Säsongen 24/25

Vet du inte är korkad, så låtsas inte :slight_smile:

1 gillning

Passnignsspelet var riktigt skit idag, och AP20 och Borgström såg inte ut att tycka det va kul alls

Är vi inte före MoDo lovar jag att gå Södermalm runt i juni.

1 gillning

Ja resultatet speglar inte matchbilden. Nu är det resultat som räknas i slutändan. Men som @shitkicker va inne på i matchtråden. Det här är inte hållbart, för HV gör ingen bra match och så möter dem ett lag som inte heller gör en speciellt bra match men som får sina chanser av olika anledningar. Självklart är det svårt att göra en solid match utan knappt några misstag när man är på HV:s nivå. Stora är utmaningen är att hitta en trygghet, vara mer konsekventa i sina prestationer. Alt det här vet du säkerligen men kunde inte låta bli att inte få ur mig det.

Om det krävs att vår målis står på huvudet för att vi ska vinna är det illa.

Jag väljer att se det som att ÄNTLIGEN har vi målvakter som kan sno matcher åt oss. Har inte hänt sen Linus Söderströms dagar.

3 gillningar

Inget är möjligt, allt är hopplöst.

FIFY

4 gillningar

Ortio snodde typ 10 matcher i rad. Om inte det hänt hade vi förmodligen fortfarande spelat i HA.
Med det sagt försvarar jag inte vår målvakstsida de senaste 15 åren, men rätt skall vara rätt. Denna säsong sätter vi vårt hopp på en överpresterande Dichow för sanningen är att Alnefeldt har spelat några matcher över sin kapacitet. Trots det har han bara snott 1 match men han har också förlorat 2. Han har spelat ok, absolut men matcher snor man inte så lätt…

2 gillningar

Kom ihåg: allt är inte nattsvart än – bara lika dåligt som vanligt.

7 gillningar

Det blir kval mot MoDo…

ja om vi inte värvar en riktigt jävla bra första center snart och gärna en till riktigt bra fw, ja då blir det kval, det vågar jag nästan lova

Nu har det gått 11 omgångar, och det kan vara läge att analysera. Vill ha input från forumdeltagarna

*Måvakter?
*Backarna?
*Forwards?

Special teams, vad har vi?

Kommer vi lyfta nästa 10 omgångar? Vad tror ni?

Har tippat plats 13, exakt där vi ligger nu, ser inte att de nödvändiga åtgärder har tagits för att det skulle kunna bli så mycket bättre än så. Men vad säger statistiken?

Den underliggande statistiken är röten.

Sist på CC%, FF% och CFF% och näst sist på CCF%.
Däremot ligger vi fyra på PDO pga. hög skotteffektivitet och bra målvaktsspel.

Hög skottprocent och ändå gör vi knappt några mål. :scream:

Vi har ju alltså tagit mer poäng än vad vi har varit värda. Överpresterat poängmässigt helt enkelt då vi utefter alla parametrar borde ligga klart sist.

Känns bra eller inte?

Undrar hur det blir när målvakterna och utdelningen blir normal?

Vi måste verkligen göra något innan det är för sent. Strutsbeteendet är inget framgångsrecept.

Blir mörkrädd när ledningen verkar skylla det usla spelet på skador.

Nu dessutom en GM som är klar för sitt drömjobb och inte ska vara kvar.

Vem ska och vågar ta de tuffa besluten?

Kan vi inte skapa en omröstning, vet ej hur man gör dock:(

Målvakter
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0 röster
Backar
  • 1
  • 2