En sak till: vi kan ha olika strategier på telefrunken och dator. Vi vill ha ert råd på vad som funkar var, OM vi nu ser att det rullar in deg.
Någon som gjort en google-sök ännu på vad adsense “lovar”?
Blev ni oxå överraskade?
Tror ni på det?
En sak till: vi kan ha olika strategier på telefrunken och dator. Vi vill ha ert råd på vad som funkar var, OM vi nu ser att det rullar in deg.
Någon som gjort en google-sök ännu på vad adsense “lovar”?
Blev ni oxå överraskade?
Tror ni på det?
Får vi betalt per klick på eller visning av annonserna (eller tom båda)?
Det får då inte ligga in mellan inlägg i trådar, det hatar jag mer än någon annan reklam.
Då ser det ju snart ut som Aftonbladet här, man vet inte vad som är reklam eller inlägg (artikel)…
Längst ner i varje tråd och startsidan, fine. Överallt annars, not fine.
Gärna inte världens största annonser… går det inte få till någon liten banner med minimal höjd?
Så vissa av er tycker att all reklam är förkastlig… men återigen… ni tvingas acceptera detta, utan någon som helst positiv sida, var ni än är i samhället. Så ursäkta mig men era krokodiltårar luktar lhc-röfv.
Är ni på nazi-twitter?
Eller på folkmords-facebook-instagram?
Då får ni väldigt lite sympati hos mig. Jag hatar reklam, i alla former. Jag väljer bort det där jag kan. Vi kommer erbjuda folk att göra det här med, men att vårt forum inte skall kunna nyttja en inkomstkälla, till något vi själva tycker är bra, bara för några högre ideal? Really? Just här, men ingen annanstans? Återigen, jag får inte ihop det.
Både och som jag uppfattat det, men betydligt mer för klick.
Lovar. Jag har varken dille på Japan eller fotfetisch😅
Vad är en lämplig nivå på intäkt per månad (som vi kan tunnla till vald god sak) för att reklam är motivera?
Japp, vi kan tweaka allt. Precis allt. Jag kommer, när jag får tid, försöka leka med inställning i linje med vad kollektivet vill.
Men, det kan lika väl bli så att vi kastar allt i papperskorgen.
Min initiala tanke – 50k. Men nej, X kr/månad går (kanske) att uppnå genom att maxa reklam, raklam överallt, bara reklam. Det fattas en dimension i frågeställningen.
Är det rimliga belopp ? finns någon super-enkel schablon-kalkyl som du använder dig av och orkar dela ?
PS Jag kanske inte har en aning om hur mycket som är rimligt att få via reklam … för trodde inte det vart så mycket …
Har exakt samma tanke.
om ni fått in 3 kr på ett dygn? Med den reklam som är nu? Det motsvarar väll 1000 kr/ månad. Jag tycker att det är en bra förtjänst.
Om det handlar om hur mycket trafik eller aktivitet det är på sidan så behöver det gå någon matchdag eller att Blomman sagt att vi behöver tålamod. Så trafiken överbelastar forumet
Jag har ingen aning om nivåer och vad som krävs för att uppnå vissa summor men säg att man får in 10 000 kr/månad, åtminstone under de månader som säsongen är aktiv. Ett hela hallen-tifo ligger på ungefär 15-35 000 kr i kostnad. NBS lite större insamlingar ger ungefär 25 000 kr, lite mindre. Säg då att vi får in minst 10 000 kr/månad, borde vara mer än så om man kikar på de potentiella intäktssiffror som reklam kan ge, så hade vi kunnat göra en markant skillnad för NBS Tifo. Vi hade rent krasst ensamma kunnat sponsra med ett par hela hallen-tifo genom att bara göra det vi gör nu, surfa runt på forumet. För det tar jag gärna reklam om Littmanns mest avancerade stetoskop eller de bästa japanska nudlarna.
Att placera reklam vid sidan om “flödet” och inte under/över inlägg tror jag skulle funka bra. Stör nog inte alls lika mycket som det gör nu!
Det gäller nog att prova sig fram och se vad som blir bäst. Bra initiativ!
Återigen: gör en google-sökning på google adsense och 1 000 000 pageviews per månad.
Kör sedan igår Brave på telefonen – men okej, ett konstruktivt förslag: reklam efter tråden (aldrig mellan inlägg), aktiveras på visslan efter HV-vinst. Avaktiveras vid nedsläpp nästa omgång. Repetera.
Hur många pageviews brukar forumet få i månaden då? Svårt att göra en bedömning utan den infon.
Står i mitt förra inlägg
Nu fick jag upp “Fet 50? Lägg detta i skorna”.
Jag vettefan vad jag googlar på, och blir lite förnärmad när Google gissar min ålder. Jag har 40-årskris så det räcker och blir över.