Säsongen 22/23

En giftig fredagsdryck.

Mer finskt! Funkar alltid i HV

1 gillning

Fick en härligt notis i mitt flöde nyss,
Förväntar sig samma mirakel även med denna förening, fast att vi stannar i SHL!

Förväntar mig detta varje match de närmsta sju matcherna, inget mindre.

Suck och åter suck…

1 gillning

Ja, suck för att ingen talat om för honom ang varför petad och suck för att han inte avböjer kommentera när murveln tar kontakt. Suck.

1 gillning

Suck för att han borde väl fatta själv att han inte platsar, med det horribla och vilsekomna spelet han ”presterat” hela säsongen?

4 gillningar

Iofs, så säger han att han inte gjort en bra match på hela säsongen. Så han visar prov på någon form av självinsikt.

Jag har för mig att hans första HV säsong inte var jättebra, dock ljusår bättre än denna. Så ifall ingen vill ta över kontraktet får vi hoppas på att han spelar upp sig nästa säsong.

Har man insett att man inte gjort en ända bra match på 40 försök borde han säga upp sig direkt. Han fortsätter alltså spela trots han inser att han inte bidrar med ett skit. Helt galet.

Det där är ditt hittepå.

Jag tror inte någon som tävlar på den nivån tänker så. De kan mycket väl inse att det inte går så bra som man vill, men det är naturligtvis inte som du skriver.

4 gillningar

Att på allvar tro att en spelare skulle vilja förstöra sin framtida inkomst och rykte självmant är väll lite att ta i. Det börjar låta lite konspiratoriskt.

Tyvärr har #64 inte alls fått ut sitt kunnande i år. En felbedömning av honom, sportchef och tränare. Anledningen till att han fått chanserna är att han är en back som vunnit SM-guld, spelat i landslag och även testat AHL och KHL spel.

Men han har inte fått ut det spelet igen. Men tror någon på fullaste allvar att #64 inte försöker? Han är garanterat den som lider mest av att inte få ut det han kan.

5 gillningar

Han sa ju själv att han inte gjort en enda bra match på hela säsongen. Orden kommer från han själv, inte en godkänd match, han bidrar ju inte. Så vad är det som inte stämmer som jag skrev? Han inser ju själv att han inte duger.

Om det är mig du citerar så skriver jag inte att han medvetet försöker sabba för laget eller för sig själv. Jag skrev att han borde ta 15 steg bakåt och lämna sin plats till förfogande, typ.

Men det du skrev återspeglade inte i det minsta vad han sagt. Du extrapolerade till absurdum med egna påhitt.

Detta skrev du:

Jag är rätt säker på att hans insikt inte är: “jag bidrar inte med ett skit”.

Sanningen är dessutom inte i närheten av att han “inte bidrar med ett skit”.

Det är hyperbol. Onödig sådan.

Det är inte så elitidrottsmän eller andra människor i prestationsbaserade yrken fungerar. Det är chefen som väljer laget. Det är inte så att du kan spelvägra direkt, det är kontraktsbrott. Diskutera med chefen att du står över en dag är ju inte heller direkt bra för din framtid. Utan istället handlar det om att hitta tillbaka dit du varit. Men sedan behöver han ju hjälp att hitta dit genom psykolog, tränare och lagkamrater.

Men herre min skapare. Nu petar du med dammvippan efter fel. Okej jag valde fel ord. Sorry.

Du utrycker dig slarvigt. Onödigt raljerande. Det var allt.

1 gillning

Dåligt av tränarna och dåligt av Martinsson att inte ta det direkt med dem. Kommunikation ska inte gå via journalister. Bra och rakt svar av Gustafsson iaf att ta ansvar direkt.

Även om Martinsson själv borde förstå petningen så förväntar jag mig att tränarna ger besked.

Hv är ofta dåliga på kommunikation faktiskt, värsta caset är ju solklart Thörnberg. Men i fallet Martinsson så tycker jag det är så tråkigt, Han kan vara en bra back men det verkligen lyser om honom att han har gett upp denna säsongen, Han bidrar med absolut noll, Kan tänka mig tvärt om, att han bidrar med att sänka moralen i truppen då han fått så mycket istid utan att han äns försöker visa att han kämpar för klubben. Han spelar så otroligt slappt

1 gillning

Håller med ovan kommentarer. Känslan är lite att tränarstaben “hela tiden vetat” hur bra Martinsson verkligen kan spela och gett honom chanser gång på gång, utan resultat. Tiden har gått, Martinsson har fått logga många minuter per match trots att han inte presterat bättre. Till slut tog nuvarande tränarstab det obekväma, men väntade, beslutet att till sist plocka bort #64 från matchtruppen.

Tänk om man hade tagit beslutet att bänka/skicka Martinsson tidigare under säsongen och istället gett mer utrymme åt t.ex Bengtsson eller Westerlund… undrar hur det sett ut då?

1 gillning