Säsongen 24/25

Hoppas dom vädrat ur rejält och får lite vind i seglen. Jag tror inte ett skvatt på förbättring, men vem fan hoppas inte på det innerst inne oavsett tycke om trupp och ledare.

Klaffa nån jävla gång, SNÄLLA :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

2 gillningar

Omgång 20. Nu undrar ni kanske vad den svarta tunna raden är? Jo det är Oskarshamns poängskörd förra året. Det närmar sig. Rekord är till för att slås, etc.

5 gillningar

Riktigt bra tillägg! Det blir intressant det här.

Vi kommer spränga igenom den linjen snabbare än Nubben sprängde HVs spelarbudget…

1 gillning

Det haveri vi ser nu tror jag är resultatet av vårt strutsbeteende i inledningen av serien. Hade vi reagerat direkt när vi såg hur illa spelet såg ut så hade vi kunnat agera och förstå läget tidigare.

Allt, verkligen allt, pekade på hur dåliga vi var och att vi hade mer poäng än vi förtjänade. Det mesta var skit förutom Hugo i målet som spelade långt över sin normala nivå.

Istället skyllde man på skador som om OSL, HH och WIN på något sätt skulle göra skillnad. Herregud!

Dessutom var juniorerna grymma så många plusfaktorer fanns men spelet trots det helt bedrövligt. Varningsklockorna ringde men öronen var fulla av öronproppar.

Nu får vi tyvärr skörda att vi lät en tf ordförande härja fritt och bestämma både organisation runt laget men också spelarkontrakt och en massa annat.

Parodi.

Så detta vi ser nu är en logisk följd av allting, bara en struts kunde missat denna utveckling. Tyvärr är strutsarna inte borta från föreningen.

Agera som klubbledning var länge sen vi gjorde. Problemet är att vi också i stort sett slutat att reagera.

Istället för att ta in den konstruktiva underbyggda kritiken så behandlades kritiker som gnällrövar medan de själva var och är inlindade i teflon.

2 gillningar

73% i räddningsprocent de två senaste matcherna. En match av #60 och en av #80.
Hujedamig.

1 gillning

Fast de va väl bara läsa innantill på truppen innan säsongsstart för att se att de skulle gå åt helvete?

*Inga centrar av värde.

*Vi satsar stenhårt på en målvakt som fick kicken som 3a hos en konkurrent och en som aldrig bevisat sig på seniornivå.

*En coach som aldrig varit på nivån tillsammans med en asscoach som fått lämna tidigare och en som varit bedrövlig på de mesta han gjort i föreningen efter att en lysande spelarkarriär tog slut.

Alla ingredienser för ett praktfiasko var på plats, ändå är somliga ens lite förvånade?

5 gillningar

Precis så, experterna tippade oss i botten igen, laget var alldeles för dåligt, igen. Allt, precis allt är för dåligt, igen.

Jag tycker verkligen inte att laget är så dåligt egentligen, speciellt med våra grymma juniorer. Lite felbyggt men med riktiga coacher hade vi hamnat minst topptio.

Jag har själv hela tiden tyckt att vi är tveksamma på coach och målvaktssidan. När det handlar om coachning, spelsystem och laguttagning så är vi riktigt kassa.

Att ad fick sätta ihop denna coachtrio är bara så sjukt. Abbott borde gjort något direkt men är ju tyvärr mentalt någon annanstans.

Jag tror tyvärr att om du ger Örebro till våra coacher så hamnar Örebro utanför topptio. Gäller även Brynäs. Malmö ska vi inte tala om.

Vi lyckas ju få alla spelare att bli sämre. Kan nästan lova att varken Lodin eller Karlkvist hade dominerat i HV.

Så visst, de som såg hur dåliga coacher vi hade kunde tippa oss långt ner. Att vi skulle vara så här klappkassa är ju ändå överraskande.

Hur kan så många så ofta slå personsämsta i HV och varför?

Svaret återfinns enligt mig när vi tittar på vilka vi haft som sportchefer och headcoacher. Ingen imponerande samling och inga där som andra SHLlag springer benen av sig för att få till samma roller i deras klubbar.

Jävlar vad Nubben måste ändå känna sig värdelös. Hans lag på 70 millar ligger sist i ligan.

Värvar man Timrå, blir man Timrå.
Och vi är nu Timrå. Jojo-laget mellan SHL och Allsvenskan.

Hoppas faktiskt vi åker ur. Så alla Nubbens jävla skitkontrakt bryts.

71 mille borde det va.

Hv71 miljoner så är förnedringen total…

1 gillning

Tur du sansat dig ngt, ett tag sa du ju topp 6 :wink:

2 gillningar

Jo, jag har egentligen inte alltid samsyn med @CROHB men vad f-n han har ju sina poänger i vad han säger.

Men det är tveksam centerlina., brist på spelskickliga backar, svajig målvaktssida och kassa coacher. som bråkar.
Annars ser det bra ut…

Long story, short, som Engström i IKO, sa efter 2 perioder när vi körde över dom på hemmaplan:"det är svårsummerat’.

Men jag kommer tillbaka till frågan: var f-n finns stoltheten att dra på sig HV-TRÖJAN?

2 gillningar

Det var med en ny center in jag menade, tror jag, men annars säkert med riktigt bra coacher jag menade om vi haft det. Absolut inte med dessa tre vi har nu.

Jag kan fortfarande se att detta skulle kunnat hänt. Se Örebro och Brynäs, de har inte bättre spelare på papperet. Så lätt att gnälla på spelarna, välförtjänt, men kockarna vi har är kassa.

Vi får inte ut i närheten av max av laget.

Återigen, varför blir det personsämsta i HV?

1 gillning

Håller helt med om det.

Sen kan övriga analyser kring truppen diffa något, för mig personligen :wink:

1 gillning

Det är väl HV71 nu, för bra för Allsvenskan… kanske, och för dåliga för SHL. Skulle det funnits en mittenliga skulle nog HV71 vara där.

Finns en sådan: Liiga :finland:

8 gillningar

Jo dom har bättre spelare även på pappret. Framförallt har dom berydligt mer klubbhjärta i föreningen. Då dom byggt laget på hemvändare typ.

3 gillningar

Tror du Brynäs legat där de ligger med våra coacher?

Våra hemvändare AP och Tedenby dominerar ju inte precis på något plan.

Jag tror de flesta hade HV på liknande plats i tabellen innan serien.

Liiiite skillnad på klass om man jämför Tedenby och Silverberg dock.

3 gillningar