Ikväll finns ju inget annat än att hålla på Färjestad.
HV behöver takta 1,28 pinnar/match för att nå 63 poäng. Sedan katastrofstarten har HV taktat 1,57.
Helt omöjligt ör det inte?
1,3 pinnar/match är 3 vinster på 7 matcher alltså fortsätta med VFFVFFV till sista omgång… stämmer det?
I believe it when I see it. Den dag HV är på betryggande avstånd från nedflyttning utan att en tillfällig formsvacka ska cementera oss på kvalplats. Den dagen andas jag morgonluft.
Som det ser ut nu så är det stor sannolikhet för att det blir extremt tajt mellan 7-13 hela vägen. Bara Leksand som troligen är avhängda ganska snart. Så en låååång nagelbitar strid, tji serielunk vilket iofs är “kul”. Lär ju pendla mellan himlen & helvetet flertalet gånger.
Bara Leksand som troligen är avhängda
De lär iaf få vara krislag i media framöver.
Det är nog skönt för oss!
Sannolikheten är nog lika hög för att HV blir avhängda. Så jag väljer att vara försiktig surk*k tills vidare.
För övrigt har jag otroligt dubbla känslor kring allt som pågår just nu.
Å ena sidan. Jag älskar HV71 och vill att de ska hålla sig kvar. På så sätt hoppar jag små mentala glädjeskutt efter kvällens seger
Å andra sidan. Jag tvivlar starkt på att den väg man valt kommer vara bra för oss på sikt. Och med det tittar jag djupt ner i folkölsburken, sveper den sista skvätten och tar en ny.
Ikväll väljer vi glädjen. Det och en rökig Ardbeg! ![]()
Helt enig.
Man är så skadad. PTSD liknande.
Jag försöker mest motivera mig själv till att se en strimma ljus.
Och det gör du 100 procent rätt i. Det är bara jag som är totalförstörd.
Min HV-puls är flatlined. Den studsar plötsligt till när Teden gör sitt 100:e SHL-mål eller när HP pangar in den i PP. Däremellan är jag död.
Så kan det förstås bli, men HVs trend är ändå ganska bra. Om man gör en tabell på omgång 7-20, ligger HV på fjärde plats med 22 poäng. Endast “de tre stora”, Rögle, Skellefteå och Frölunda är bättre med respektive , 32, 31 och 30 poäng.
Men, men, i kväll kan vi vara nöjda och glada och njuta (?) av Schweiz-Sverige i fotboll.
Vi har gjort det vi bör göra. Ta mer poäng än tidigare. Spelmässigt är det väl stundtals i ett par matcher vi spelat bra. Först mot ett mediokert DIF med en medioker målvakt och ikväll mot ett mediokert Leksand. Annars har vi tagit poäng utan att spelet sett särskilt lovande ut.
Hoppas såklart att detta är vändningen men vågar inte tro på det än. Glädjande dock att vissa spelare verkar börja komma igång och gräva sig ur djupa svackor. Typ Rousek.
Med detta sagt väljer jag oxå glädjen en kväll som denna. ![]()
Leksand möter för övrigt Växjö i nästa match. Med tanke på hur nedslagna de såg ut efter matchen kan jag se en till förlust på torsdag. Som Westberg sa flera gånger under matchen, gick de ju in i uppehållet med en relativt bra form, men två usla insatser de senaste matcherna.
Nästa match borta mot FBK blir tuff eftersom LHC nolla dom. Blomman får ha ett par ess i rockärmen till på torsdag.
Eller håller Färjestad på att dras med i bottenstriden tro? 5 poäng före HV och 1 poäng före klappkassa Malmö.
FBK va å andra sidan ur slag igår. Gick inte att känna igen. Såg stundtals ut som HV gjort under åren. Håglöst, blött, man kladdar med puck, spelar inte klart någon situation, tar inte jobbet och gav Cluben ytor.
FBK har en tendens att inte göra jobbet mot sämre lag. Frågan är hur uppträder HV? Jag är inte rädd för FBK. Jag är orolig för att HV inte checkar in. Lex Timrå. Och då kan FBK se ut som igår. Tyvärr.
Nja, tycker nog ändå det finns två lag som är sämre än HV i år. Leksand, Malmö, Örebro är iaf tre lag vi bör ha bakom oss tycker jag.
Sett till de 15 senaste matcherna ligger vi top 6. Vi hade en usel start, men har spelat bra en längre tid än vad folk verkar inse.
Dvs, vi hade 5 inledande matcher som förstörde allt.
syn på den. vi har inte spelat bra. dock har vi tagit lite poäng, MEN inte mer än förra årens looserkluster-nivåer.
Ni som nu ser något stort i vad HV gjort och mentalt trollar bort den usla starten: vi är fortfarande inte bättre än looserklustret OCH alla matcher räknas i slutändan.
Efter 20 matcher förra året hade vi 15 p, låg 11 p från “säker mark”. I år har vi 22 p och ligger “på säker mark”. Så lite bättre är det trots allt. Anser jag.
Okej vi vänder på det. Så om vi hade haft 5 bra matcher inledningsvis och sen tappat det och ändå legat där vi ligger. Vad hade argumentet varit för det?
Jag är bara nyfiken!
Jag jämförde med looserklustret, inte förra säsongen