Säsongen 25/26

Skönt nya tränaren kommer in med nya ögon och kallar hem Lagerberg! (OBS SKÄMT)

Vad har vi för möjlighet till återtåg 26/27 någon som har koll på spelarkontrakt?

AB har ju blivit ovän med alla våra talanger. Är enda chansen legoknektar igen?

För AB lär vi ju behålla.

Precis, fattar inte varför man gjorde bytet Johnsen-Lagerberg när den förstnämnde ändå inte får spela

(det vet inte Blomman och gänget heller)

AIKarna är nog glada nu… NOT.

det är inte Hv71arna heller

Hej du är en av flera som skriver bra!

2 gillningar

Åker vi ur vilket jag är rätt säker på så kommer det dröja innan det blir nåt återtåg. Möjlighet finns men då måste mkt förändras på kort sikt.

Man får hoppas att klubben har koll på de nya ekonomiska förutsättningar som väntar i allsvenskan….

Tycker det är lågt att beskylla meningsmotståndare för detta.

Jag tror snarare det handlar om att det är oklarheter om vad som faktiskt debatteras i detta fallet. Vi som för det du kallar kvasidebatt har ju rätt i det här fallet. Och det behöver väl inte vara så svårt att acceptera? Sen om du tycker att debatten handlar om något annat än det jag/vi tycker så är det faktiskt inte vårt problem.

Det är bra att det finns personer som vågar vara motvalls när det är berättigat, när drev börjar gå.

Och när det gäller att vara motvalls så är det lätt att beskylla motståndare i debatten för det. Tex när APs inflytande över lagets resultat debatterades och nån tog fram siffror som visade att vi tog fler poäng när han var skadad eller bänkad. Och när du blev motbevisad med statistik svingade vilt att alla var motvalls och missförstod med mening och sen försvann du från forumet tills du lugnat ner dig.

Jag uppskattar all tid du lägger på att plocka fram statistik och så, men den kommer ju bara när det är för att verifiera en redan bestämd åsikt du har. Sånt är ju naturligt mänskligt för vi är ju ganska låsta i våra tankebanor och vill hitta sådant som stärker vår fasta övertygelse. Jag inkluderar mig själv där och försöker verkligen ha ett öppet sinne och se allt från alla vinklar.

1 gillning

Förlåt men :sweat_smile: Om dom INTE nu kan göra en avvänjning för vad det kan komma kosta föreningen genom att att åka ur. Så finns det ingenting som säger mig att dom tar höjd för hur vardagen ser ut med mindre resurser.

När vi (jag säger vi för vi va två) som pratade med Nylin ang kostnaderna av att köpa ut Anton vs ev gå miste om 50 miljoner så gav det inte mycket gehör. Nylin va med på inslagen väg. Men det stannar det för det går inte att få gehör längre upp än så.

Så utan att förringa din förhoppning. Vi måste börja med som så många gånger förr, kalkylera åt föreningen. Jag är rädd för att dom tror inte att dom kan åka ur. En plan B finns säkerligen bara muntligt om du frågor. För att dom säger det du vill höra. Varken mer eller mindre.

Hade denna föreningen varit rädd om morgondagen, så hade inte Anton coachat laget ikväll.

3 gillningar

Jag kollar sällan på vilka som gillar vad, men det är väl inte så konstigt att det finns folk som håller med vissa skribenter och vissa som håller med andra. Tror du och Esa brukar gilla varandra mycket och jag har säker nån som gillar det jag skriver. Sån är världen och det är inget konstigt. Det är ett tips jag kan ge dig att sitt inte och jaga likes och hjärtan. Det mår man inte bra av.

2 gillningar

Du bevisar mycket av vad som är problemet med dina två senaste inlägg. Du har en bild av mig och du stör mig på den.

Nu har jag belyst svansen här på forumet. Lämnar det där. Hoppas mods och admins är medvetna om problemet.

Det ska naturligtvis finnas plats för alla typer av åsikter. Det har det här ALDRIG handlat om, vilket du försöker göra gällande.

Men såna som pinpointar skribenter genom att systematiskt vantolka, vara emot varenda jäkla åsikt en viss skribent har och uppvigla andra till att fortsätta bör kastas ut.

My opinion. Har du något mer du vill ventilera finns jag på dm.

1 gillning

Jag var bara tvungen att gilla kände jag :heart:

3 gillningar

Ska jag belysa din svans också? Nu blir det lite tramsigt tycker jag :grinning_face_with_smiling_eyes: Tror du ska ta en promenad och andas lite.

Ok. Då drar vi ett streck där. Återgå till trådens ämne.

3 gillningar

Det finns en del upprördhet… Riktas både inåt och utåt. Att vi bränt lån på Hugo, Johnsen och Lagerberg och sedan är alla tillbakakallade när kvartarna börjar…

Hoppas kan man ju, men jag är väldigt tveksam då styrelse och ordförande lever i en parallell verklighet där kollektiv förnekelse är väldig uppskattad egenskap och det som inte kan hända inte heller händer.

Att Lagerberg är tillbaka kanske innebär att Hansson blir borta länge.

Dagens stora fråga blir då:

Om så, goda eller dåliga nyheter?

Kan ju tycka att alla som har en HV71 flagga även de flaggor utanför “Garden” borde hängt upp och ner efter de inledande 5 omgångarna. För att endast få vändas åt rätt håll när vi “inte” ligger på kvalplats, ramlar man ner på kvalplats igen så ska de vändas upp och ner igen.

Flagga upp och ner tolkas som en signal för nödläge, akut kris eller extremt missnöje och används för att visa att det är en djup kris. Oftast som en politisk protest.

Det hade säkert anmälts som trakasseri eller hets mot ledningen.
Men det hade vart lite kul om ledning och styrelse fick se det som en påminnelse om hur bra jobb de gör…

1 gillning