Jag kan hantera lite reklam om det gynnar HV.
På dator låter jag det sprätta fritt. Men ser väl helst att slippa reklam i själva trådarna, i diskussionerna.
Men på telefonen har jag sparat forumet som “app” och där dyker ingen reklam upp.
Jag upplever reklamen som oerhört mycket mer störande på telefonen än när jag kör via dator. Det är riktigt iögonfallande och störande reklam när man använder telefonen. Men absolut ska vi testa om du bedömer att det kan vara värt det @Diabolics - det ska bli spännande att se siffror om ett par dagar.
Jakten på (underliggande) siffror kör allt i skiten ![]()
Hur gör man så annonseringen genererar pengar? Är det att man tittar på den med skärmen eller att man öppnar sidan antal gånger liksom?
Ändrade mig i omröstningen tämligen omgående efter att ha scrollat runt lite. Från ok till inte ok. Det här funkar inte. Sänker nivån på forumet enormt. Känns oseriöst. Sidor med denna typ av ads är de första jag ratar som skit o lämnar. Som att gå från en premiumprodukt till temuprodukt. Eller som vår kära klubbs resa från premiumklubb till bottenklubb om ni hellre vill.
Nu var jag brutalt ärlig o hoppas ingen tar illa vid sig för det är inget personligt.
Kan man tänka sig att man istället startar en tävling , att vi användare swishar pengar och så tävlar vi om att tippa HV:s slutplacering eller whatever. 50% av vinsten går till vinnaren och 50% för det högre ändamålet ? men det kanske kräver licens ? Tänker att en tävling eller liknande gör det roligare att betala och möjlighet att vinna …. ?
PS man får inte så mycket för web-reklam nu för tiden va , google etc betalar väl dåligt ?
Vi tänker att man ska kunna välja bort reklamen för en slant per år som inloggad medlem ifall man vill. Sen får de som inte är inloggade samt de som hellre ser reklam än betalar helt enkelt se reklamen.
Vad säger ni om en sådan lösning?
Det kan vara en bra idé om man gör betalningsprocessen bra också,
gärna swish om det går så man slipper in med kontokortsnummer eller liknande,
i alla fall tror jag mer på att användare betalar direkt än att försöka klämma pengar via snåljåpar som google eller liknande som tar så mycket provision att det blir småsmulor kvar (reklampengar)…
Absolut värt ett test. Om några fula annonser i slutändan kan hjälpa HV så är det värt det.
Annonserna kanske förändrar upplevelsen något. Men det eminenta innehållet är ju detsamma.
Tuta och kör och så ser vi vad de underliggande siffrorna säger.
Betalningen kommer att hanteras av Stripe, och såvitt jag kan läsa mig till ser de ut att stödja både kort och Swish ![]()
Om inte annat livar reklamen upp. Just nu blir jag tipsade om japanska fettsminkade sulor…
Haha, vi har nog lite att jobba på vad gäller typen av annonser som dyker upp…
Jag ser hellre att det är som det varit innan. Utan reklam för alla. Blir ett seriösare forum. Många icke inloggade journalister m.m från olika håll som kikar in. Kommer sänka känslan av ett bra forum som man kan ta på allvar. Tror inte det blir bra reklam för HV71 och HV-supportrar i längden… Kan vi inte visa klass på isen behöver vi i vart fall hålla klassen vid sidan…
Jag är verkligen inget fan av reklam, youtube, twitter etc och avskyr hur TV4 trycker in det överallt. Ska forumets intäkter verkligen gå till HV, NBS och liknande är det såklart grymt!
Det känns dock inte helt rätt med tveksamma annonser för dammsugare, ADHD och andra shady URL:s. Jag har alltid uppskattat det här forumet just för att det varit fritt från reklam. Det har känts premium på det sättet.
Om vi ska ha reklam kan ni inte lägga den i en kolumn till höger om tråden?
Där tittar jag aldrig, så behöver det inte störa när man läser t.ex matchtråden.
Det är riktad reklam mot specifika målgrupper som kan tänkas vara väldigt intresserade av produkterna ![]()
nåväl, vi kan ju få något tillbaka för alla klick hv71 drar till tidningarna
På telefon känns reklamen skitjobbig. Jag röstar för att köra reklamfritt, så får vi väl köra någon swishkampanj istället om vi vill dra in pengar till tifo.
Detta är tanken.
Hälften av alla besökare är lurkers. Jag bryr mig inte om dem.
Sedan kan vi välja vilka grupper av inloggade användare som ser/inte ser reklam. Vi kan erbjuda reklamfritt för de som uppnår en viss nivå texvis. Som en liten reward för att man är en uppskattad skribent texvis.
Just nu har vi inget av detta. Ty detta är ett test. Vi har maxat allt, för att få en känsla för vad detta är och hur det känns.
Själv tycker jag swishkampanj från er användare är värre än att mjölka ur lite pengar ur de som köper reklamplats.
Det är ju frivilligt att swisha dem idag. Jag ser detta som ett komplement till sådant. Sen vill inte jag att känslan till att man bidrar med något positivt skall bestämmas av ens ekonomiska situation.
Jag kan idag swisha pengar och känna att jag bidrar, men om jag förlorar jobbet, hamnar i konstant ekonomisk öken, ja då kanske jag inte kan det framöver. Detta sätt är sådant att alla kan bidra, bara genom att läsa och skriva. Lika för alla. På lika villkor.