Prata om det du vill tråden

Gör det? Jag har letat sen 1994 :wink:

5 gillningar

De har bra pizza runt där, bott i Nässjö flera år och de gör bra pizza. Såsen skiljer sig dock rätt mkt från jkpg.

Roligt att läsa. Jag har kusiner i Bodafors :stuck_out_tongue_winking_eye:. Pizzerian är absolut bra, även om jag bara ätit där ett par gånger.

Haha :stuck_out_tongue_winking_eye: det finns ett väldigt bra ställe i Majorna där jag bor förresten

Mellis vid plaskdammen? Var helt ok när jag bodde där. Tar förresten gärna emot tips på bra kebabpizzor i Gbg. Har bott här i över 20 år och letar fortfarande (mindre aktivt nuförtiden dock)

1 gillning

Instagram
Kebabskatt
Eller googla han Viktor Skatt.
Testar ställen varje söndag bara 031
Och har en karta som man kan kolla beroende på vart man är i stan

1 gillning

Det är bra också! Tänkte i det här fallet på Burger house på Kustgatan.

Ska tilläggas att jag i de flesta fallen äter kycklingkebab på pizzan.

Skrivit en hel del med honom och vi har sjukt olika åsikter om kebabpizza men han är väldigt trevlig! Frågade även honom om namnet (kebabskatt_jkpg) var oki, vilket det var =)

2 gillningar

En sjukt skön kille. Vet man hur han bedömer så hittar man lätt sina favoriter.
Gillar sättet han beskriver varje ställe också.

Fasen va jag gillar Majorna. Vi körde en sunkpubrunda där i somras. Silverkällan är nog fan den bästa krogen jag har besökt.

2 gillningar

Var på en svensexa för några år sen och då avslutade vi kvällen på Silverkällan. Det blev helt tyst när vi går in, ett gäng grabbar alla klädda i kostym. Sen bryts tystnaden av att någon av stammissarna frågar oss om han kan få låna 100 spänn😄

3 gillningar

Haha ja du ser. Fantastiskt. Skulle beskriva stället som så, en bygdegårds fikarum i en mindre ort. Helt perfekt.

Vad tror vi om Premier League?

Samma toppfyra eller kan något annat lag trycka sig in?

Borde bli fem platser från PL i nästa säsongs CL.

Jag tror på samma fyra lag, giganterna Man C, Arsenal, Liverpool och Villa. Sen blir det riktigt, riktigt svårt att tippa det femte laget.

Hoppas dock att Man City blir utslängda från seriesystemet under säsongen och då blir det ytterligare en plats ledig i toppen att fightas om för lagen.

Känns som en vidöppen guldstrid denna säsongen. Vilket lag klarar det utökade europaspelet bäst?

Vem av er är skyldig till den här fina utsmyckningen av en lyktstolpe i ett industriområde utanför Bollebygd?

13 gillningar

Tror Villa får ett lite sämre år i år när de även ska fokusera på CL. Lite samma effekt som på Newcastle förra säsongen. Tror United kan vara tillbaka i topp 4 i år. Hoppas verkligen Arsenal tar det, jag är insatt Arsenal-fan sedan barnsben. I år måste väl ändå vara vårt år?

Några av mina predictions:

Topp 4 i ordning: Arsenal, City, Liverpool, Man U

Årets positiva överraskning: West Ham (europaplats)

Årets besvikelse: Chelsea (igen😂)

Årets bombsäkra: Spurs vinner ingen titel

Åker ur: Leicester, Southampton, Brentford

Vad är sannolikheten för det? Jag ifrågasätter inte dig utan saken i sig. Förra gången dem va under lupp så betalde dem väl ett par högt uppsatta advokater och vips så var dem fria. Nu är det ett helt annat läge, ett större sådant. Något säger mig att dem går fria även ifrån det här. Jag kan dock inte peka på något konkret varför utan bara en ren känsla.

Hej alla =) Nu behöver jag hjälp igen. Vad finns de för gott käk vid centralstation i Jönköping? De mesta går ner, men bortse ifrån asiatiskt då de är inplanerat ena kvällen redan.

Tack på förhand ifrån vilsen Skåning :slight_smile:

Vore väldigt märkligt om de går helt fria denna gång.

Förra gången var det UEFA tror jag nu gäller det Premier League.

Givetvis svårt utifrån att veta men om det är norr om hundra punkter de anklagas för att ha brutit emot så har jag svårt att tro att de går helt fria.

Böter bryr de sig inte om alls men jag tror det blir ett kännbart straff som kommer att påverka klubben. Tror att storhetstiden är över efter denna säsongen, kanske redan under säsongen.

Pep slutar troligen och någon form av straff som gör att de får sämre förutsättningar måste det rimligen bli.

Hoppas på nedflyttning till femte eller sjätte divisionen. Kan dock även bara bli ett transferstopp och degradering en division som en kompromiss.

Tror ändå Villa lyckas komma topp fem och få spela Champions Leauge även nästa säsong. Emery är tillsammans med Guardiola ligans bästa manager enligt mig.

Inte alls otroligt att Man U tar en topp fyra, femplats denna säsongen. Tycker ändå de har ett för dåligt grundspel trots sina sjuka resurser.

Visst kan West Ham slå sig in på en åttonde plats om något av mighty eight lagen underpresterar men inte högre än så tror jag.

Tror det blir jämnare än tidigare och med två ganska tydliga halvor i serien.