Nu Lindbom är de dags att byta ut kaski mot nardella i PP1
Vi har oerhört svårt att behålla pucken i zon under pp och får där av aldrig något riktigt tryck. Detta då Kaski står mitt i banan och motståndarna kan slänga ut pucken väldigt enkelt. Så gå tillbaka till tre forwards och två backar och kör pass pass skott. Och bara mata. Så får Lenc och Önegud slå in returer. Svårare behöver vi inte göra det för oss.
Tedenby intervjuades i Oddset och han och laget är väldigt nöjda med hur det ser ut nu spelmässigt. Spelet har satt sig och det ser bra ut.
Enda som saknas är att göra fler mål och få ett stabilare försvarsspel samt spetsa till special teams. Vinna fler matcher behövs. Inget annat. 5-5 ser mycket bra ut.
Så nu vet vi det.
Nämnde faktiskt inget om slutspel denna gången men det är nog underförstått, speciellt nu när spelet sitter där.
Tycker HV har extremt svårt med mottagningar och med det sagt förmodligen också passningar. Att få med sig pucken i en rörelse, att ta emot och skapa yta samtidigt, att ta emot på bladet och hålla kvar, onetimers. Allt som oftast ser man en halvtappad mottagning som man sen får sträcka sig efter för att peta ner i sarghörnet istället och ta det därifrån. Oexakta passningar och dåliga mottagningar stannar av väldigt många anfall. Skillnaden i matchen mot tex ZAIK var monumental.
Teden är en glaset halvfullt person
Jag fattar faktiskt inte varför folk blir så jäkla arga så fort nån visar nån slags optimism hur omotiverad den än må vara.
Det är väl inte så att Tedens roll att vara nån slags voice of reason.
Han spelar hockey, och om en positiv inställning och stoppa huvudet i sanden hjälper så är det ok för mig. Tror inte en nattsvart och pessimistiskt syn gör att man spelar bättre.
Enda som saknas är att göra fler mål och få ett stabilare försvarsspel samt spetsa till special teams.
Så anfall, försvar och special teams är vad som saknas.
Det täcker ju nästan allt så ja, inte helt fel ändå.
Det Tedenby säger har knappast med att vara positiv att göra. Det har med att vara helt verklighetsfrånvänd att göra. Det är inte att vara positiv att säga att spelet ser bra. För det gör det ju inte! Det är väl det som gör folk arga, antar jag.
Tycker nog det är bra om laget tycker att spelet är bättre. Kan ju bli att knutar släpper och att man börjar spela mer på instinkt än att de ska behöva tänka hur de ska spela hela tiden. Det är trots allt ett lag med dugliga hockeyspelare somna sina bästa stunder spelar en riktigt bra hockey. Synd att det händer så sällan bara
Vem är arg?
Provocerade är nog mer rätt ord. För det verkar många bli när spelare eller ledare säger något positivt ![]()
Såhär formerade man backsidan på gårdagens träning, blir säkert något liknande ikväll.
Hugo Fransson-Anton Strålman.
Colby Sissons-Oliwer Kaski.
Bobby Nardella-Victor Sjöholm.
Kalle Maalahti-Axel Landén/Wilhelm Hallquisth.
Och då verkar han ha kommit direkt från ett lagmöte dessutom så det är nog fler i laget / Lagledningen som delar den åsikten
6p denna vecka är ett krav om vi ska ha nån chans på slippa kvalet
Nu ska vi tänka positivt ![]()
Jag tror på cirka 70% risk för kval före denna omgång …
Om HV tappar mot motståndarna nu så är kvalet i princip klart och HV kan till största delen fokusera på det - spela opportunistiskt resten av säsongen - vila spelare som behöver vilas - åka på SPA-bad etc.
Att det lag som tänker förlora mellan Malmö och Rögle på lördag, även förlorar dagens match skulle också passa fint. 🫨
Tror Malmö kör över Rögle
Precis. Tycker inte Kaski har tillräckligt bra passningsspel för att vara ensam back i PP. Förra året hade vi ett grymt PP med bland andra André, LaLeggia och Kaski i samma formation.
När det gäller som mest går Modo och tar tre raka treor (kan bli fyra i kväll). Kollar tillbaka på vår säsong och konstaterar att vi under TVÅ tillfällen tagit TVÅ raka treor. Thats it.
Det är fan riktigt illa…
Förvånar mig inte ett skit. Det låter precis som 20/21 och det kommer sluta likadant den här gången.
Med tanke på hur otroligt överbetalda så gott som hela truppen är så borde ju alla kämpa som svin för att inte åka ner eller? Då bryts ju kontrakt de aldrig skulle få med någon annan klubb. Den stora majoriteten spelare borde täcka slagskott med ansiktet om man tänker på vilka lukrativa erbjudanden de lär få av andra klubbar jämfört med om vi klarar oss och de kan fortsätta casha in.