Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Holmström är troligtvis en ersättare till Bengtsson. Det känns spontant som något steg uppåt. Dock ska man varken underskatta Bengtssons HV hjärta eller vad två halvdåliga år i AHL kan göra med Holmström.

Sandin kommer säkert in som ersättare till Figge, de har liknande produktion. Fördelen med Sandin är att han är yngre och kan även centra en lina utan problem. Troligtvis även lite billigare än vad Figge är. Tror inte Sandin skulle ligga över 150k/månad.

Instämmer, Holmström är inte tänkt som någon ersättare till Ljungh utan isf till någon av de lägre kedjorna 2-4. Minst sagt intressant värvning. Hoppas vi får behålla Ljungh dock :slight_smile:

Fint att Wänna verkar gå till Finland och inte Brynäs.

Hade varit så jäkla smärtsamt att se honom ösa in poäng i en annan än HV-tröjan.

Jamen precis. Det har varit ofattbart att han suttit på läktaren så när han nu lämnar oss vill jag inte se honom som poängligavinnare i SHL.

Näe för det hade mycket väl kunnat bli så, har fortfarande inte förstått vad som hände med Wännström i Hv, så fort han får spela så är han riktigt vass…

Ifall Bergman ryktet stämmer så kanske det är så jävligt att Isac är på väg bort. Jag tycker Isac har tagit steg hela säsongen, och nu är han ju hur grym som helst.

Men tror faktiskt det kan bli tumme upp här ändå, tror kanske Brännström mår bra att testa topp roll i allsvenskan/ lägre SHL lag o få lite mer förtroende.
Femman med gustafsson törngren och brännström är bra men den saknar lite de där lilla extra i tyngd och storlek, tror kanske Bergman kan va en bra länk där.

Känns ovärdigt att spekulera kring nästkommande säsongs lag iom. matchen som väntar imorgon, men stämmer ryktena kan vi få en väldigt bra forward-sida och ett slagkraftigt lag till nästkommande säsong:

Ny (Lehtonens ersättare) - Ny (Ser GÄRNA att Fehérváry stannar men NHL/AHL lär locka. Almqvist tänkbar “ersättare”)
N. Andersson - Strömberg
Lauridsen - Ny (Berglunds ersättare)
Persson - Ny (Ytterells ersättare alt. plocka upp en junior)

Önerud - Ljungh (Drar han till KHL/NLA? Ullström tänkbar ersättare) - SCHPETS (läs Petersson)
Tedenby - Gustafsson (Stannar han med tanke på slutspelet han haft? FÖRHOPPNINGSVIS) - Sandberg
Sandin (Figrens ersättare, mer utvecklingspotential) - Holmström (Bengtssons ersättare, klar förstärkning) - Thuresson
Sundh - J. Andersson - Törngren/Bergman(???)
[b]Bergman/b/Törngren - Johnsson

Fortsättare Thörnberg en säsong till (vilket känns tveksamt) ska han in där nånstans också.
SHLs starkaste centersida 19/20?

En 26-årig hockeyallsvensk forward, som så sent som förra året lirade i division 1, och som gjort en poängbra säsong i allsvenskan.

Näe. Det känns spontant inte bra.

Ännu en breddspelare… Nej, tack till det ryktet.
Då är det väl bättre att plocka in Jesper Thörnberg…
Eller ännu bättre. Vik platsen åt en Junis.

Helt enig med dig känns verkligen sådär spontant. Ryktet från mrmadhawk så då lär det väl med 99% stämma.

Kan det vara så att Bergman plockas in för en billig peng, för att bereda plats för Peterson?

Ja, jo. Det vore ju rena drömmen att få in Peterson. Men både Sandin och Bergman?

Bättre i sådana fall att förlänga med Brännström nu när han gör det bra. Och så Wennlund, kanske?

Jag är ju fortsatt övertygad om att vi måste ha kvalitetsspelare på i stort sett varje position för att det ska gå vägen nästa år (då Hult bestämt sig för köra på sin grej to the bitter end).

Ja precis, vi har inte många luckor öppna, och de spelare som det ryktas om är säkert bra lirare som kan utvecklas men på dom få forwadsplatser som är öppna behövs ju kanske lite mer etablerad spets, men som du säger…tyvärr tyder rykterna på dessa spelare på att Hult fortsätter med sin förbannade gämna femmor ide. Tror han är för stolt för att inse “ojdå vi har haft dåligt pp enda sen jag började i Hv71 pga brist av spets men nej det är inte pga brist av spets, vi sparkar en tränare till istället dumma dumma tränare som aldrig kan lära grabbarna pp”

Jag ser dock Linus Sandin som en potentiell skytteligavinnare nästa år. Jag kan nästan garantera 20 mål från hans klubba. Vet inte vad som är mer spetts än det?

Sandin har du iofs rätt i, det får jag erkänna, han är spännande helt klart

Helt klart, 15 kassar i Rögles andralina utan att spela med Brithen, Bristedt etc. i HV blir han säkert vinge med typ Holmström och Teden. Där blir det åka av. Han känns som en total stöld. Lite som när Hult plockade Ljungh ganska tidigt.

Jag är mer oroad över Isac - Bergman bytet. Det känns inte helt kosher. Nästa år borde ju han dominera med 67 och 27.

Men jag håller med dig. Det hade varit fint med iaf 1p/match garantispelare. Där är mitt hopp 1. Petersson, 2. Ejdsell, 3. Spencer Abbott.

I samma artikel står det att HV vill bryta med Didrik, då ska jag dra ut Hult från Kinnarps…

Läs igen. De vill bryta för att skriva ett flerårskontrakt :slight_smile:

BRYTA MED DIDDE??? Wtf?? Ja då ska jag bannemig driva på en #avgåhult kampanj!

Phuuu