Reklam för att stötta HV71

Hej alla forumidioter… :wink:

Nu jävvlar händer det grejor. Vi går in i en ny era. Vi skall försöka göra vårt för att ekonomiskt stötta krafter runt och i föreningen genom reklam-finansiering.

TLDR: vi skall samla in reklamintäkter på forumet och sponsra saker som gynnar HV71.

Tanken är att vi nyttjar google adsense, i en relativt modest form, för att generera pengar som vi kan nyttja på ett bra sätt. Just nu är vi inne i en testperiod där vi ser hur saker funkar och ser ut, för att hitta en balans mellan reklamens mängd och hur irriterande det är.

Vår emminenta tekniskt kunniga forumadmin @Winston tryckte på knappen innan jag hann motivera detta steg. Sorry. Dette kan vara det mest o-organiserade lansering av reklam i historien…

3 gillningar

Det ser förjävlligt ut just nu. :sweat_smile:

det finns jobb att göra…

Vi har samlat in nästan en krona sedan lansering,. detta går strålande…

8 gillningar

En sak:

Vill ni hjälpa oss att stötta saker som gynnar supporterkultur och annat ekonomiskt: stäng av adblocker för denna site.

Vart går pengarna?

Det bestämmer ni/vi.

När vi vet att det det blir pengar av detta, då kan vi diskutera hur vi kan nyttja dem.
Vi är redan i diskussion med NBS tifo, om sponsring av deras verksamhet.

Hur vill ni att vi använder eventuella intäkter? Ge oss eran syn.

1 gillning

Varför skriver bara jag här? har alla redan lämnat?

Ja, jag är lite småfuill där jag sitter i ett sunkigt hotellrum i nordöstra Slovakien, det har inget att göra med den usla lanseringen av detta initiativ…

4 gillningar

Kan man inte få betala premium någonstans för att skippa skiten? Jag tycker verkligen reklam förfular sidor.

4 gillningar

Ja, det kommer vi att lösa. @Diabolics behöver nyktra till först bara.

3 gillningar

det är en väg framåt, @Winston har lösningar för allt. Från världsfred till hur dina kalsonger glider upp och skaver mot pungen (givet att du är av manligt kön)

3 gillningar

Finns det inget annat sätt än reklam?

Går det att få bort den fula cookie-baren som flyter ovanför siten?

Kan man inte börja med alla oinloggade gäster?

Kan man undanta matchtrådarna? Kommer bli hemskt där.. :confused:

1 gillning

Vi jobbar på alla de sakerna.

Detta är ett live-test, då vi inte har ett dummy-forum att testa på.

1 gillning

Vad är OK i termer av reklam:

• reklam var n-te inlägg i tråd?
  • reklam längst ner i varje tråd, efter sista inlägg?
  • reklam på förstasidan, under banner/över kategorier?
  • ingen reklam är ok, oavsett ändamål
0 röster

För mig försvinner den om jag klickar på krysset.

Reklam i trådarna kan ställa till det en del beroende på enhet. Skapa ofrivilliga laddningar och annat men det beror så klart på hur det implementeras och hålls efter.

Är ok med det om man testar och följer upp.

1 gillning

jag vet att du är på twitter @PapaEmeritus så …

vi behöver ju er hjälp att hitta en nivå.

Vad gör du där? Letar ny organisation?