Håller med dig samtidigt som jag inte gör det.
Resultaten har varit tight och man har varit nära på poäng.
Men rent skottmässigt har man i de flesta matcher blivit mosade
Absolut jag köper det tänket men det handlar slutändan om 3 poäng och att vinna matcher. Det kan man göra på olika sätt. Man kan också vara som MODO o skjuta 30 skott per match men bara få in ett. Det som de tyder på är att HV inte har ett system där man kommer till skott hela tiden men bra spets.
Jag tror inte vi minns hur dåligt det såg ut de senaste åren. HV är bättre nu.
Är ju lite som ifjol eller om det var två år sedan (eller både och…) när HV var “svåra att slå” men ändå konstant förlorade.
Även de sämsta laget tar ju varje år ungefär 1p per match. Vilket innebär att man tar 3p var tredje match.
Det låter ju som det är skapligt ändå men det räcker inte på långa vägar. Man behöver vinna de där tajta matcherna och vara starka när man har ledning annars så är man sist eller näst sist. Att vi varit “nära” poäng räcker helt enkelt inte. Det är små marginaler i den här serien.
Vinst nästa så är det ju en av de bästa säsongsstarterna på 2020-talet!
Det är ju nästan komiskt ändå. Vi byter ut i princip varenda ledare i hela föreningen men laget tuffar på i exakt samma obefintliga fart.
T.o.m Montén som vi alla sågade som den sämsta i världshistorien gick ju på par. Visst vi förlorar inte med 0-8 längre så det är lite mindre otrevligt nu.
Vi ligger 11:a på antal insläppta mål. Samma som SAIK och FBK. Vi ligger 8:a på antalet gjorda, men då har vi en skotteffektivitet på 13% som inte är hållbar över tid.
Det finns hopp, men jag tror det måste in 2 spelare av Rajala/Christenssen klass för att få fart på offensiven och slippa spela icke SHL-mässiga spelare.
Jag tror med det är så, 2 riktigt vassa forwards varav minst 1 center kan göra sjukt stor skillnad på detta laget, mer konkurrens, vissa spelare som inte ska spela SHL åker till bänken och vi kommer få ut mer av de som är duktiga och våra bra backar
Är ytterst tveksam till hur mycket skillnad ett par forwards egentligen skulle göra. Det offensiva spelet är helt bedrövligt och känns som att de spelare man eventuellt plockar in möjligtvis sprattlar i ett par matcher för att sedan dras med i det sunkiga spelet utan finess och kemi. Man håller pucken längs med sargen hela tiden, slår den gång på gång i rundeln i hopp om att den ska komma upp till en back som spelar back->back som sedan slår den i rundeln igen och så blir man av med pucken. Davidsson kan inte vara kvar, måste in någon med ett annat tänk och erfarenhet när det kommer till det offensiva.
jahopp modo leder mot lhc, snart är de om hv…
Är jätteglad över detta. Skicka med LHC i botten och Malmö snälla. LHC har väl några förluster på rad nu va?
Är väl ändå bättre att Modo vinner?
Gänget. Om vi bortser de fyra första matcherna. (Som nog ingen räknat med att vi skulle vinna…) Så har vi tagit poäng i sex av de nio senaste matcherna. Fortsätter vi på det sättet och byter ut någon 1poängare mot 2poängare så är vi snart uppe på säker mark… Tror jag
Strandell avgör för LHC
Självklart gör han det. Nu lär han ju bli värsta Erik Karlsson för LHC.
Det lär stå mellan Modo, Hv & Malmö. Har svårt att se några andra lag blanda sig i “den kampen”.
Så tack Olle Strandell
Tre poäng nästa omgång så … har vi fortfarande inte tagit oss ur “looser-klustret”. Men men. En match i taget …
Sjukt att säsongen vi åkte ut var den säsong vi hade plockat mest poäng efter 15 omgångar senaste 4 säsongerna i shl
Ändå plockar poäng i 6 av de senaste 7 matcherna, alltid nått