Prata om det du vill tråden

Såg nyss att de tyvärr höjt priset till 1429 på OKQ8 för presentkort 3 mån, tur att jag hann köpa första presentkortet innan. Men det är ändå 20% på det ordinarie priset - utan bindningstid så man slipper betala för den utbredda öken av 4 månader utan matcher varje år.

För fem år sedan lyckades jag få för 169 kronor per månad utan bindningstid på Boxer (Cmore på den tiden). Sånt får man inte uppleva igen….

Har du det till TVn då via din TV-leverantör? Har hört om folk som lyckats få till bra priser på det sättet. Lite lyxigt då det också brukar ge tillgång till playtjänsten så det kan delas med familjen.

Det ena utesluter väl inte det andra tänker jag.

Tittar via deras hemsida, förlängde med 1år så hann med de innan dom höjde priset rätt så grovt… Tillbringar en och annan timme vid datorn så brukar köra hockeyn på vänstra skärmen :slight_smile:

Byter ämne radikalt. Jag har förstått att en del av er är engagerade i ungdomsidrott. Har ni några tips på hur man får föräldrarna att engagera sig i laget? Börjar bli mer eller mindre utbränd när jag får köra allt själv för mitt ena lag och hälften av arbetsuppgifterna för det andra laget.

1 gillning

Spontant utan någon som helst inblick i din vardag, relationen till föräldrarna och barnens ålder så skulle jag säga. Visa dig sårbar och framhäv att ni gör det här för barnen bästa. Ungdomsidrott handlar om barnen enkom. Det är dem som ska känna sig sedda och finna glädje i det. Vi ledare och föräldrar ska vara där som en hjälpande hand. Säger inte att det inte fungerar bra med barnen men det vore trist om dem blir lidande för att din ork tryter.

En annan sak vad säger föreningen i frågan? Gällande stöd ifrån föräldrar. Ett tips kan vara att bolla med ansvarig först, för att få uppbackning och ha något i ryggen utifrån att det blir ett ifrågasättande.

Jag talar bara utifrån egna erfarenheter. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

2 gillningar

Skulle nog också säga att försöka få föräldrarna att förstå hur mycket jobb som krävs. Jag vet ju inte din situation men det är ofta mycket jobb som inte syns utåt. Men det är vanskligt. Tycker man ser vissa årskullar där alla föräldrar är aktiva o hjälper till, för att sedan se nästa årskull inte alls engagera sig. Att föräldrar ska hjälpa till är inte heller alls så vanligt i andra länder, så man kan behöva vara väldigt tydlig med den infon om man jobbar med många nationaliteter.

bara mina 5 cent , hoppas du lyckas få till lite avlastning

1 gillning

Tack för kloka förslag. Jag tycker jag har varit tydlig med vad som behöver göras men ska nog, som ni säger, ha en mer vädjande ton och bli lite mer personlig i uppmaningarna att hjälpa till.

1 gillning

Du får väl helt enkelt erkänna för dom att till slut behöver nog lagen läggas ner alternativt nya ansvariga tas in.

1 gillning

Ja, absolut. Är dock en hårfin gräns så att det inte låter som ett hot mot dem. Vi är så få i laget så jag har inte råd med att de byter lag…

1 gillning

Tror det är bra att vara konkret med vilka uppgifter du önskar hjälp med.
Är själv en förälder som “stått vid sidan” utan att vara del av lagledning eller liknande och måste erkänna att det är lite svårt att veta hur man bäst kan bidra.

Tvätt, kiosk, körschema, plocka fram och bort material som behövs inför matcher och träningar görs redan idag av föräldrar i mina barns olika lag. Vet att det finns en del administrativt arbete runt laget vid matcher, men det är nog ingen utom lagledningen insatt i hos oss.

1 gillning

Jag är ansvarig för sekretariatet i båda mina barns hockeylag. Det är en del som råddas med där. En del säsonger har försökt med frivilliga inför matcher men det slutade med att samma personer skötte det varje gång och var nån av dom borta blev det alltid bekymmer.

Numer gör jag ett schema och tvingar dit folk med andra ord. Jag tar såklart hänsyn till vad dom kan men för att få ihop ett fungerande schema så måste jag bossa lite.

1 gillning

Uppskattar verkligen alla bra svar! Ska definitivt vara tydligare med att speca upp exakta arbetsuppgifter som behöver utföras!

3 gillningar

Tror starkt på detta.

Fler är nog villiga att erbjuda sig att göra något konkret som de känner att de behärskar och har tid med.

1 gillning

Ett lag där äldste sonen spelade innebandy hade en ensam tränare, vilket förstås är tufft. Lösningen blev att vi föräldrar fick ansvar att vara med och hjälpa till på träningen två veckor per säsong (2x2 träningar). Inga krav på förkunskaper krävdes, bara att finnas där, plocka bollar/sarg, hjälpa nån om ramlat och slagit sig t.ex. för att tränaren skulle kunna koncentrera sig på just träningen. Upplevde att det fungerade bra och det knorrades nog inte mycket bland övriga föräldrar heller.

Tror just det där med brist på kunskap om verksamheten kan vara en tröskel för många föräldrar att engagera sig.

3 gillningar

https://www.tv4play.se/kampanj/hockeynewstotal

Bra rabatt där. Dock bara en månad men för att se sista matchen i försäsongen och börjar på den riktiga duger det.

1 gillning

Bra idé med rotationsschema! Tack!

Hur länge har de det tro? Hade ju gärna beställt typ dagen innan premiären så man får ha det så länge som möjligt.

Ica brukar ha motsvarande

Jag skulle boka en aktivitet med jobbet på Homerunners. Fick svar av Simon Önerud - Försäljningschef, är det någon som vet om det är “HV-Simon” eller inte? Det känns ju så, inte jätte vanligt namn så sätt.

1 gillning