Rösta - acceptabel tabellplacering 24/25

Vi som accepterar bottenplaceringar vill bara ha lugn och ro. Dvs vi är inte nöjda med en 12e plats där vi undviker kval sista omgången.
Vi vill se ett långsiktigt byggande och stabilitet.
Klart en direktplats i slutspel är kul men det viktiga är att i god tid vara klar för att planera nästa säsong och slippa dyra panikvärvningar.

5 gillningar

Klokt resonemang Nisse :+1:

Så här tänker jag:
Acceptabelt: att med råge undvika kval
Godkänt: ta sig till play-in/slutspel
Vad man borde hamna för att jag ska vara nöjd: topp 6.

Dvs jag kommer givetvis aldrig vara nöjd om vi bara undviker kval, eller tar oss till playin som tionde lag. Men nu är det som det är och vi har en verklighet att förhålla oss till. Och det gäller nästa säsong, sen ska vi ta andelar uppåt varje säsong efter det. För att om 3-5 år vara med och utmana om toppositioner.

2 gillningar

Med det material vi har tycker jag Play-In är rimligt. Modo hade mycket sämre lag och kunde ändå spela hockey förra säsongen.

Sitter spelsystemet ska HV inte va i närheten av kval. Men allt hänger på tränaren känns det som.

Acceptabelt: ej kval

Godkänt: 9-10

1 gillning

Haha, lägger en in ‘nöjd’ i ekvationen så är det ju bara sm-guld. Då är jag nöjd en sisådär 3 dagar innan sillystressen tar över.
Jag tillhör tyvärr dom som känslomässigt går minus varje säsong oavsett slutresultat…

Hej! Jag har stängt omröstningen då det här var något av en “snap shot” under vår lägsta punkt. Något att jämföra med inför säsongsstart när vi har laget på plats och efter nästa säsong.

Om vi framöver tippar HV högre än det acceptabla resultatet vi hade nu så borde det betyda att vi gjort en hyfsad silly på pappret åtminstone.

1 gillning

Jag är nöjd om de klarar sig kvar med tanke på att HV är ett bottenlag. Att tro att HV kommer top 10 nästa säsong har för höga krav på den truppen som finns idag. Vad HV som organisation bör ligga är top 6 men det är orealistiskt.

Lyckas de säkra kontraktet med god marginal så är det ett steg i rätt riktning!

2 gillningar

Acceptabelt: Undvika kval.
Lyckas HV sen hamna ännu högre och gå till slutspel så är jag nöjd. Och väl där kan allt hända, som vi vet. Dvs då finns chans att bli mer än nöjd.

Varför raderade du ditt inlägg? Som jag för övrigt kan läsa ändå.

Det är ju uppenbart att du har problem med mig. Pm:a istället så slipper folk läsa dina inlägg om mig och mina åsikter.

Du gör bort dig.

2 gillningar

"Blir Nubben kvar, ja då ska vi ju vara ett topplag enligt den plan man satte med honom när han värvades. Blir han inte kvar, vi får in en ny SC som tillsammans med tränarstaben ska få försöka få rätsida på skiten som Nubben med hjälp av Limdbom och Co satt oss i så kan jag köpa en lägre placering.

Men utifrån nuvarande läge, förutsättningar och organisation så säger jag att det enda acceptabla är en topp 4-placering. Så minst fyra då…"

För att jag tycker detta resonemang är på en sån låg nivå att jag inte kan låta den vara oemotsagd.

Har tyvärr svårt att ta dig på allvar. Men ska göra allt i min makt att inte svälja betet igen…

För en ny SC som kommer in och ska reda upp truppen och sätta en långsiktig plan är en lägre tabellplacering OK.

För en sittandes SC som själv satt sig i nuvarande position, med ett uttalat mål om att vara i topp och utmana, accepteras inte ännu ett misslyckande.

Visst kan du också se skillnad på dessa två situationer?

1 gillning

Kan tycka att en topp4 placering kan man förvänta sig av lag som Växjö, Frölunda, Färjestad och Skellefteå. Om man tycker att topp 4 är “enda acceptabla” så känns det lite oseriöst kan jag tycka. Tror inte att någon seriöst tycker att det läge som HV är i nu förväntas ligga så högt. Den enda rimliga kravställan man kan ha på ett bottenlag är att hamna topp 12.

Nästa säsong är det endast undvika kval som gäller.
I en perfekt värld så går det bättre och vi kan vara ute på marknaden i god tid för att kunna bygga ett ännu bättre lag till säsongen 25/26.

1 gillning

Misstänker att HV:s plan var att på sikt bli ett topplag. I detta fall utifrån en treårsplan. En målsättning för en förening är inte en persons verk (läs Nubben). Med vår historia, publik och ekonomi är det nog ett måste. Sanning visade sig dock brutslt tuff.

Samtidigt måste folk förstå att det här är elitidrott - övriga 14 lag har också som mål att vinna SM-guld eller i vart fall bli bättre framgent.

Att inse att vårt återtåg inte gått som planerat är rätt uppenbart. Men att samtidigt skylla på de ansvariga för att målet inte infriades och sparka dem för stt vara nöjd med att vara på samma nivå känns bara löjligt.

Hur många poäng kommer skilja mellan plats 10 och 15? Risken är stor av vi druttar dit om vi är i
dessa trakter.

Den nya SC har ju dessutom ett helt annat lag på papperet just nu. Flera etablerade svenska spelare i rätt ålder. Han bör därmed bedömmas på samma sätt som Nubben.

Om man ger Kent landets största budget är de väl inte märkligt att begära topp 4?

Nu ska ju budgeten och målsättningen ner, då är de väl lika rimligt att ställa lägre krav?

1 gillning

Pengar är inte synonymt med framgång i verksamheten. Det tror jag vi av alla lärt oss den hårda vägen mtp de 2 senaste säsongerna.

Tillsätter man fel personer på fel platser, så spelar det ingen roll hur mycket pengar man strör på det, resultatet blir tillika skit ändå.

2 gillningar

Vet du vad? Lyckades du inte med det så löser vi det svinenkelt från moderatorplats. Du har helt fel fokus och dina inlägg är i trollnings-land. Kan du inte argumentera för din sak utan att dessutom ge dig på skribenter så är du inte välkommen här.

4 gillningar

Har faktiskt svårt att förstå detta resonemang.

Utgår ifrån att vi kommer att ha en liknande budget nästa säsong, topp tre hur som helst.

Då kan jag inte se hur vi skulle kunna undvika att hamna som minimum topptio. Förra säsongen var allting klappkasst i stort sett.

Vi kan ju omöjligen ha lika dåliga coacher återigen, eller? Davidsson är tyvärr kvar och återigen vårt svagaste kort men övriga två är troligen bättre än Monten/Lindbom/PG. Så + här annars har vi misslyckats återigen med coachvalet.

Björn Melin måste ju göra ett bättre jobb med fysen så där blir det ju också en stor förbättring. Visserligen från en väldigt dålig nivå men bättre måste det ju bara bli. Tror ändå Melin är OK som fystränare.

Målvaktssidan blir troligen mycket, mycket bättre då den var helt bedrövlig förra säsongen. I sämsta fall så blir den bara klart bättre.

Backsidan ser ju att bli klart bättre så ett stort + där. Nyberg är ju bättre än Maalahti, Engsund bättre än Seppelä och Alsing minst lika bra som Nardella.

Forwardssidan lär ju inte bli sämre i alla fall så i sämsta fall lika bra men troligen minst ett litet +. Shore, Nättinen, Foppa och Önerud borde ju enkelt kunna ersättas med bättre.

Så om vi utifrån detta bommar topp tio så har AB misslyckats kapitalt samt att vår målvaktssida återigen floppat big time.

Har svårt att se detta hända återigen, borde vara omöjligt, men visst, det är HV71 vi pratar om och de har ju haft förmågan att ständigt överraska negativt.

1 gillning