Säsongen 24/25

7 matcher kvar innan första uppehållet. Varav 5 av dem är i Garden. Det är en möjlighet om något att faktiskt få vara med i leken.

6 gillningar

Tror tyvärr det blir svårt med en allsvensk fjärde kedja som vår shl fjärdekedja, med en tredje kedja som andra kedja. Det sorgliga är att när man kollar på skadorna så inser man att det är max 2 spelare som ska in i andra kedjan som ska in i laget (när de är friska när det nu är) det saknas kvalitets forwards som fan, skulle säga MINST 1 topp center och 1 topp forward måste in ASAP. Det positiva är, får vi detta tror jag vi lyfter ganska rejält. Bara av att ge mindre istid till Brännström och istället ge till någon bättre samtidigt som Stakke Lindbäck ect som inte duger för SHL inte får spela, de kommer ge ett galet lyft.

1 gillning

Börja med att få iväg eller riv kontrakten på dom spelarna vi pratat om här i två säsonger. Dom som inte håller i SHL och förmodligen skulle få sparsamt med speltid i HA. Redan då har vi eliminerat lagets lägsta nivå och kan efter det bara bli bättre.

1 gillning

Två matcher kvar att samla minst 4 poäng.
HV har haft 10 poäng omgång 10 vid samtliga tre tidigare säsonger i SHL.

3 gillningar

I väntan på matchtråden, ingen stress @Diabolics :slight_smile: Jag missar tyvärr stora delar av matchen idag, pga. av årlig avslutning på golfsäsongen med middag, där en av mina barndomskamrater håller i det.

Så snälla HV bara ge oss något i eftermiddag, en seger, en gnutta glädje så att kvällen med valfri dryck för alla smakar så där extra gott.

:yellow_heart: :blue_heart:

Jag har precis vaknat… chilla :sweat_smile:

8 gillningar

Men vi törstar efter tråden så här dags på dagen. Senare släcker vi törsten med annat.
Var o en på sitt sätt

1 gillning

Den är på plats, lika deprimerande dålig ingress som läget i tabellen. Sorry motivation slår klass och jag har inget av det just nu…

Sömntuta :joy:

Inte så mycket att säga. Vinst vid full tid krävs nästa match för att vara lika bra/dåliga vid omgång 10 jämfört med tidigare säsonger. Allt annat leder till det sämsta poängen vid omgång tio i modern tid.

1 gillning

1.4 p/match senaste 5 iaf. Kurvan pekar ju mer upp än tidigare år om man bortser från första 4. Avdelningen avancerad copium-statistik

5 gillningar

Ok. Och vilket motstånd hade vi dom säsongerna? Statistik kan man vända och vrida hur man vill. Jag väljer att vrida som regnet. Jag hoppas spelarna gör detsamma. 1,4 p per match senaste 5 är jag nöjd med. Speciellt med åtanke hur spelschemat har sett ut.

1 gillning

Den magiska omgång 10. Exakt på denna poäng har HV varit de senaste fyra säsongerna i SHL. Inget är hopplöst. Allt är möjligt.

7 gillningar

Helt otroligt ju!

Fyra säsonger i rad!!

2 gillningar

10p på första 10, helt som förväntat givet förutsättningarna.

Lite folk tillbaka framöver, sund målvaktskonkurrens, lite självförtroende, några pinnar till på bortais framöver.
Då tar vi runt 16p nästa 10.
Och vi landar på strax under 80p.

1 gillning

Nu kanske man är överoptimistisk efter en seger så här, men jag tror vi har goda chanser att vara före både modo, leksand och malmö i tabellen när allt är summerat.

Jag är bara så djupt oroad över den dalande inställningen och slarven som förekommer, dvs passningspelet som ASAP sätter oss i skiten gång på gång.

Vet inte om inställningen dalar men den verkar ju helt klart gå upp och ner. Väldigt humörstyrt lag. En bra dag så kan det se ut som propagandahockey men sen faller man ihop. Grund-trygheten saknas fortfarande. Därför jag inte tippar oss högre än möjligen 10-11a.

Ja och det är väl där vi landar. Kan man skruva en smula på den så finns där ett litet hopp för att undvika kval.

Japp, enkel matematik: 10+16= lite mindre än 80 :partying_face::+1:t2:

4 gillningar