Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Jag tror jag väntar och ser om det här med Wedin stämmer. Jag tycker det är lite svårt att få ihop. Mycket tyder på att man erbjöd Ågren ett ok men inte väldigt dyrt kontrakt. Det verkade ju rimligt med tanke på att man då sparar utrymme för en relativt kostsam center. Men det till trots gav man upp Ljungh. Jag utgår från att Wedin kostar väsentligt mer än Ågren vilket skulle krympa centerbudgeten ytterligare?

NHL klubbarna kan ju norpa honom men vid 27års ålder utan att imponera därborta är nog risken liten.
Anton Wedin har väl egentligen en bra säsong bakom sig så vet inte om detta är en toppvärvning eller inte?

Vet för lite om honom så därav min undran. När man såg rubriken så kändes det tungt men när man kollar stats så blev jag fundersam :confused:
Ni som vet mer om honom får gärna delge vad det är för typ av spelare!

Utan att stirra sig alldeles för blind när det kommer till poäng. Han bar Timrå väldigt många matcher senast i SHL.

Med tanke på att man förmodligen bedrivit budkrig mot FBK så kan vi utgå ifrån att han har topplön med SHL-mått mätt.

Har en bror som håller på Timrå och en av de spelare vi diskuterat flitigast är utan tvekan Anton Wedin. Höll honom som topp-5 i serien senast och trodde väl ärligt att han skulle göra ett större avtryck i Nordamerika. Framförallt trodde jag han skulle ge det lite längre tid. Men, men. Skulle det stämma att han nu är klar för oss så är det en riktig drömvärvning! Blir inte mycket bättre än så här. :smiley:

Om vi inte tänker dra ner något oerhört på spelarbudget i relation till tidigare år, finns det väldigt mycket ekonomiskt utrymme för de tre sista platserna. Pengar finns för absolut toppklass i SHL, frågan är om vi är villiga att spendera.

Jag blir orolig över Wedins skadehistorik. Killen har ju inte spelat en hel säsong sedan 15-16. Luktar Holmström-chansning och vi har inte råd att tappa såna spelare när det drar ihop sig.

(Fel tråd så flytta gärna till diskussioner)
Kraftfull med väldigt mycket skills och ett bra skott. Komplett rakt igenom. Ganska intetsägande kanske, men han bar i princip Timrå på sina axlar när han var där senast. Wennerholm tyckte han borde varit med i diskussionen kring årets MVP 18/19, vad hans åsikter nu är värda. Han lurade brallorna av Berglund, vad highlights nu är värda. Verkligen en absolut toppvärvning, om det nu stämmer.

Såg både Nilsson och Wedin i Rockford i vintras när jag roadtrippade i staterna. Båda var bra och fick förtroende av coacherna men jag tyckte Wedin var bättre än Nilsson. Om vi förlorade Nilsson men vann Wedin så vann vi rätt mycket. Wedin kändes närmare NHL och han känns bättre överlag.

Stämmer ryktet så är det en bra värvning inget snack om det.

Tack för infon! Det låter som en pålitlig lirare med andra ord.

Om Wedin-ryktet stämmer (vilket den säkert gör, då jag hört noll av detta) så är det en grym värvning.
Han är mycket bättre än Nilsson om man nu vill jämföra med FBK:s centerdragkampsvinst. Snudd på ett rån av Hult.
Under denna säsongen i Rockford gjorde Wedin 17 poäng (varav 7 mål), medan Jacob Nilsson gjorde 21 poäng (varav 7 mål). Wedin spelade 31 matcher och Nilsson 62. :slight_smile:
Hans skadehistorik är väl enda frågetecknet, men bortser man från den är han egentligen för bra för SHL. Han har egentligen allt och som många redan skrivit var han den som bar Timrå långa delar av säsongen (ihop med vår egen Kinnvall). Han gjorde 14 mål och totalt 27 poäng på 32 matcher den säsongen. Tror Kinnvall kan ha gett goda vitsord om Hv till Wedin.

Håller tummarna och kan nu isf släppa den snöpliga Manuel Ågren-svängningen med råge. :slight_smile:

Oj!! hoppas hoppas ryktet om Wedin till oss stämmer. Vore en riktigt bra värvning.

hatten av för hult för denna värvning

Hmm är Wedin en center ? trodde han var FW ? Jag tänkte mer att denna värvningen var ersättare för Thörnberg eller Sandin och att vi fortfarande sökte efter en förste CW ?

Nämns aldrig att han är center. Men ja, fw. Ersättare till Sandin.

Om det blir Sverige för Kellman tror jag absolut han väljer HV före både mif o rbk. Bergström, en god kompis finns här redan med två år kvar på kontraktet och sen har han också tillhört klubben innan. Han kommer också få en stor roll med bra betalt, så som sagt tror jag han hamnar i HV om det blir Sverige.

edit: det stod visst i artikeln också, men sen tror jag verkligen inte Malmö kommer att ha råd.

Sorry för sent svar, men precis som norrlandssupporter skriver så är Wedin FW och inte C. Det jag refererade till som kanske rörde ihop det var att jag jämförde med Jacob Nilsson, en center som FBK vann en ”dragkamp” om, medan de troligen då förlorade kampen om Wedin mot oss. Tror inte Hv var jätteintresserade av JN btw.

Kellman verkar ha prio på KHL/Schweiz, så lär väl vara där han hamnar.
Ser kopplingen med Bergström och att han varit i Hv en liten stund tidigare (drygt 30 matcher i J20 o en SHL-match ska dock nog inte överskattas), men han känns mer som en Rögle-värvning på något sett. Tror dock som sagt på spel utanför SHL för Kellmans del.

Wedin på tre (!) år. Hoppas bara det är bättre tre år än det Ljung ger lhc.

Detta blir kul.

Kanonvärvning. Synd bara att tre år säkert bara blir ert år. Då sånna kontrakt innehåller klausuler jämt.
Men förhoppningsvis kanske vi kan behålla honom 2 år iallafall.