Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Hult tillåts fortsätta påverka/förstöra.

Hur fan tänker man?!

Om det är för allsvenskan är detta en bra värvning men tyvärr tror jag detta är för SHL. Men om de hade vart för en 3 4 formation kan jag köpa värvningen men den lär vara för 1 eller 2 femman. Härligt Hult en center som vart bänkad under säsongen som en toppcenter i HV.

Givetvis ska Hult plocka in en spelare som inte platsar i Örebro, ska han byta honom mot Wedin och säga att det är samma klass? Jag orkar inte mer…

Man ligger sist i tabellen pga missvärvningar under en lång tid, och man håller på och åka ut shl. Ändå fortsätter man på samma inslagna väg, värva bänkade spelare eller spelare i 3 -4 formationen med mager istid och vipps för upp dem till toppspelare. Och så faller man pladdask och man har ingen aning om varför, detta visar verkligen på brist ödmjukhet, kompetens och självinsikt. Man är verkligen en sekt/maffia som endast håller sin interna kärna stabil och tittar inte ut i omvärlden och låter sig inte påverkas av dagens verklighet.

Pinsamt agerande av hv, de förtjänar inte SHL och oss fans, de fortsätter och bara pissar på oss fans känns det som…

Allt beror ju på vilken roll han ska ha i Hv!
Farten har han vilket vi saknat. Men är han värvad för en 1-2 center så är det big no!
Men för en 3:e center gillar jag tanken. Men tror inte kontraktet är skrivet för Allsvenskan och då lär vi ju kanske ändå slippa diskutera detta mer.

Vem har sagt att Bagenda är en tilltänkt toppspelare? Givetvis felaktigt.
Fler spelare är klara som håller högre kvalité än Bagenda.
Jag har alltid tyckt han varit bra allt som oftast när vi mött Örebro, så intresssant rollspelare för kedjorna längre ner.

Han är ingen toppspelare och säkert inte tilltänkt som det men att folk reagerar som de gör är ganska rak feedback på hur den sportsliga ledningen jobbat hittills. De tror att han är tilltänkt top 2 lines för det hade inte varit första gången.

Hur många kvalitets-spelare vill skriva på med en klubb som är på väg ner i allsvenskan?

Och Craig Schira… en till spelare som suttit en hel del på bänken/läktaren för sitt SHL lag. Visst han var rätt bra under sin korta tid i hv så ska väl inte klaga.

Bottenlagen värvar spelare som topplagen inte vill ha. Hults gonna Hult.

Sen är väl Schira hästlängder bättre än än Emil, Arell och Bertov.

Torpen avstängd mot Malmö ikväll samt några till. Tycker det ska bli spännande med kval mot Oskarshamn. Får bli vårt lilla slutspel :smiley: Tror vi kommer vinna 4a raka. Lokal nyheterna fasar för att detta är året Oskarshamn trillar ut.

Denna kanske hamnade i fel tråd, skit i samma.

Beror på vilken roll, toppback i allsvenskan ja, men ingen back att leda 1 elr 2 backpar i SHL, nej tackk

Innan folk lipar för mycket om Muzito-Bagenda klura lite på vem han kan tänkas ersätta.

Fröberg
Holmström
C. Sandberg
F. Sandberg
Wennlund
Önerud

där har ni spelarna som har utgående kontrakt.

Fröberg, F. Sandberg och Önerud skulle jag säga är att byta ner sig när man ersätter dem med Bagenda.
Resten är han i min värld iallafall ett uppköp jämfört med alla andra.

Jag känner lite som när ryktet med Turnbull kom en gång i tiden då folk vart skeptiska men inte funderade på vem han skulle ersätta tills jag kläckte att är han ersättare till Laine så nej tack men är han tänkt att ersätta Melin så ja tack.

Dock är det inte den här nivån av spelare som vi behöver rykten om utan det är snäppet bättre vi behöver rykten om. Särskilt när vi på sistone värvat rätt många som haft svårt att ta plats i andra lag och resultatet är därefter…

Gällande Schira är det väl kanonnyheter om det stämmer?
Givet att han kommer in som ersättare för någon av våra kantiga, defensiva backar så är det perfekt.

Schira är en klockren värvning för 3 backpar eller komplement i 2 backpar. Är det en ersättare till Kinnvall är jag orolig, spec om det ryktas om den där dif backen som också är på g enligt rykten.

Men kan inte fatta att Hult får vara kvar och bestämma nästa års trupp, helt obeskrivligt.

Det är väl inga större fel på Schira och Bagenda. Förutsatt de värvas som komplementspelare.

Problemet är ju som nämns ovan att Hult ofta värvar spelare av helt fel anledning.

Så länge Hult ansvarar för lagbygget kommer jag vara skeptisk. Särskilt med tanke på att han varit synnerligen usel på att bygga bra lag.

Jag håller med dig men jag tror inte Bagenda är ersättaren till Fröberg och jag tror inte att Schira skulle vara ersättaren till Kinnvall.

MEN

Att folk ens drar den paralellen att det skulle vara två toppspelare visar att den sportsliga ledningen inte direkt gjort ett bra jobb. De har ersätt bra förlustar med petade spelare förr. Williamsson, Arell, Bertov är tre ganska tydliga exempel på detta. Så då skulle det inte förvåna många om det var sant.

Där ligger mitt största problem med, att Hult får fortsätta. Skrämmande.

Precis så.

Jag vägrar tro att dessa spelare ska få en ledande roll. En duktig sportchef hade ju definitivt sett dem som komplement/bredd.

Men Hult har ju som du skriver gjort den här typen av värvningar förr.

Med Bertov och Emil Johansson i truppen väntade vi på en klassback. Hult svarade med Arell och bekräftade våra misstankar om att han på fullaste allvar såg Bertov och Johansson som två toppbackar.

Ett annat färskt exempel är Siikanen. Visse uttryckte sin oro för att han var en breddvärvning. Andra menade att så inte alls var fallet. Dessvärre blev det precis så som många befarat. Hult levererade en fjärdecenter när vi egentligen behövde en heeeeelt annan spelartyp.

jag väljer att se detta som något enbart positivt: Det finns i alla fall en spelare i världen som tror att föreningen existerar till hösten, det är bättre än var mina värsta farhågor säger mig.