Rösta - acceptabel tabellplacering 24/25

Vad är ett godkänt resultat nästa år? Vi vet alla vilket kaos föreningen befinner sig i, så med det utgångsläge som är just nu vad skulle vara en ok prestation 24/25?

Acceptabel placering nästa år:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
0 röster

En faktor förutom placeringen i sig är ju så klart hur vi når placeringen, sådana villkor tänker jag vi kan ta i kommentarer.

Satte 11:a men det är under förbehåll att vi börjar få en ny stomme på plats och att yngre spelare fått chansen under säsong. Har vi ett spel som vi tror kan bli framgångsrikt på sikt men faller utanför play in pga. tunn trupp och skador så är det okej för mig.

Om vi däremot skulle värva en samling dyra 35+ spelare som kommer in bara för en säsong skulle jag inte tycka att resultatet är godkänt eftersom det innebär att vi i princip sitter i samma eländiga sits som nu vid slutet av nästa säsong.

1 gillning

Det beror helt på vad som händer härnäst. Vad har föreningen till att börja med för mål? Hur mycket kommer man lägga på spelarbudgeten? Blir Nubben kvar, ja då ska vi ju vara ett topplag enligt den plan man satte med honom när han värvades. Blir han inte kvar, vi får in en ny SC som tillsammans med tränarstaben ska få försöka få rätsida på skiten som Nubben med hjälp av Limdbom och Co satt oss i så kan jag köpa en lägre placering.

Men utifrån nuvarande läge, förutsättningar och organisation så säger jag att det enda acceptabla är en topp 4-placering. Så minst fyra då…

2 gillningar

Tog 10 men allt beror på hur laget ser ut när de är färdigt , vilka som lämnar och vilka som tillkommer

För mig sitter vi så i skiten nu att 11:a duger fint även om Lindbom vore sportchef.
Skulle vi ta in Routsalainen, Andersson, Pilut och ändå sluta där vore det en besvikelse men som utgångsläget är känns en placering bortom den absoluta bottenstriden som ett bra resultat.
Truppen är så skev att det nästan vore bättre att börja från 0.

Fattar till hundra. Verkligheten är vad den är. Och då är jag nöjd med en 12:e plats.

HV lever dock inte i verkligheten. De lägger mest pengar av alla på sin trupp, och de har haft en treårsplan som de hållit fast vid som säger att nästa säsong ska de vara med och slåss i toppen. Så länge Nubben och Lindbom är kvar i föreningen kommer jag också kräva att de ska uppfylla de mål de sagt.

Gör vi inte det, ja då kommer dessa herrar komma undan. I värsta fall ser man en en tolfteplats som ett steg i rätt riktning och ger Lindbom och Nubben förlängt.

Så höga krav på resultaten tills dessa herrar lämnat.

2 gillningar

Jag satte tio. Men om man gör en lite mer långsiktig satsning. Pushar för typ några Junisar /första års seniorer som man vill bygga på osv så kan jag justera till att vara glad för ingenmansland.

Det är ju mycket som ska hända, eller inte hända, innan man kan göra en rimlig bedömning men 12 blev mitt svar.

Tror inte det finns ekonomi att lösa ut så mycket av barlasten vilket påverkar truppens styrka såklart. Förhoppningsvis ryker nubben och vi får en vettig SC som värvar något som passar och stärker truppen.
Det i kombination med att AB & FS förhoppningsvis har en bättre spelidé överlag och ett bättre bortaspel i synnerhet borde göra att vi klarar oss undan kval.

Samtidigt kommer förmodligen inget lag vara så dåligt under grundserien som OIK var den här säsongen.

1 gillning

Så länge vi dras med norbergs lagbygge är jag nöjd så länge vi inte åker ut, skulle han däremot försvinna och en ny boss köper ut en femma och värvar bra istället så är det naturligtvis slutspel i den urvattnade 10 lagsformen som är ett minimikrav.

Hv är i desperat behov av en nystart och före vi kan göra det fullt ut, dvs när alla horribla kontrakt och bakåtsträvande ledare är borta ska man nog inte ha allt för stora förhoppningar.

1 gillning

Jag förstår diskussionen om att med nubben och lindbom borde topp4 vara enda rimliga svaret men, det är bevisat att deras toppförsök var ett fiasko från början.
Så i min värld är det ny måttstock denna säsong. En säsong att visa läckorna är såpass lagade att vi inte längre tar in vatten.
Plats 12 är acceptabelt om den är med så pass marginal att en inte behöver oroa sig för kval.
Play in ser jag som väl godkänt.
Direktklar för slutspel som mkt väl godkänt

3 gillningar

Fruktansvärt svårt att veta innan vi vet vilken trupp vi har att utgå ifrån, så jag satte baserat på nuvarande trupp

Allt jag vill för kommande säsong är att man säkra nästa års SHL kontakt så tidigt som möjligt så man kan sexa till truppen rejält till näst nästa säsong och inte behöva värva leftovers

4 gillningar

Ja, tänker att det här är utgångsläget. För min del kommer jag vara nöjd med 11:e platsen så länge vi får lugn och ro och får till något vi kan bygga på.
Om sportchefen gör supervärvningar men vi ändå slutar 11:a kommer jag inte klandra någon för det utifrån hur illa läget är nu.

1 gillning

Ja köper att man ska han en nystart och att hv inte heller är ett topplag, för det är vi inte. Men ska vi inte räkna med en playinplats så har vi inte tagit några kliv framåt i min mening utan står fortfarande kvar och stampar på samma plats som vi gjort två säsonger nu. För mig är en play in placering acceptabel alltså allt från plats 10

Jag kan tycka att en 11-12e plats med typ 6-7 poäng ner till 13e är ett steg uppåt och acceptabelt.

1 gillning

I min värld är det skillnad på acceptabel och önskad tabellplacering. Acceptabel för mig är plats 12. Önskad placering är topp 10.

5 gillningar

Köper det men för mig är acceptabel placering just 10 och blir fundersam att inte fler tycker det. Får man önska så vore det en direktplats alltså top 6. Men att nöja sig med liknande tabellplacering som vi haft de två senaste säsongerna blir fel i min mening. Då hade vi ju lika väl kunnat behålla det vi haft?

Inte alls konstigt med tanke på att vi saknar samtliga toppspelare på alla positioner…

Luttrad i kombination med att laget inte är satt än.

1 gillning

Fast vi har långa kontrakt med usla spelare. I princip tvingas vi byta ut våra minst dåliga spelare så potentialen i laget blir nog inte mycket bättre nästa säsong.
Tycker än så länge laget ser ut som ett riktigt bottengäng. Ingen ledare i världen kan rädda det Nubben/Lindbom ställt till på en somnar. Kommer ta ett par år.

1 gillning