Den dyker upp för mig flera gånger under dagen. Stör mig inte märkvärt dock, bara klicka bort den.
Jag som har “tillverkat” en app på telefrunken och laptopen och inte stänger ner dem, slipper detta. Om jag stänger ner appen, öppnar den igen, då dyker den upp.
Tips: kör bara app.
Det är två klick som krävs i browsern för att göra en app. Instruktion finns här i denna kategori. Sök.
Tittar man på omröstningen ovan så verkar det vara så att merparten är nöjda om man drar in 10 lök per månad till bra ändamål.
Jag lade mig på den nivån oxå, men det förutsätter att jag hittar bra inställningar. Just nu är det saker överallt. Bra inställningar = mindre intäkter, vilket kan betyda att det sätter Antonska käppar i hjulet på detta initiativ.
Ja, så här ser det ut när jag precis gick in.
inget större problem, ville bara informera. Jag ska testa att använda appen.
den där appen, var hittar man den/vad heter den?
Man tillverkar den själv.
Jag gör det i Chrome. Andra webläsare har samma funktion. Man väljer att spara en hemsida som en app, i en meny i browsern.
Sök i google på det eller leta efter steg-för-steg-instruktioner i kategorin om hv71fans här på hv71fans ![]()
För mig dyker den upp varje gång jag öppnar appen. Har Android och tillverkade appen l chrome för länge sedan på det sätt du beskriver
Stänger du ner den varje ggn du lämnar, eller lämnar du den öppen?
Kan nog vara när jag stänger ner den som du säger. Kanske ska ha den igång i bakgrunden istället.
När jag lämnat appen öppen i bakgrunden och sen kommer tillbaka så poppar den upp igen när jag uppdaterar sidan på appen och går in i nån tråd
Skumt, för jag kör inte “refresh”, utan jag klickar bara på “olästa”, så får jag listan över allt jag inte läst, vilket är allt de senaste 2 minuterna
, och ingenstans dyker denna grej upp.
Gör du likadant?
För man behöver inte köra refresh för att se nya saker. Jag klickart på bannern längst upp, eller stjärnan, för att komma till toppen, väljer olästa, läser det olästa i en tråd, återupprepar denna process.
Inga nya meddelanden om godkännande av policy
Vad jag skulle vilja ha, direkt när man kommer till botten av en tråd, är en direktlänk till “olästa”, eller “senaste”, men jag har inte lyckats lösa detta.
Ha!
Har tittat lite på statistics nu när det börjar rulla in, forumets, vs google adsense.
Kan ni gissa? Tror ni antalet pagevies som forumet registrerar stämmer med det Google Adsense “ser”?
Fuck no. Självklart vill de minimera utbetalningar, så den trafik vi ser, “ser inte” de. Fuckers.
De “ser” 15% av vad vi ser. Oväntat? Nej. Så självklart kan de gå ut med “glädjesiffror” på hur mycket folk får från pageviews, men sen “ser de inte” den trafiken. Klassiskt “bait and switch”
Det kan också vara så att visning av samma reklam för samma användare inte räknas.
När jag drev forum runt och innan milennieskiftet gjordes alla reklam intäkter om och intäkterna sjönk lika fort som hoppet efter en HV premiär.
Pay-Per-View försvann i princip helt och ersattes med Pay-Per-Click, och sedan till % av Click & Buy.
Oklart hur det ser ut nu dock. Jag hittade några “tricks” för att få till det, men tveksamt om det funkar 2025.
Ett alternativ är ju att sälja fast plats (Biltema, Nybergs etc) för lokala bolag som har mer nytta. (jag kan ha haft en öl-tillverkare som sponsor :))
Oooo. Detta skulle vara mycket roligare än det jag ser nu. Men förmodligen alldeles för mycket (ideellt) jobb i relation till vad man får ut av det. Sedan vet man ju förstås inte om lokala sponsorer vill bli förknippade med ett forum som ibland kritiserar laget (som företaget kanske också sponsrar) ganska hårt.
Testat lite nu.
Jag får upp den där rutan om jag kör en refresh och sen klickar på en tråd.
Utan refresh så kommer den inte.
Jag kör android med forumet installerat som en app genom Chrome.
På datorn har jag inte fått upp den. Jag har inte heller upplevt annonserna som lika invasiva på datorn.
Jag drog sidan neråt för att få den “refreshad” (ful svengelska).
Ja det hade man ju nästan på känn att det skulle finnas någon hake nånstans som gör att den faktiska pengen man får kommer bli betydligt mindre än deras prognos-verktyg visade.
Sedan verkar ju Cookie-grejen tro att man kommit längst ner på sidan när man scrollar mitt i en tråd och inte hela har laddat, och då visas den ju fast man egentligen inte kommit till slutet av sidan.
ALLT är på just nu. Detta är inte en acceptabel slutprodukt. Detta är ett test.