarna :scream: för jag har aldrig sett någon blinka iallafall :rofl:

1 gillning

hahahha, det där hade du inte vågat säga direkt till mitt face :sweat_smile: :grin: :wink:

jag är ju både tesla OCH BMW-förare i dagsläget… och gubbe.

2 gillningar

Precis sett två Teslor som använt blinkers. Nu fortsätter spaningen.

Edit*
Ta mig tusan. En unik syn. En svart BMW som använde blinkersspaken. Imponerande.

3 gillningar

Här uppe i Umeå finns det en specifik stor rondell som alltid får besök av bilar under den snöiga perioden. Det är nästan uteslutande BMW:er och Audis som står för besöken eftersom deras förare verkar missbedöma hastigheter och sin egen körskicklighet.

1 gillning

7 gillningar

Välkommen till en rondell i Rosengård valfri dag.

Jodå, det hade jag inte haft några som helst problem med :grin:

Om man känner att ens jobb känns meningslöst kan man trösta sig med att det finns de som har det värre. Någon jobbar ju med att montera blinkers på BMW.

1 gillning

Det absolut bästa/sämsta med ditt jobb är:

Jag har kört Bmw i flera år och jag vet minsann var blinkersspaken sitter.
Kör Byd nuförtiden, höll på att bli galen när jag hämtade ut den. Dom hade ersatt det klickande blinkersljudet med nåt annat konstigt ljud. Som tur var så gick det att ändra inställningen för det.

Borde vara applåder som ljud när en bmw blinkar :wink:

4 gillningar

bra betalt, arbeta hemifrån och kreativt!

Det dåliga: stressigt, dålig struktur och inga AWs…

(kanske finns det några i Växjö i likande sits så kan vi dra ihop ett hv gäng för lite olearys öl när sässen är igång?!)

2 gillningar

Frihet under ansvar! Kan i princip lägga upp mina dagar hur jag vill och jobba hemifrån/distans så mycket jag vill.

1 gillning

Student så inte så mycket över pengamässigt… sen är det konstant stress med tentor men väldigt kul att engagera sig och kunna planera sin egen arbetsdag.

1 gillning
  • Mycket ledighet (tidpunkt dock inte valbar)
  • Att se elevens glädje när den klarar något för första gången
  • Ungar precis överallt
  • Delar inte alltid vårdnadshavarens bild av deras barn
1 gillning

Studerar på distans och kan lägga upp dagarna mycket som jag vill. Kräver framförhållning och disciplin och i tentatider extremt stressigt.

Utöver detta jobbar jag med innebandy samt på en statlig ungdomsanstalt.

Innebandyn är min sport nummer 1 och här får jag chansen att utveckla spelare samt ansvarar för att driva ett projekt och kan lägga upp detta arbete mer eller mindre helt hur jag själv vill, så gillar det fria och att jag kan testa idéer och individanpassa övningar osv. Har svårt att hitta nackdelar men möjligen att det blir intensivt med träningar och sparsamt med raster.

På ungdomsanstalten är det väldigt intressant och man vet inte vad som kan hända från en stund till en annan samtidigt som man jobbar väldigt nära sina kollegor och blir tajta så sett. Nackdelen är att det är långa arbetspass, uppåt 14-15 timmar utan rast och det gäller att vara på sin vakt och läsa av potentiella ”faror” hela tiden vilket tar på krafterna.

1 gillning

Skulle säga mina kollegor. Så bra. Några bättre än andra tack vare närmare relation. Men helheten är bra. Men också arbetsgivaren med bra förmåner och utvecklingsmöjligheter där man ser människan och individen. Jag har också frihet under ansvar, det gillar jag.

Kan för tillfället inte peka något på konkret som
kånns negativt. Vilket är en farhåga, man ska vara på sin vakt och inte tro att allt är bra.