Prata om det du vill tråden

Okej då är jag med. Precis det måste till något större för att det ska bli kännbart på riktigt. Däremot har jag hängt med för dåligt gällande fotbollen överlag på senare år. Följer den på avstånd. Så var i processen befinner sig allt? Finns det realistiska indikationer på att detta faktiskt kan bli verklighet.

Avd. Jag googlar givetvis, så hittar ut själv.

1 gillning

Själv lunchar jag pizza slice i juneporten till lunch varannan dag. 2st för 35kr. :joy: Hamburgare på Grill utanför juneporten är bra. Lunchrestaurang Aqua på Barnarpsgatan är en bra restaurang. Bäst men dyrast är väll Match hotell.

Grill kan verkligen rekommenderas, käkade tonfisk där för nån vecka sen. Fantastiskt gott.

O’learys ligger precis bredvid juneporten, brukar väl vara helt ok.

Jensens finns också i närheten även om deras storhetstid nog var för flera år sen.

Jag har för mig att Texas Longhorn finns där också men där har jag inte varit sen det låg i samma lokaler som Grill finns i nu.

Går man bort mot högskolan finns det hur mycket som helst på vägen.

9thai ligger vid Texas. Bra thaimat! Annars har det dykt upp ett nytt ställe, Gusto som kör på planka.

Till höger och några minuters promenad finns pescadores.

De är just Match hotell jag fått gratis natt på, tänkte de kunde va trevligt att se lite mer än hotellresturangen trots allt, Hehe :slight_smile:

Åt på restaurangen i Match när jag bodde där i somras. Riktigt bra!

Brukar lyssna på den utmärkta podden “Vita Gula Blå” men undrar om det är fler som upplever att ljudkvaliteten när de pratar lämnar en hel del övrigt att önska. Jag får ha volymen nästan på max för att överhuvudtaget höra vad de säger och sen när det kommer reklam eller nån musiksnutt håller högtalarna på att sprängas :scream:
Är det deras utrustning som suger eller vad är grejen?
:white_heart: :orange_heart: :blue_heart:

5 gillningar

De behöver nog bara höja sin utvolym. Eller heter det involym? :sweat_smile:

Jodå, jag upplever precis samma. Oerhört störande.

Jag håller med, ljudet är jättelågt och reklamen svinhög. Messade Jonas om det men har inte fått något svar.

Dom behöver absolut höja utvolymen tex med en kompressor eller limiter, men också lära sig att inte ha mikrofonen för nära läpparna. Då hör man inte orden heller, även om volymen blir högre. Vet inget om deras setup, men det verkar inte som att dom använder puffskydd mellan mikrofon och mun som annars fångar upp kraftiga ljudstötar som uppstår när man uttalar vissa bokstäver, tex P, B, T osv. Dessutom ser det till att man inte kan komma för nära mikrofonen, om man har satt skyddet på ett lagom avstånd. En annan viktig sak är att inte luta sig fram och tillbaka så man ändrar avståndet till mikrofonen hela tiden. När man pratar ska man ha någorlunda samma avstånd för bästa resultat.

Jag förstår, dom är bara glada amatörer, men som det är nu går det inte lyssna på podden när man kör bil tex, för man får ha så sinnessjukt hög volym och ändå hör man inte allt.
Dessutom lämnar deras klippning lite att önska med, men det går att leva med bara ljudet blir bättre.

4 gillningar

Håller med helt i allt.

Uppföljning: sedan ispremiären har 3-åringens önskelåt nummer 1 varit HV-låten. Tätt följd av Sean Banans ”Copacabanana” och Bamses signaturmelodi, lyckas ändå Cruts gamla dänga hitta hem även hos detta unga HV-fan.

17 gillningar

Fantastiskt! Ofta lyssnade låtar här hemma också, inkluderat HV-låten som tur är. Efter att ha sett en match live i fjol och de flesta förstaperioder på tv innan läggning så finns nu mera en fras som alltid kommer när vår äldste råkar vakna till mitt i natten: “pappa, hur gick det för HV?”

12 gillningar

Risk för mardrömmar om du gett ett ärligt svar på den frågan de senaste säsongerna. :grimacing: :smile:

5 gillningar

En tidig lärdom att alla inte kan vinna hela tiden. Även om nångång vore kul… :sweat_smile:

5 gillningar

Ouch, ibland är det riktigt tufft att vara förälder. Vad svarar man på det liksom

5 gillningar

Själv har jag lyckats få några vänners sex-åring att bli en jätte HV-supporter. Det roliga är att den familjen har exakt noll anknytning till Jönköping eller Småland. Började med att han tyckte jag hade coola kläder (bär ofta något HV-plagg). Numera när familjen är på besök streamar jag någon HV match för honom (alltid vinster så klart). När hans familj bilade till Danmark i somras stannade de utanför garden så han fick ta bild där, han krävde att bilden skulle skickas till mig.
För att verkligen befästa hans HV-kärlek har jag lovat att köpa någon HV souvenir till honom nästa gång vi är nere på match.
Indoktrineringen ska börjas i tid!

14 gillningar

Jag jobbar på mina barn, 2 och 4 år har en på 10 också men han är redan “färdig”… även gått hockeyskola i Hv så där känner jag att det är klart. Men dom andra… måste ju bli Hv supportrar. Jobbar stenhårt för detta.

Har 2 bröder som mer än gärna omvänder mina barn till FBK supportrar. (Gud förbjude)…

Men vad gör man om bröderna lyckas? Adopterar bort dom? :rofl::rofl::wink:

(Obs ironi)

7 gillningar

Det där med att fostra barn in i sitt lag. Det är en utmaning, en tuff match som kan vara över ganska snabbt. Jag försökte ett tag med HV-låten och tog med henne till HV-dagen men tyvärr fick jag ge upp och inse det här går inte. Hon är väldigt mycket att säga och göra som mamma, mammas svans. Så det blev FHC, mamma håller på dem. Alltså det är inte laget som styr som ni märker. Jag får bara leva med det. Hur som haver hon är född i feb 2017, det får jag leva på.

2 gillningar

Mina barn säger ”Heja Oskarshamn” varje gång det är hockey på tvn… Har uppenbarligen ett tufft jobb framför mig i vinter :joy:

4 gillningar