Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Frågan är ju om kontrakten gäller för både SHL och HA? Vore ju väldigt bra om det var så men hoppas att det inte blir relevanta att få reda på.

Man kan ju hoppas. Man skulle ju kunna ha en lägre lön i HA, men en tilltagen bonus vid avancemang som trigger.

Tror det brukar vara standard att man har antingen en out klausul i kontraktet eller att man går ner i lön om man hänger med ner i allsvenskan. Vet att någon enstaka inte haft det och blivit degraderad och fått behålla sin SHL lön i allsvenskan.

nån som har hockeysverige plus? De tipsar om en nytt tränarnamn:

hockeysverige.se/2021/03/29/lid … lev-langre

Stötte på den här för en stund sen.

[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/stjarnan-valjer-krislaget-i-shl-men-kan-bli-kvar/[/url]

Hoppas Roger Rönnberg får lämna Frölunda efter uttåget.
Det hade varit något för Hv kommande säsonger. En som aldrig accepterat lathet!

Det finns inte att Frölunda skulle släppa Rönnberg tyvärr.

Undrar om HV jobbar med två helt parallella lagbyggen där vissa spelare har kontrakt om man spelar i allsvenskan och vissa om man spelar i SHL. Måste va knepigt som fan. Vilka spelare finns kvar om vi åker ner?

Expressen ångar på. Skriver att Tedenfart är klar för ny klubb i KHL och att ledningen i HV troligen är informerade om detta.

Typ noll !! alla kontrakts rivs.

Ja alla kontrakt annulleras vid degradering. Men det är inte samma sak som att alla spelare kommer att försvinna.

Skulle bli extremt förvånad om man inte jobbar med två listor, en för SHL och en för HAS. Vissa av namnen på dessa listor är säkert samma, medan andra inte är det.

Men som nån skrev, risken är stor att de man vill behålla inte kommer kommer vara kvar och tvärtom…

Väldigt bra skrivet, där träffade du “bullseye”. Lagsammanhållning lär ha varit = 0,3% nivå!

Vad tror ni om Muzito-Bagenda-ryktet nu efter degraderingen?
Han producerar ju inte riktigt i SHL och kanske skulle må bra av att lira i ett topplag i Hockeyallsvenskan något år, men samtidigt så är han ung och håller ändå för spel i SHL?

Troligen tänkt för SHL men tycker han kan vara en av 2 toppcentrar

Enligt Agne har vi EN spelare på kontrakt. Vem kan det vara tro? Nån junior?

Var det spelare han mena eller menade han Hult?

Jag tror han menade en spelare, nu minns jag inte exakt i vilken artikel/video jag hörde honom säga det (har blivit en del läsande idag), men jag tror det var i jp:s video reportage.

Verkar som att Åhman kan avskrivas. Synd.

expressen.se/sport/hockey/h … omst-i-hv/

Men Simon Önerud fortsätter gärna, enligt JP.

Så Wikström och Önerud har vi att bygga kring då :smiley:

Visst, hade också gärna sett Åhman hos oss i allsvenskan. Men hans statistik i varken Västervik eller Tingsryd har varit särskilt fantastisk. Så någon jätteförlust är det inte.