Säsongen 24/25

När man försöker kolla på vår prestation med nyktra ögon så känns det som lyftet där Olof spelade bra var mycket för man hade ett lag som uppoffrade sig och spelade ett gediget försvarsspel. Senaste 7 perioderna Olof stått har han släppt in 12 mål på 60 skott vilket ger oss en räddningsprocent på 80%.

Jag tycker inte vi har någon riktig målvakt som steppar upp när vårat försvarsspel sviktar. Ser spontat ut som att laget inte heller är helt bekväma med Hugo i kassen, man vek ner sig helt efter att han släppt två relativt “enklare” mål och tron på vinst försvann lika snabbt igen.

Så att sätta in Olof imorgon är väll något vi bör göra men Olof är verkligen beroende på ett bra försvarsspel likt vi hade under våran streak - för han har tyvärr inte kapaciteten att rädda laget med sitt egna spel just nu. (Inget negativt då han är såpass ung fortfarande med liten erfarenhet)

2 gillningar

Ja, vägrar använda ”tjänstefel” då jag tycker att de är något helt annat och har blivit urvattnat här.

Men som vi va några som skrev… låt Olof klanta bort förstaspaden istället för att helt sonika ta den ifrån honom. Vägrar bedöma honom för Malmö då de förutom Olof va en lagkollaps utan dess like.

1 gillning

Nej, Olof är ingen gud heller men hela laget underkastade sig försvarsspelet på ett helt annat sätt med honom där, just kanske för att man vet att han kommer göra grodor. Truppen kanske har högre förväntningar på Hugo och därför släpper igenom mer. Jag vet inte. Jag skiter i vilket. Vi vann med Olof, därav… spela Olof!

3 gillningar

Ja det jag var inne på, man hade ett annat försvarsspel med Olof i mål fram tills sista 7 perioderna. - Kändes som man helt plötsligt kände ett “förtroende” när Olof stod i mål och började fuska i försvarsspelet igen.

Hade vi haft samma försvarspel som Olof’s första 6-7 matcher än idag hade vi inte haft 3 raka förluster

Det är ganska sjukt egentligen att man gick in i säsongen med Frölundas 3e-val samt en dyr Alnefelt utan direkt imponerande siffror. Om inte Glifford kommit in och stängt igen kassen så hade HV legat sist nu. När ska vi satsa på målvaktsposten igen, på riktigt?

1 gillning

Där är den sjukaste grejen av allt.
Jag vill bara ställa en fråga till någon med ansvar och förvänta mig en bra utläggning. Den lyder;

Varför?

Haha, jag tycker fortfarande att vår trupp är och har varit riktigt bra. Får ut sjukt lite av truppen, speciellt i 5-5. Det jag hela tiden haft tveksamheter kring är målvakterna och coacherna.

Coacherna har ju tyvärr floppat och målvakterna har varit extremt ojämna. Så trots Abbotts grymma värvningar ser det ut som det gör. Helt säker på att med ex Högberg i målet och Rönnberg i båset att vi legat topp fyra, troligen ännu högre. Där måste vi lägga allt krut och inte bara mata in nya spelare och hoppas på att det blir bättre.

Nu har vi de coacherna och de målvakterna vi har och får göra det bästa av situationen. Något behöver göras hur som helst. Slutar PP att fungera är vi nog helt körda. Något grundspel har vi ännu inte lyckats hitta.

1 gillning

Joni Ortio var väl lite av en sådan lösning på pappret tänker jag.

Jaha. Då är vi återigen i träsket där det krävs en streak för att komma loss/ur.

För några omgångar sedan hade jag hoppet om att vi skulle kunna gneta oss framåt. Nu. Not so much. :frowning:

2 gillningar

Det är inte för inte man bygge upp en smula hopp. Alla dessa segrar gav oss glädje uppåt skyarna, kärleken va enorm. Och vi tänkte att dem kanske har hittat något, men hjälp av det positiva i ryggen så kan man justera saker till det bättre. Höja sin lägstanivå så att man är redo när ruset har ebbat ut.

Vi glömde dock bort att kärleken är blind, vi glömde bort de faktiska värdena. Det som talar om hur det egentligen är ställd. Jo rätt illa där hän. Det är nästan mer anmärkningsvärt att försöka förstå sig på hur ruset föddes, implementerades för att sedan avta abrupt utan en mellanlandning. Vi hann ju inte med själva. Men det är väl så här det är att vara HV i modern tid, varför ska vi glädjas mer än någon annan? Skjut på den som redan ligger. Lämna inget.

I och för sig glädjen varande i 5 dagar, i 5 dagar fick vi se solen skymta till. Hoppas grabbarna vill tillbaka till ljuset och varmare bredd grader.

Sol och ölbärs for the win. Se till och lös det HV.

7 gillningar