Tror det brukar vara standard att man har antingen en out klausul i kontraktet eller att man går ner i lön om man hänger med ner i allsvenskan. Vet att någon enstaka inte haft det och blivit degraderad och fått behålla sin SHL lön i allsvenskan.
Undrar om HV jobbar med två helt parallella lagbyggen där vissa spelare har kontrakt om man spelar i allsvenskan och vissa om man spelar i SHL. Måste va knepigt som fan. Vilka spelare finns kvar om vi åker ner?
Ja alla kontrakt annulleras vid degradering. Men det är inte samma sak som att alla spelare kommer att försvinna.
Skulle bli extremt förvånad om man inte jobbar med två listor, en för SHL och en för HAS. Vissa av namnen på dessa listor är säkert samma, medan andra inte är det.
Men som nån skrev, risken är stor att de man vill behålla inte kommer kommer vara kvar och tvärtom…
Vad tror ni om Muzito-Bagenda-ryktet nu efter degraderingen?
Han producerar ju inte riktigt i SHL och kanske skulle må bra av att lira i ett topplag i Hockeyallsvenskan något år, men samtidigt så är han ung och håller ändå för spel i SHL?
Jag tror han menade en spelare, nu minns jag inte exakt i vilken artikel/video jag hörde honom säga det (har blivit en del läsande idag), men jag tror det var i jp:s video reportage.
Visst, hade också gärna sett Åhman hos oss i allsvenskan. Men hans statistik i varken Västervik eller Tingsryd har varit särskilt fantastisk. Så någon jätteförlust är det inte.