Forsätter här.
Ja men bara kliva upp på rätt sidan kan vara en injektion. Jag hoppas innerligt att axlarna sjunker lite, man börjar se framåt mot en stabilare vardag. Gå för det, bli inte ängsliga och rädda för att förlora något.
Och för att klara av att hänga kvar på rätt sida så ser jag två nödvändiga ting.
- Man behöver rent krasst sätta en någon tydligare spelidé både med och utan puck. Dock är tiden knapp, så det lutar väl åt att laget i stort måste göra samma jobb varje kväll.
- JA, laget ska alltid göra jobbet, men här tycker att HV måste göra lite som Malmö och Modo ifjol. Dvs det bjöds inte på någon direkt kvalitativ hockey men de båda lagen gjorde oftast en gedigen laginsats. Det räcker ibland längre än vad man tror.
Jag ser ett lag som får med sig mer i positiv bemärkelse. Saker som ofta grinade emot går nu HVs väg. 7 av 8 det gör man inte för intet, sen att veta vilka exakta detaljer som ligger till grund är svårt att veta.
Saker och ting är positivare, ser tex en AB som av förklarliga skäl uppträder lugnare i intervjuer och använder inte lika många floskler. Han pratat mer kring matchsekvenser. Däremot så hänger allt på en skör tråd. Utebliven levereras av producerande spelare eller målvakt inte står pall och det är godnatt