Frågan är om de inte behöver ta runt sådär 1,5 poäng per match resten av säsongen för att undvika kval. Med nuvarande besättning är det mission impossible, om inga mirakulösa saker händer. Inte ens en taggad OFM gav tillräckliga saker hos andra. Helt ensam och övergiven nästan.
Känslan är att man verkligen totalhavererat efter nyheten om CA kom ut. 16:e oktober släpptes det och efter det har HV två vinster (en efter straffar) där motståndet båda gångerna varit Leksand och 7 förluster.
2024: Omgång 18. snittpoäng 0,83
2023: Omgång 12: snittpoäng 0,91 Monten sparkas.
2022: Omgång 38: snittpoäng 1,05 Samuelsson sparkas
2021: Omgång 32: snittpoäng 1,00 Rahm sparkas
För att komma upp i samma poäng som Rahm hade omgång 32 behövs 17 poäng på 14 matcher. Det är 1,21 i snitt.
Men Blomman kommer bli grym ju!
Man kan se det så. Man man också se det som att de tränare som fått jobba med lagbygget efter bytet av sportchef har fått allt sämre underlag att jobba med. Det beror helt på vilken tolkningsram man väljer att använda.
Det känns fel att spekulera i åtgärder som bör göras inom organisationen utan att veta mer än i alla fall jag känner att jag gör.
Att någonting är rejält ruttet kräver ingen större kunskap men frågan kring vilka äpplen som är ruttnast är långt mer komplicerad än så.
Har exempelvis nuvarande tränarstab spelarnas förtroende, jag har i alla fall inte sett några signaler på att så inte är fallet. Visst gårdagens genomklappning var inget bra men utifrån vad jag kunde se finns många förklaringar till det vid sidan av tappat förtroende.
För den minnesgode vill jag påminna om Malmö för 2 år sedan som slutade tvär sist men man behöll Kollar och nu anses han vara en riktigt bra tränare. Året innan kickades Rahm och vi åkte ur.
Efter att ha lyssnat på Rahms tankar så känner jag också lite att det sista vi behöver är det kaos det innebär att sparka ännu en tränare.
Jag vet att forumet har hittat en hel del fel med Blomman. Vi tycker han har dålig matchcoaching och spelar fel lirare osv men jag ser faktiskt inte hur nåt ska bli bättre av att ta in en ny tränare i nuläget.
Nu är säsongen i princip körd redan så kan lika gärna fortsätta att ge blomman förtroende att växa in i det här sålänge han fortfarande har spelarnas öron.
Låt oss prova lite lugn och ro. Ja, spelet i går var katastrof men det har inte sett ut så varje match. Så det finns hopp om bättre spel nånstans.
Håller med Sanny också gör oss av med några som inte vill vara här och som inte presterar och satsa helhjärtat på de som är kvar. Ge dom och blomman alla förutsättningar och allt förtroende man kan och fortsätt scanna marknaden efter bra spelare. Små steg. Att kasta ut babyn med badvattnet och fatta drastiska beslut bara cementerar oss i botten även nästa år.
Istället för att sparka Blomman, går det inte att plocka in en till assisterande eller nåt som går in med ny frisk luft och som kan ge Blomman ny energi och lite nya ideer.
Håller med likt Challe gjorde tillsammans med lindbom året vi vände allt på sista 15 omgångarna. Tror challes positivitet i båset var av mycket större betydelse än han fått cred för
Ja precis. Nåt i den stilen. Tror fortfarande att AB är ett framtidsnamn men behöver stöttning just nu.
Mycket kloka synpunkter!
Delar dessa till 100%.
Allt annat vore ren dårskap.
Såklart att skulle man se att man tappar spelartruppen då har vi ett helt annorlunda läge.
Frågan är dock hur alternativen skulle se ut, nog ganska torrt på marknaden minst sagt.
Hur kan du se att han inte gjort det?
Vilka rykten har Wennerholm nu hört eller är det bara klickbate?
Att Georgsson är på g in redan nu. Men jag tar allt som den gubbstrutten skriver med en stor skopa salt.
Det är busenkelt och det kommer fram via spelarrådet, agenter och spelare och går inte att dölja.
Hur får du reda på det? Vad känner du till i nuläget?
Fast detta med att tappa spelarna är också bara en väg för ”no return”. Har man kommit dit så är det vägs ände. Finns flera fall där coacherna inte tappat omklädningsrummet men det behöver inte betyda att coacherna ska vara kvar.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71
Jag vill inte använda stora ord och påstå att det går halvknackigt, men HV är nu åtminstone 5 poäng sämre än sina tidigare sämsta säsonger. Om det blir torsk nästa match, så är man alltså 8 poäng bakom … sig själv när det tidigare gått som sämst.
Känns som norrlandsturnen kom olägligt på något sätt. Den skulle kommit tidigare…