Säsongen 23/24

Inlägget raderat av författaren.

4 gillningar

Den här vyn gillar jag!
Känns lite som nedanstående, men ändå glädjande.

image

1 gillning

Får anses vara godkänt med tanke på att André varit skadad stor del av matcherna i november

Är André med imorgon?

Känns inte så troligt tyvärr. Tror man ger honom lite extra tid och satsar mot 7/12 hemma mot Lule.

Enligt Nubben var han spelklar för två veckor sedan. :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Kollade tillbaka i några matchtrådar.
Vid ledning 4-0 borta mot Frölunda: :slight_smile:


3 gillningar

Malmö borta i sista omgången. Om vi bara är 1-2 poäng ifrån till den matchen så skulle jag ta det scenariot.

Detta är nog den värsta matchen jag varit med om rent psykiskt. Att vara så glad till att fullständigt brytas ned. Fattar fortfarande inte idag hur detta kunde gå till. Men men

Håller med, kommer aldrig glömma den hemska känslan jag fick när Max Friberg gjorde sitt 2-4-mål minuten efter 1-4. Där och då såg man på HV-spelarna att det var kört.
Minuten efter 2-4 kom även 3-4 och ja… resten är ångestfylld historia man inte kommer kunna nämna för ett HV-fan på många år utan jobbiga känslor.

Usch.

2 gillningar

Skönt med lite vind i seglen men om det blir förlust mot IKO känns det som att vi är tillbaka på ruta 1. Hade varit skönt hålla jul över strecket.

Skall återigen se matchen mot Linköping annandagen med min sambo och svärföräldrar i just Linköping. Förra året satt jag sur och förtvivlad, och så sitter min sambos släkt jämte och njuter. Förstår ni hur det känns att få gulliga sympatikommentarer från just LHC-supportrar? Tvi fan.

För mig skulle det vara ett ”Christmas miracle” om OSL eller Borgy tystar hela Saab arena och kör en Ty Rattie!

:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Hur många poäng hade vi vid samma tid förra året?

Efter 25 matcher
2020/2021: 26p
2022/2023: 30p
2023/2024: 29p

Både 20/21 och 22/23 började runt omgång 25 en svit på ca 15 matcher med mest förluster. Skillnaden mellan de två säsongerna kom vid omgång 40. 20/21 gick botten ur och förlusterna fortsatt än värre. 22/23 började laget rada upp vinster.

Under nuvarande säsong 23/24 gick det betydligt sämre än både 20/21 och 22/23 fram till omgång 15.
Sedan dess ligger laget på en trend där de ska kunna nå resultatet 22/23. Laget har egentligen inte råd med en enda dålig svit — vilket alla lag normalt får.

Finns ingen anledning att känna att kontraktet är klart för nästa säsong.

3 gillningar

Skillnaden mot de övriga säsongerna är väl att fler lag ligger inom ”räckhåll”?

Instämmer helt, börjar vi svamlar och hymla om play in och slutspel, så börjar det snart blir likt GM Ekelund moment 2021 när han svamlade om topp sex där det då skulle krävas 2,0 i snitt på återstående matcher. Slutade med plats 14, playout och allsvenskan.

Som någon nämnde i en annan tråd… den där “överraskningen” det hymlades om från HV:s håll. Har vi fått den än?

Från HV:s sociala medier för två veckor sedan “På lördag kl 10.00 släpper vi biljetterna till resterande matcher i grundserien. Det gäller matcherna fr.o.m 30 december och framåt där en överraskning utlovas!”

Kan man tolka det som att överraskningen kommer den 30 december?

Tabellen från och med omgång 13 när Lindbom tog över.

Topplag:
Växjö 31
Linköping 28
Leksand 26
Färjestad 25
Frölunda 24
Timrå 24

Mittenlag:
Skellefteå 20
HV71 19
MoDo 18
Luleå 17
Rögle 16

Bottenlag:
Malmö 12
Örebro 11
OIK 7 (Edit: ska vara IKO)

3 gillningar