Oddsen på att Ali initierar en staty av Blomman utanför Garden sänktes drastiskt efter dagens bragd.
Vinner de kvalet nu så är de ju fan helt otroligt. Bättre cash in på kontot med extra hemmamatcher iallafall
Jag är helt övertygad om att det blir allsvenskan för oss. Men för skoj skull dagdrömmer vi att HV fixar SHL nästa år. Tror ni att AB står i båset då?
Ja tyvärr, styrelsen ser AB som kvalkung och deras syn är vi kommer aldrig att kunna åka ur med honom som HC, däremot blir det HA så kommer trycket att bli för stort från sponsorer, partners och supporters.
Tror faktiskt han är kvar i allsvenskan men får sparken vid jul då vi sladdar.
Hv är ju Blomman71 nu förtiden så han lär väl bli kvar oavsett serie tyvärr. Men jag tror inte att “ trycket “ mot föreningen angående avgå kommer minska utan öka.
Edit: svarade fel person ![]()
HV kommer aldrig ge Anton sparken
Tror han får sparken. Nu ryktas Musse få kicken av LHC. Efter EN säsong.
ALI kan köra sitt race hur mycket hon vill. Verkligheten har kommit ifatt. Alla blickar är riktade mot henne och föreningens oförmåga att lösa problemen.
Därav. Blomman is a “dead man walking”.
Men tycker att det är konstigt att trycket mot AB inte varit större tidigare.
Från sponsorer glömde jag tillägga
Innan säsongen började kommer jag ihåg att jag tänkte att
Nån gång borde vi väl kunna slippa kvalet
Men samtidigt minns jag att när jag studerade de andra lagen så tänkte jag : vilka lag ska vi kunna komma före egentligen? Hade svårt att hitta kandidater
Jag trodde nog att det fanns en chans att komma före Linköping, Örebro och Djurgården så hörde man ju att Leksand hade ett sämre lag
Så jag trodde nog på plats 10-14 nånstans.
Trodde nog Dif skulle komma efter HV men det vart ju helt fel
Nästa år blir antagligen inte ett dugg enklare men det är ju bara 50% att det ens blir aktuellt .
Nej.
Som jag skrev i matchtråden idag…40-11 eller något sånt i skott till Brynäs. Det är såna siffror man ser när större hockeynationer med sina bästa spelare på plats möter blåbär, och nog för att laget är långt ifrån optimalt, men SÅ stor skillnad är det inte. Det största problemet står på tränarbänken, i år igen.
Kom in i matchen när Johnsen precis satte straffen och Rindell lyckades valla in 3-1 på något märkligt sätt.
En tuppkam växte, det syntes, men med en period kvar och med ett Brynäs på jakt så visste jag vad som väntade. Och mycket riktigt, HV var tillbaka till det spel där vi knappt kommer ur egen zon och har inte tillstymmelse till eget spel. Allt handlade om hur många puckar Brynäs skulle hinna få in bakom Sandström innan signalen. Med stolpar, axlar och skridskospetsar till hjälp blev det bara 2.
Brynäs ägde övertiden och det var först vid målet HV hade pucken inom laget. Dunderflyt är min analys. Att man vinner när det i princip inte betyder något är också lite signifikativt.
Så har något egentligen förändrats inför kvalet? Möjligen att Leksands formkurva inte längre är lika styv.
Har de verkligen ekonomi för att sparka en tränare till?
Ja ja. Som jag ser det och som jag brukar se det när det kommer till HV - det spelar ingen roll hur det ser ut, bara man VINNER! Och detta är det enda som gäller kvalet.
Jag ifrågasätter det mentala tillståndet hos den/dem som fortfarande tror/kräver att HV ska kunna uppvisa trygghet/skönspel/grundspel. Det har gått 104 SHL-omgångar. Det är ett sällan stort arbetsprov för att bevisa uselhet, men HV har verkligen framhärdat. Men det är samtidigt fastställt. Allt som har med trygghet/skönspel/grundspel att göra saknas. Kommer aldrig finnas med nuvarande förutsättningar.
Nu gäller det att hava förtröstan att det går ändå. Så hav förtröstan, kamrater!
Som alla här inne vet byggdes säsongens trupp utifrån Moneyball-modellen.
Ska bli oerhört intressant att se hur dessa spelares siffror ser ut efter säsongen vad gäller kontrollerade ingångar mm.
@Diabolics när kommer omröstningen för betyg av spelarna?
(Som denna)
Fjolårets omröstning
Eller är det @lejacques som är ansvarig?
Jobbar på’t!