Nu jävvlar händer det grejor. Vi går in i en ny era. Vi skall försöka göra vårt för att ekonomiskt stötta krafter runt och i föreningen genom reklam-finansiering.
TLDR: vi skall samla in reklamintäkter på forumet och sponsra saker som gynnar HV71.
Tanken är att vi nyttjar google adsense, i en relativt modest form, för att generera pengar som vi kan nyttja på ett bra sätt. Just nu är vi inne i en testperiod där vi ser hur saker funkar och ser ut, för att hitta en balans mellan reklamens mängd och hur irriterande det är.
Vår emminenta tekniskt kunniga forumadmin @Winston tryckte på knappen innan jag hann motivera detta steg. Sorry. Dette kan vara det mest o-organiserade lansering av reklam i historien…
När vi vet att det det blir pengar av detta, då kan vi diskutera hur vi kan nyttja dem.
Vi är redan i diskussion med NBS tifo, om sponsring av deras verksamhet.
Hur vill ni att vi använder eventuella intäkter? Ge oss eran syn.
Ja, jag är lite småfuill där jag sitter i ett sunkigt hotellrum i nordöstra Slovakien, det har inget att göra med den usla lanseringen av detta initiativ…
det är en väg framåt, @Winston har lösningar för allt. Från världsfred till hur dina kalsonger glider upp och skaver mot pungen (givet att du är av manligt kön)
Reklam i trådarna kan ställa till det en del beroende på enhet. Skapa ofrivilliga laddningar och annat men det beror så klart på hur det implementeras och hålls efter.