Vet inte ifall den ska ligga här eller i tråden om HV71. Men någon som kan läsa hela artikeln ?
Kan tyvärr inte läsa den.
Ska vi gissa att Hult svarar på frågorna som ställs utan att egentligen ge några svar? ![]()
Typ så
Ett tyck från Ragnarsson om typ vilka spelartyper Hult bör värva. Lite DG, Olausson och nån målvakt. Inte mer intressant än så.
Satt och kikade lite statistik nyss. Första 26 omg vs sista 26
Poängtoppen (första halvan - andra halvan)
Ang: 19 - 27
Rindell: 10 - 26
Rousek: 12 - 19
Fransson: 8 - 18
Kloos: 9 (24GP) - 16
Woods: 17 - 14 (22GP)
HP: 9 (17GP) - 11
Andra halvan av säsongen höjde sig alltså de allra flesta markant. Vilken omgång var det man ändrade på Rahm och Blommans ansvar? Fixade Rahm offensiven medans Blomman förstörde defensiven och därför ökade inte lagets vinna matcher tillräckligt?
Edit: tredje december ändrade man ansvaret i ledarstaben. Det motsvarar omgång 24 eller 25. Alltså kan min hypotes stämma. Ännu mer som indikerar att det var korrekt att entlediga Anton.
Topp 4 där va ju verkligen bättre andra halvan av säsongen. Dock så va Woods tapp för mig väldigt synligt på planen. Tror inte att han gynnades av tränarförändringen. Rousek blev ju grym tillslut även om det såg hemskt ut i början… ![]()
Rousek tappade däremot mycket i plusminus mot slutet. Offensiven förbättrades dock betydligt för honom.
Han låg på +10 vid omgång 20. Efter omgång 26 var han nere på +1. Totalt haveri under fyra matcher. Sedan gick han ungefär +/i noll och slutade på +2.
Pga att jag inte hittade lämplig tråd lägger jag det här.
Malmö hemma
SAIK hemma
Växjö borta
Björklöven borta
Örebro hemma
Måste väl anses som en ok inledning för ett lag som är i behov av en ok start?
Känns som 3 raka förluster OM vi hade haft blomman kvar. Nu är det inte lika säkert. Kan säkert sno några poäng de 3 första.
Första matchen sänker HP oss i PP. Andra matchen spikar Söderström igen målet. osv osv…
Sebastian Strandberg avgör 19:16 in i tredje för Växjö..
Forsberg avgör i fjärde matchen borta mot Löven. Det kan vi lita på.
återigen första matchen som kan avgöra säsongen. Förlust hemma mot malmö kan avgöra hela säsongen. På samma sätt som förlusten mot Örebro förra säsongen gjorde
Det där känns som en efterhandskonstruktion för att ursäkta den oförmåga AB hade att coacha laget.
I premiärmatchen mot Örebro såg det mesta bra ut, tyvärr även Karlqvist, han spelade i fel lag.
Ett harmoniskt lag med en harmonisk ledning hade gått stärkta ur en sådan premiär där spelet stundtals såg riktigt lovande ut.