Säsongen 23/24

Seppälä behöver ersättas. Låter som att han har riktiga problem med ryggen. Nättinen är ju påväg tillbaka och ap skapar ett helt annat djup i första och andra femman, så där är det inte samma panik enligt mig.

Håller med om att vi i första hand behöver värva back. Seppälä borta och får inte glömma att Strandell varit borta i stort sett hela säsongen

Om vi kan uppgradera centern i tredje/fjärde eller Hansson/Stakkestad är det värt mycket. Vi behöver både spets och en högre lögstanivå.

1 gillning

Jag tycker han är intressant utifrån PP och att vi skulle kunna flytta ner någon av våra bättre tvåvägsspelare i kedjorna.
Vi saknar en vänsterfattad spelupplägare.

Just att HV gjorde en avslutning utan dess like förra säsongen får det ju inte att kännas bra att man nästan ligger på samma poäng nu. Det är inget som talar för att den kommer. Dock kanske den inte behövs för att överleva.

Förra säsongen så blev inte spelet så mycket bättre med Lindbom utan Ortio spikade igen och blev SHLs bästa målvakt under sex veckor.

Han gjorde det tack vare försvarsspelet. Vigenault var shls bästa defensiva center.

Modo har en trepoängare på de 13 senaste matcherna. Deras form är riktigt svag vi har dessutom kvar att möta de hemma.
Jag har inte gett upp även om det en kväll som denna känns oerhört frustrerande att vi inte närmar oss dem.

4 gillningar

Det vi behöver är stabilitet över tid. Ser bättre ut med Lindbom men ändå får vi inte med oss poäng på bortaplan vilket kommer vara det som avgör tror jag. Vi måste bli mycket stabilare och ta med oss 3p även borta.
Killar som Hansson och Lindbäck är fruktansvärt viktiga framöver att de spelar fysiskt och skapar oro. Det sänder signaler till övriga spelare.

1 gillning

Hansson. Minus tre på fyra matcher sedan comebacken. Syn på att han är viktig. Däremot Önerud.

6 gillningar

Ny vecka!

MOT 9 POÄNG!

7 gillningar

Deprimerande uselt, rakt igenom.

1 gillning

Ja. Känns längre och längre bort att detta kommer lösa sig på ett bra sätt.

Lägg till det kostnaden för truppen.

Helt jävla horribelt resultat om man slår ihop det.

3 gillningar

Verkligen. Tabellen ljuger inte :wink:

Det som stör mig är att när HV71 spelar riktigt bra (händer inte ofta) så ljuger tabellen. Tänk om laget kunde spela lika bra bara lite lite längre under matcherna, då hade vi haft några fler poäng. För visst fan ska laget vara bättre än Modo röv och O-hamn iaf.

1 gillning

Ja det är några lag vi faktiskt skulle kunna vara bättre än. Tycker även Malmö är med där.
Nåntsans tycker jag vi spelar tillräckligt bra för att vinna fler matcher än vi gör. Nu har vi prioriterat defensiven och inte släppt in så många mål, nu behöver man även balansera offensiven så vi gör mål framåt. Modo är inom räckhåll nu. Tre poäng och fem måls skillnad. Ikväll har vi chansen (igen) att klättra

Efter den här matchen är jag nu på allvar orolig att det kommer gå åt skogen. Förra gången HV åkte ut spelade de på ett lika obegripligt sätt som nu. Då precis som nu, från och med den här matchen, spelar laget på ett sätt som är obegripligt dåligt även för en sådan som jag med otränade hockey-ögon.

Jag kom ihåg hur jag då (förra gången det hände) häpnade över hur laget misslyckades med saker som normalt funtade hockeyspelare ska klara av - även om de saknar coach. När man får känslan att ett lag helt utan ledarskap skulle kunna snacka ihop sig och spela bättre än vad laget gör på plan.

• Det finns ingen spelglädje. Inget vill vara där.
  • Det finns inget basalt försvarsspel
  • Inga passningar sitter.
  • Allas mormödrar skulle sätta vissa puckar bättre i mål.

Om det inte tokvänder närmsta matchen (lördag) så tror jag det är kört. Det finns liksom ingen hocke-smartnes kvar i laget längre. Och det är ingen coach-fråga, ovanstående saker ska som sagt elit-spelare klara av utan coach.

11 gillningar

:100:

Tänk att skribenter på forumet redan såg detta komma på försäsongen / inledande omgångarna. Nu står vi här igen. Precis som 22/23, precis som 20/21 igen. Det finns så många fel i HV71 så man knappt vet vart man ska börja. Norbergs centersida som han var så nöjd med flaggade vissa skribenter för redan innan första träningsmatchen började. Hur kan en person med 30+ år i branschen vara såhär usel på att bygga lag och hur kan ingen i föreningen se detta? Stoppar man huvudet i sanden och tänker ”går det så går det” ? Jag får den känslan

2 gillningar

Det är kört om man inte agerar från nu så en coach man sätta ihop något. Ny HC in samt några spelare är enda chansen att rädda oss kvar.

Lindbom är inte rätt man. Denna spelartrupp är inte rätt. Agera agera agera NU!