helt klart ägt mitt boende, sedan sparande / fonder. möjligtvis att man lyxar till det med ett biljardbord eller så
helt sjukt, 5 miljoner kändes enormt när man var yngre, men man får inte mycket för det nu för tiden.
helt klart ägt mitt boende, sedan sparande / fonder. möjligtvis att man lyxar till det med ett biljardbord eller så
helt sjukt, 5 miljoner kändes enormt när man var yngre, men man får inte mycket för det nu för tiden.
Själv hade jag nog gått ner lite i arbetstid och rest mer.
Väljer att citera vår f.d Statsminister Göran Persson utan politiskt åsikt. Den som är satt i skuld är icke fri. Dvs skulle löst ut mig på diverse håll.
Skitsnack, tjockpersson hade aldrig rätt om något.
Den som köper, han har.
Där har du ett bra rättesnöre
Haha du kunde inte låta bli att hitta en annan infallsvinkel . Jag varken gillar eller ogillar mysgubben, det är var det är.
Ang Göra Persson @Diabolics så gjorde mina polare en låt om honom i högstadiet. Jag var med ibland på lite bas för ville lära mig men inte mer än så. Här är låten för den som gillar lite punk.
Löst skulder(huslån)
Investerat på börsen.
Byggt en pool.
Vips pengarna slut
Alla gillar punk!!!
Grymt!
Jag har alltid haft svårt för gubbar med härskartekniker som skall gubba sig fram överallt utan någon som helst ödmjukhet. Speciellt om de lever på skattebetalarna och skall styra och ställa med desamma och deras/våra pengar.
Det fanns något osympatiskt hos denna gubbe, som man hittar rätt ofta hos gubbar vi makten. Samma självklara, men oförtjänta: “jag går först, gör vad jag vill” som man ser i trafiken hos BMW/Audi-ägare. Osköna lirare som tänker att reglerna är till för pöbeln, inte mig.
Utdelningsaktier rakt av med en direktavkastning på 3-4% och vips hade det årliga kassaflödet förbättrats med 150-200 tkr. Ett bra sätt att gå mot ett ekonomiskt oberoende.
Jag är inne på exakt samma sak. Hade sagt upp mig och köpt tid för utdelningen och snabbt bokat en resa till Las Vegas.
Edit: Eller nej förresten, hade nog försökt säsongsarbeta snarare…
Hade värvat tillbaka Jesper Kokkonen.
du får inte honom för fem millar, lägg till en nolla.
Hade drömt om att värva Kokkonen. Om jag mot förmodan kunnat värva honom hade jag skänkt resten till HV.
Tyvärr gänget, vi kommer inte kunna konkurrera med klubben han nu ryktas vara klar för, Vimmerby. Våra miljoner är inget värda i jämförelse med närheten till Astrid Lindgrens värld. Skulle inte förvåna mig om Kokkonen snackade in ett ALV-årskort i sitt kontrakt. Vad har Abbott att kontra med där?
Gratis entré till Tändsticksmuseet? Men det kanske redan är gratis. Konst och kultur är inte min starka sida…
Eventuellt överskott efter värvningen av Kokkonen hade givetvis gått till att återställa våtmarkerna.
5 millar är sjuuuukt mycket för en studerande fyrabarnspappa, så jag hade levt glamoröst studentliv och till och med unnat mig två skivor ost på mackan Därefter hade jag lagat mitt stenskott på bilen och betalt av fanskapet
Jag kan köpa klister också så kan vi klistra fast oss på någon vältrafikerad cykelväg. Det om något borde få folk att fatta att de ska börja källsortera
Ja, alltså jag tänker ju att man köper nån god alkoholhaltig dryck för pengarna. Typ öl. Måste ju tids nog komma ut och då får man passa på att dra sitt strå till stacken och fukta ner naturen…