Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

så. diskussionstråd

Har fått indikationer på att Bengan kan vara på väg bort. Lite tudelat, gillar honom för hans hårda arbete men kan kanske vara bra med ett miljöombyte likt Önerud och komma tillbaka med ett bättre offensiv sida. Kan väl vara honom som Holmström isf ersätter?

Hur får du dina indikationer till ett seriöst rykte? På detta forum är alla moderatorer så förbannat PK och gud nåde om du skriver fel saker eller på fel plats

Haha ja just det. Men då får dom väl ta bort inlägget om dom inte tror mig. Tänker inte yppa källan till någon, iaf inte här.

Mikko_ vi har en process för detta. Det är inte för att vara PK.
Pg79an: Om du vill ha kvar ryktet på den seriösa delen brukar vi reda ut sannolikheten för ryktet på PM och sedan kan vi gå i god för ryktet. På det sättet vill vi undvika den typ av shit storm som Sir Ward fick utstå för sitt rykte. I hans fall funkade det inte så bra i slutändan pga massa anledningar. Kan du pm:a mig?

Med tanke på Holmström o Sandin påväg in är det inte orealistiskt
Tror Bengan behöver miljöombyte

Detta stärker väl min indikation på att Bengan lämnar efter säsongen:

expressen.se/kvallsposten/s … lar-lamna/

Jag vet att du är trovärdig! Vi verkar ju hört exakt samma sak tidigare när det gäller annat :slight_smile: Spännande med Holmström om han får ordning på knän m.m

Inte konstigt att Bengan lämnar. Han har mer eller mindre stått stilla sedan genombrottet för några år sen.

Ljungh, Holmström, Andersson och Gustafsson är ingen dålig centeruppställning. Men precis som tidigare alldeles för “jämn” med ingen som sticker ut.

Skulle därför mer än gärna se att man, förutsatt man får in en vettig tränare som förespråkar en annan hockey än den Lillis och Lindbom står för, även värvar Ullström.

Gustafsson har inte imponerat i år. Skulle inte se det som en jätteförlust. Å andra sidan måste man i precis som i de flesta spelares fall ta i beaktning att alla blir så betydligt mycket sämre i HV. Gustafsson har, liksom Bengan i höstas, fått en roll han inte alls passar för. Så. Blir han kvar med en vettig tränare som styr kanske man kan nyttja Gustafssons faktiskta kvaliteter. Kanske som vinge i en tredje eller fjärde?

Då skulle centersidan kunna se ut så här:

Ullström-Ljungh-Holmström-Andersson

Känns väl inte helt orimligt? Ullström ska bli pappa 30års åldern troligtvis inte super nära att ta en plats i Nhl. Vore mycket bra om man lyckades landa Ullström med. Då har vi både ruggigt djup och en stor offensiv uppsida.

Precis. Sen kan ju Holmström spela vinge, så det kan ju vara en ersättare till Figren. Och det ser jag som en klar uppgradering.

Holmströms 31 poäng på 32 slutspelsmatcher är absolut toppklass. Till skillnad från Figren som att döma av statistiken viker ner sig totalt när det faktiskt hettar till.

Vem vet, vi kanske rör oss i samma kretsar utan att vi vet om det.

Holmström är en grym värvning. Svensk center i 22 år. Inte tillräckligt bra för nhl men kan bli en topp center i SHL nivå. Men tror han behöver en sniper bredvid sig

Kollar man på hans statistik så dräglar man ju inte precis, sprutar inte in mål, sprutar inte in assist, är inte kung på ±
Men är han ersättare till Bengtsson så känns det som en möjlig upgrade

Beträffande Holmström är det ju lite gambling men jag förstår Hult och är själv rätt positiv.

Mycket bra spelsinne
Fina handleder och bra skott
Lite långsam på rören
Redan några allvarliga knäskador
Medioker produktion i Ahl vilket jag tror delvis beror på ovan nämnda skridskoåkning.

Ryktas kosta närmare 200 i månaden.
High risk/High reward värvning. Förstår de sportchefer som tvekar och förstår de som hugger. Tycker Hult gör rätt.

Helt ärligt. Kan någon säga vad det är som gör att så många vill ha tillbaka Ullström? Vad visade han förra sejouren som gör honom till en önskevärvning? Dålig attityd, loj och skadebenägen. Ok, han är HV-kille i grunden men ska vi sluta se till prestation och karaktär bara för det? Är övertygad om att det finns bättre centrar att lägga den löneposten på…

Fattar inte heller hypen kring ullström.

Bärande och drivande, både på och utanför isen.
Två oerhört viktiga punkter.
All in säger jag.

Snick snack säger jag. Bärande och drivande? På vilket sätt då? Han visade allt annat än detta senast. En bärande spelare är någon man kan lita på i vått o torrt som alltid ger allt. Typ Davidsson, Sundh… När visade han sådana egenskaper? Drivande är någon som peppar, lyfter laget, för gruppen framåt. Mest sett besserwisserfasoner.

Nej jag håller med. Baserat på hans senaste sejour så finns det få till inga anledningar att ”ta hem” honom. I min mening så var han en av förra säsongens största besvikelser.