Säsongen 25/26

Han kommer skylla på spelarna. Direkt eller indirekt.

Detta låter som ett skämt, två spelare i Brunsås som inte är speciellt snabba eller vad nu skridskotestet går ut på är Silfverberg o Bäckström, Blomman kanske hade bänkat dom också? Hade verkligen slagit hårt i artiklarna, eller testiklarna.

Ärligt i år har han fått det materialet han vill arbeta med och med ungefär samma resultat, istället för att arbeta med materialet och bygga ett spel som gynnar styrkor inom gruppen så är det som om han försöker trycka in en kvadrat i en trekant.

5 gillningar

Och alla runt omkring ser att det inte går alls, men fortsätter prata om att vi tror på att det minsann ska gå bättre snart, bara vi ger det lite mer tid. Under försöken skaver man av allt HV är från fyrkanten, för att den ska passa lite i bättre i trekanten. Sen står man där utan något som passar i trekanten och en jäkligt luggsliten och skadad fyrkant.

1 gillning

Undrar om det till och med kan vara så att spelarna nu skiter i allt och låter HV åka ur.

De är kanske trötta på att bli kritiserade och nu har de chansen att ge igen på alla “toxiska fans”.

Hv har i alla fall extremt dåligt poängsnitt

HV har tagit 6 av 27 möjliga poäng sedan den 5:e februari

Leksand har tagit 21 av 24 möjliga poäng sedan den 19:e februari

Nu ska vi kanske möta dem i kval så mr Norrland kan få rätt när han tippade 4-0 till Leksand om så blir fallet

Idag mina vänner kan det vara sista gången vi ser HV71 spela en grundseriematch på hemmaplan i SHL på väldigt många år. Njut.

2 gillningar

Svårt att njuta av det HV71 visar upp på isen :pensive_face:

4 gillningar

Njuta vette fan, det har man väl knappt gjort av en HV71-match den här säsongen. Ångest är ett för starkt ord så oro kanske är känslan inför deras matcher den här säsongen. Man kan med stor sannolikhet räkna ut att det blir förlust i den matchen.. också. Det ska bli intressant att se efter hur länge de blir borta från SHL, förra gången tog det väl en säsong om jag inte minns fel, vilket jag inte kan garantera att jag inte gör. För att de ska kunna vara i SHL tror jag man måste ordna med en hel del saker för det här håller inte.

LOSERKLUSTRET · omgång 51 · Anton mot Anton. Matchen i matchen. Ska Anton äntligen lyckas att hitta Grundspelet™ och prestera bättre än sin första säsong?

10 gillningar

Det är klart nu att det blir Leksand i kvalet.

Hade hellre mött LHC, Timrå eller Örebro.

Leksands formkurva inger respekt. Tabellplaceringen och spelet senast mot HV inger inte det.

En kurva dalar till slut även för ett Dala-lag!

2 gillningar

Word-play! :joy:

1 gillning

Men vi får iaf se dom spela i sin egen hemmaborg, oavsett serie. Inte alla, som har den förmånen.:blush:

LOSERKLUSTRET · omgång 52 · Där fick ni alla hatare! HV71:s ledning hade rätt. Ger man man Anton Blomqvist mer tid så presterar laget mycket bättre. Två poäng mer och näst sista plats i stället för sista plats. Låt oss för sista gången denna säsong, ta varandra i hand och sjunga:

LÄNGE. LEVE. KONTINUITETEN!

26 gillningar

Nästa år! Då jäklar går vi för ingenmansland!

8 gillningar

Så om 4 år kan vi va i playin till slutspel?

3 gillningar

12 år till så!

2 gillningar

Det tar sig säger Anton, näst sist i år mot sist förra året. Vi blir farliga i slutspelet 2035.

3 gillningar

En ren och skär fiaskosäsong som måste få konsekvenser oavsett hur kvalet slutar.

Det ska fan rensas bort. Bort med skräpet och gör något riktigt för en gång skull.

5 gillningar

Kanske man kan sluta på 61 pinnar nästa säsong. I HA

Vi kom fucking inte siiiiist!
Vi kom fucking inte sist!
Vi kom inte sist. Hej!
Vi kom inte sist! Hej!
Vi kom fucking inte sist!

3 gillningar