Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Här kan det gnabbas om seriösa rykten!

Om man har ett rykte som man inte har en dokumenterad källa på, var kan jag skriva det? Tex om min sambos pappa sitter i HVs ledning. Går det som seriöst rykte eller ska jag skap en tråd för typ Oseriösa rykten? Kling o klang blir knappast glada om man råkar skriva fel, vill inte råka ut för det igen

[quote=“Mikko_”]
Om man har ett rykte som man inte har en dokumenterad källa på, var kan jag skriva det? Tex om min sambos pappa sitter i HVs ledning. Går det som seriöst rykte eller ska jag skap en tråd för typ Oseriösa rykten? Kling o klang blir knappast glada om man råkar skriva fel, vill inte råka ut för det igen[/quote
Missade vad du skrev igår.
Vem heller vilka ryktas till HV71? :slight_smile:

Det vi brukar göra är att en person som har ett rykte talar lite med någon moderator genom PM så kan de bidra till att bedöma om ryktet är så pass seriöst att de borde in på den seriösa sidan. Detta har funkat väl under många år. Vi kräver inte att man uppger namn på källa etc, bara redogör lite för förutsättningarna så vi kan sålla bort de värsta spekulationerna.

Om någon postar ett rykte utan källor så brukar vi mods kontakta vederbörande och reda ut dessa saker, kan vi inte det, då tar vi bort ryktet.

vem är de du hört ryktas till HV? berätta för oss

Ja verkligen ett Hurra!! :slight_smile:

nhl.com/flames/news/flames- … -316717558
Riktigt skönt att han stannar ett år till i HV71!

Kinnvall kvar är enormt viktigt. Mer betydelsefull än Sandin.

Eftersom Ågren är avskriven, Sandin drar och det fattas en förstacenter har nu Hult alltså alla möjligheter att ta in en helt ny förstakedja!

Enormt viktigt med Kinvall. Kontinuitet. Bara han inte gör en Hansson…

Surt med Ågren, han var inte på min radar för en vecka sedan, men ju mer jag läste om honom desto mer intressant blev han. Djurgården klev fram stort där jag hoppats HV kunde klämt till. Svaghetstecken eller kommer DIF blöda nu?

Jäkligt skönt om Kinnvall blir kvar. Dock vågar jag inte andas ut. Säg att han gör en riktigt bra camp och Flames får en jobbig skada på en back. Var det inte så det blev med DG ungefär i somras? Eftersom Flames äger Kinnvall är väl inte utlåningen huggen i sten?

Kanske inte blir någon camp coronafanskapet verkar hålla i sig.

Oj så viktigt att få behålla Kinnvall,hade räknat bort han,nu förfogar Hv över seriens bästa back rent poängmässigt sen Kurran lämnat ligan.

Nu ska bara en back in,backlinjen ser bra ut med Kinnvall som absoluta spets,tror även vi kan räkna med att Emil blir som ett nyförvärv under Nymans ledning!!

twitter.com/ep_transfers/status … 65216?s=21

Jaha. Wedin? Vad säger man?

Ersättaren till Sandin. En mycket bra sådan.

Jag minns att jag tyckte han var en jäkligt jobbig jäkel de få gånger jag såg Timrå spela.
Gick rakt på mål och verkade orädd. Minns att han höll pucken bra och skapade ytor åt sina medspelare.
Men jag har sett honom på tok för lite för att kunna göra en vettig bedömning.

Wedin hade bättre mål och poäng snitt än Sandin när han spelade SHL i Timrå. Det här har potential att bli bra.

Ruskigt bra spelare. Fart, lungor, attityd och en underbar rakhet i spelet.
Ge oss Wedin, NU :slight_smile:

Glöm Ljungh, allt är förlåtet. Ingen center, men senast Wedin spelade i SHL var han sinnessjukt bra. Bar hela Timrå. Verkar inte gått superbra i NA, men håller han någorlunda samma nivå som senast är han den hittills bästa värvningen i SHL.

Bergström-NY-Wedin kan bli ruskigt bra.

Vill minnas att jag tyckte Wedin på egen hand dominerade matcher senast han va i SHL, ingen poängkung men ruggigt stark och ett bra skott. Stämmer det att han kommer blir jag ordentligt nöjd. Ge oss en 1C av god klass så har vi nog en förstalina som kan leverera ca 110 poäng i vinter.

Wedin. Yeeeeeeeeeees! Så gött om det stämmer.