hahaha, I wish.
Jobb. Det vanliga, inte kopplat till forumet.
hahaha, I wish.
Jobb. Det vanliga, inte kopplat till forumet.
detta är en aspekt: vi kan tweak algoritmerna så det inte spårar.
”Detta nyförvärv är sponsrat av reklamintäkter från hv71fans.”
Det känns som att pengarna måste gå till något oerhört betydelsefullt om det ska vara värt att besudla detta fantastiska forum med reklam. Helt säkra på att det är värt det?
det vet vi inte.
allt är upp till oss.
Dessutom svara på detta:
till att främja HV…
är det inte nog?
Eftersom det är för ett fint ändamål så kan jag ändå leva med det. Sålänge det inte blir för mycket överallt i alla trådar. Och kan man inte leva med det så kan man ju blocka oftast.
Men hur mycket pengar skulle vi i teorin kunna dra in?
Saknar alternativet ”detta är en nubbenvärvning”.
Kör på med skiten! Längst upp och längst ner på sidorna funkar bra. Sålänge det inte är mitt i inläggsflödet i tråden så är det lugnt. Dra igång en patreon också så kan man varje säsong komma överens om ett mål man donerar emot. Exempelvis ett specifikt tifo, sponsra ett ungdomslag till något eller vad som.
Att se reklam på detta forumet kändes spontant väldigt fel, men om det kan bidra till framtida tifon så är det självklart värt det! Testa nån vecka eller två och se vilka summor det handlar om, tycker jag.
som sagt, detta är ett test. Vi har ingen aning om vad detta kan ge i bidrag till det vi vill sponsra. Vi behöver testa och se, gentemot antalet pageviews.
Ge er ut och gör en enkel google-sök på hur mkt annonsintäkter 1 mille pagevies ger i månaden så får ni en glädjesiffra. Når vi 10% av det kan vi sponsra nbs tifo med mer pengar än de får in på en säsong… typ.
än så länge är jag inte jätteimpad. 6kr in sedan starten… ![]()
vi kör ett par dagar med nuvarande inställning, som ett test. Håll ut, är detta skit, så stänger vi ner det. Inte svårare än så.
Reklamen ska då INTE ligga uppe på sidan just under rubrikraden som den gör nu, oerhört irriterande och risk att klicka fel när man ska gå där och pilla med tjocka fingrar på en liten mobilskärm/ platta.
Har redan tryckt fel och hamnat på bla piteåtidningen ett par ggr.
1: Det skulle vara denna sida då fram till nu.
2: Det är helt klar värt det om det blir någon vettig summa som går till något som verkligen gör skillnad. Blir det någon enstaka tusenlapp per säsong så nja.. Då kan man lika gärna starta en swishkampanj här inne.
Men ger det rejäla intäkter som kan användas så okej. Blir spännande att se och jag förstår att ni själva inte vet vad det kommer hamna på för summor. Trodde det skulle kunna gå att förutspå på något sätt.
Det är LHC nivå på att lägga reklam på forumet, dagens sämsta nyhet. Måste vi ha samma nivå som laget eller vad pågår?
Var det inte många här som hånade andra lag för tiggerikampanjer för att värva spelare? Det här är steget värre.
Om det behövs pengar för att driva forumet så kan det säkert dras in genom swish kampanj. HVs problem är inte brist på pengar så där gör några kronor härifrån inte någon större skillnad, och vill ni bidra till annat - gör det på frivillig basis.
Reklam är bara skit, ett sätt att sälja folks tid till dåligt betalt och skapa en sämre upplevelse för alla. Det är också en stor källa till prestanda, layout och säkerhetsproblem på nätet.
Det finns två anledningar att vara avundsjuk på Brynäs - sättet de fått hem spelare och återkommit till SHL - och deras väldigt fina tröjor där de valt bort reklamen.
Mvh,
Reklamhataren
Jag hatar oxå reklam. ordentligt.
Det behöver finnas en ordentlig kickback som vi kan nyttja, om detta skall behållas.
Kollar man uppskattningarna på adsense, kopplat till trafiken här, så finns den kickbacken där. Jag har aldrig litat på det. För bra för att vara sant. Så vi kollar vad det ger. Just nu.
Så forumets värvning(sparkning) kan det bli dags för? ![]()