Superimponerad av att det är SÅ många pageviews …men det är ett superbra forum och bästa moderatorn = Diabolics !!
Avskyr reklam rent generellt, och specifikt på diverse forum där det hamnar mitt i flödet.
HV-forumet har varit så clean och lättöverskådligt, med nuvarande reklamtest är det tyvärr inte så tilltalande.
Om det inte inbringar snuskigt mycket pengar så är mitt önskemål att vi slipper detta. (Men kommer inte kunna hålla mig härifrån oavsett…)
Kan tycka att reklam är okey sålänge det görs på rätt sätt (obviously).
kan tycka det känns okey att slänga in det även i trådarna bara inte för ofta. Och speciellt inte någon reklam där man måste vänta typ 15 sekunder innan man kan trycka förbi det för att ens komma in i en tråd eller på forumet. Men lite som det är nu (där det dyker upp lite då och då i trådarna) har jag personliget inget problem med.
och @Diabolics ifall kalkylatorn som finns på adsense stämmer och det är de summorna som gäller (eller i runda svängar) så kan ja tycka det är en nobrainer att köra på det.
men varför anser ni att man inte ska köra i matchtrådarna? Skulle säga att det är bättre att köra där än i någon vanlig diskussiontråd? Är väl där som forumet överbelastas, alltså högre tryck och mer intäckter samtidigt som det inte oftast är där de djupa diskussionerna hamnar? Eller är man rädd att det ska döda trafiken som blir under matchdagar? Tänker det är lättare att snabbscrolla förbi ett gäng ”jaaa” eller ”mååål” alt ”faaaaan” och samtidigt scrolla förbi 4 annonser som genererar pengar än att få upp samma mängd annonser under en djup diskussion där man läser betydligt noggrannare? Eller va ska krävas för att annonserna ska ge pengar? Klick på dom eller bara view?
Matten, matten.
Rejäl tankevurpa ![]()
tror jag virrade till det då samtliga alternativ var i tusental.
1000 pageviews per guldtia. Om någon klickar och inte betraktas som illvilligt oseriös så är det ofta en guldtia för det också.
Jag gillar verkligen annonser exakt noll komma noll och om de är i vägen kommer suget att delta avta rejält.
Men prova kan man göra och se om man kan få till en avvägning mellan störande och intäkt som de allra flesta kan ta till sig.
Kan man få in reklamen även om man sparat forumet som en app på telefonen?
Är det din på-pickalurven-stapel i slovaken där? ![]()
helt klart. Slivovitz power.
jadå, när du startar om den. Jag kör app på telefon och på laptop
Två landslag ju ![]()
VPN ställer till det lite i den statistiken ![]()
Går det ta bort den där integritet-coockies grejen?
Klicka på krysset i högra hörnet så försvinner den.
Den kommer ju tillbaka då och då.
Har klickat bort den ett antal gånger sen det här började.
Jag har oxå sett den dyka upp ett par ggr.
Får undersöka vad den gör och hur man kan tweaka det.
Jag får också upp den varje gång jag går in på forumet på telefonen. Även om jag klickar bort den.
Varje gång?
Det har hänt mig två ggr. En per dag typ.
Jag behöver klicka bort den varje session.