Läste i någon artikel som tog upp det där att Agne och Hult sitter kvar för nu, att också Lillis var möjlig att bli kvar i HV. I vilken roll då tro? Fortsätta som tränare eller är han tänkt för något annat?
Bara han har den fysiska status som gäller. Tycker inte man ska se han som en lina för de 2 första men kan säkert göra nytta i en 3 4 femma som Timrå använde Blomqvist, Madsen etc i trånga defensia situationer och hålla en ledning. Men inte den ledande offensiva spelaren. Tror tyvärr Simons glansdagar är över och alla hans skadeturer har tagit ut sin rätt
Misstänker som tränare men jag hoppas inte de, vi behöver nytt blod nytt tänk
Tror det blir riktigt bra att Simon stannar.
Simon bar ett C när HV åkte ur. Det är garanterat det största misslyckandet han haft som ledare i hela sitt liv. Det kommer följa han i ett år framöver både medvetet och undermedvetet.
Just det kommer få han att ändra sig till viss del. De bristerna man har som ledare är inte alltid solkara för en själv men ett personligt misslyckande sätter dem i ett annat ljus och man kan förändra det man behöver förändra.
Jag hoppas Simon stannar och jag hoppas han får behålla sitt C. Jag hoppas han står där och är öppen inför nästa års trupp om hur han känner över att vara den som var med och spelade ner HV och vilka krav han kommer ställa under säsongen. De som inte ställer upp på de kraven bör man bryta kontrakten med och ta in spelare som är beredda att göra det som krävs för att få upp HV igen.
Jag hoppas att han inte stannar pga nånslags plikt och skamkänsla bara. Jag hade haft full förståelse om han vill vidare faktiskt. Stannar han för att han verkligen vill spela upp HV igen så är det fantastisk och då ska han ha all heder den gode Önerud.
Fick en positiv känsla av den nyheten
Måns Lindbäck ska alltså vara HV:s första nyförvärv. Från SSK. Assisterande. Gjorde 37 poäng.
Jaha.
Enligt Expressen ska HV visat intresse under en längre tid. Så vi får väl lägga detta på Hults konto.
expressen.se/sport/hockey/h … r-uttaget/
HV ska ha lagt ett förmånligt ekonomiskt bud. Hmm. Man vill ju gärna veta kronor och ören för det här är inte den typen av spelare vi ska ösa pengar över. Men som sagt. Hult verkar fortsätta göra det han alltid gjort.
Jag är skeptisk.
Skeptisk till en spelare som med säkerhet kunnat spela i shl nästa år. En spelare i fin ålder och vars poängskörd bara kommer öka. Om vi inte ska värva denna sortens spelare, vem föreslår du?
Bra nyförvärv känns intressant,är det nåt Hult oftast gör bra så är det allsvenska värvningar,förutom Kokkonen då.
Strömberg,Borgman,Engvall,Ejdsell är bra allsvenska värvningar,är ju mer etablerade spelare som Hult haft otroligt svårt med.
Måns Lindbäck var het för SHL men väljer HV tycker jag känns oerhört bra!!
Vi har sett den här typen av värvningar tidigare från Hult. Så visst finns det anledning att vara skeptisk? Kokkonen var också tillräckligt bra för två säsonger sen för att få SHL-kontrakt…
Jag vill se spelare som levererat i allsvenskan under flera år, samt SHL-spelare som är tillräckligt bra för att gå in och leverera direkt i HA.
Men det beror ju på vad Lindbäck är värvad för? Skulle inte bli förvånad om det är för de två toppkedjorna. Vi känner ju Hult vid det här laget och vet precis vad han tänker när han bygger sina lag.
Så ja, jag är skeptisk.
Edit. Sen är jag inte ett dugg förvånad att folk är positiva så fort HV presenterar ett nyförvärv. Så brukar det vara. Varje år. Alltid. Det trista är att dessa inte tar hänsyn till VEM det är som värvar spelaren. Vi har en sportchef som är dokumenterat usel på att sätta ihop lag. Så litar inte för fem öre på att han värvat Lindbäck med en tanke som kommer att gynna HV. Tvärtom.
Lindbäck känns som en bra värvning sett till spelare. Över lag tycker jag Hult har haft ganska bra trackrecord på allsvenska spelare men just det där med den ekonomiska biten är ju intressant. Men det måste inte betyda ett att HV betalar premium som inte är acceptabelt det är nog inte helt ovanligt att HA spelare i ett övre fack tjänar mer en en SHL spelare som är lågt i hierarkin.
Tycker Lindbäck känns som en bra värvning som nog är tänkt i en toppkedja.
Högerfattad ung målskytt från Småland som varit A i SSK känns bra utan att veta något mer om honom.
Absolut positiv känsla, sen att vi kommer få betala lite mer får vi nog räkna med i framtiden men helt OK i detta läge.
Nu är det allsvenskan vi ska spela i, inte shl.
Jag också. Men jag vill också ha en flygande gris. Dock, lär det ju komma fler etablerade spelare med allsvenska mått mätt.
Det är väl inte konstigt om han är värvad för andra? Han spelade ju i förstakedjan i ett ‘‘topplag’’ förra säsongen…
Lindbäck är bra om han inte är tänkt som spets. Detta är faktiskt farligt nära det som jag skämtade om för några dagar sen.
Jag vet inte hur mycket allsvensk hockey folk här på forumet sett. Själv har jag sett väldigt mycket. Måns Lindbäck ville jag haft till HV redan inför säsongen som gick.
Speedig, rätt hård, arbetsvillig, vågar gå in framför mål, bra skott, och kan krypa innanför skinnet på motståndarna. Dessutom rightare. Kort sagt, en spelartyp vi saknat. Oavsett vem som värvat honom, kommer Måns bli kanon!
Weirdo. Jag om någon är fullt medveten om att vi spelar i allsvenskan. Däremot tror jag många andra inte har koll på det.
Lindbäcks poängsnitt är 52:a bäst i allsvenskan den här sässen. Med samma poängsnitt i SHL hade han hamnat på plats 26. Ergo. Spelare gör fler poäng i HA. Ta en sån som Emil Berglund i Almtuna. Han ligger på 0,7 poäng per match. Men inte vill jag se honom i en ledande kedja i HV för det.
Dessutom inte ovanligt att spelare i HA har en bättre säsong bara för att sen falla tillbaka. Vi vet inte vilken nivå Lindbäck ligger på eftersom han endast har två säsonger bakom sig där han gjort fler en 0,5 poäng per match. Det här är alltså ännu en vi-förutsätter-att-han-tar-x-antal-steg-framåt-värvning av Hult.
Herkie82. Ja, din beskrivning av Eklind flög förbi i huvudet när jag såg den här värvningen. Och Eklind var ju uppenbarligen tillräckligt bra för SHL, men samtidigt inte någon man velat se i en ledande kedja i HV.
Men som sagt. Som alltid med Hult handlar det ju om vad för slags roll Lindbäck ska få. En tredjekedja. Absolut. Visar Lindbäck att han håller en högre nivå så är det bara ett plus. Men i allsvenskan kommer det vara überviktigt, precis som Löven gjort, att fylla på laget med, sett till den här nivån, pålitliga 1,0 - 0,8-poängsspelare. Det går inte att göra som Hult gjorde i SHL och förlita sig på att spelare som har en bra säsong i bagaget ska leda laget och sen värva bredd. Ska HV vara ett topplag nästa säsong förväntar jag mig sex starkare namn, eller minst lika bra som Lindbäck in på forwardssidan. Om inte annat för att minska fallhöjden.
Edit. I Löven vettefan om Lindbäck gått in på två ledande kedjor. Bara för att förstå vad vi mäter oss mot.
Edit 2. Jag förslår alla att kolla in Lövens trupp. Det är en trupp där man satsat i allsvenska mått mätt. Jag förväntar mig inga stjärnspelare från SHL. Men nivån framöver måste vara betydligt högre på värvningarna om vi vill ha ett slagkraftigt lag. Vi siktar ju på att gå till final som Löven. Inte att åka ut i kvarten som SSK.
Tycker ändå detta är helt ok för att vara första värvningen. Vi måste inse verkligheten att vi inte är ett SHL-lag längre och för allsvenskan är detta en bra värvning, speciellt om det redan fans SHL-intresse för honom. Jag gillar att man satsar på relativ unga killar som är på väg upp i karriären samt blivit bättre för varje år. Jag tror inte han är värvad för att vara ledande spelare. Han är nog värvad för en 3e kedja. Tror vår ledande spelare kommer vara Önerud och Törngren. Törngren tror jag kommer dominera i allsvenskan om han blir kvar.
För att förtydliga. Jag är inte skeptisk mot Lindbäck. Jag är skeptisk mot vad Hult har för planer för honom och hur han kommer att bygga det här laget.
Även på allsvensk nivå stämmer Lindbäck in på mallen över spelare som Hult värvar. Och det ger mig ont i magen.
Varken följt allsvenskan eller SHL i år men för 2 säsonger sen gjorde han 8 poäng på 52 matcher och det är den nivån han legat på förutom de två senaste säsongerna.
Han har gjort 248 matcher i allsvenskan och är verkligen ingen gröngöling och har stabila 0,35 poäng per match. Jag menar inte att han är dålig för 20 mål på en säsong är bra men jag tycker inte han är nämnvärt bra heller. Inte ens hans bästa säsong tycker jag hans siffror är imponerande förutom 20 mål. Det är bra gjort.
Så njae inte i de två första men jag hoppas jag har fel och att han snittar över 1 poäng per match och att jag får äta upp min skepsism.
En motiverad fråga är hur mycket av hans framgång som berott på honom och hur mycket som berott på hans kedjekamrater.
Kul att se något hända. Jag ställer mig neutral till alla värvningar tills Hjalmarsson skriver på. Varför då? 1. Jag har ingen som helst kompetens att bedöma hur en allsvensk spelare passar i det lag som HV ser sig bilda. 2. Jag vill inte kritisera spelare innan de har fått chansen att visa sin cape och sitt svärd. Men jag förväntar mig att vi uppträder som Skellefteå, men med allsvenskanm mått, dvs att vi spelar en totalhockey som ser ut som 60 minuter pp. (Nu gör de ju inte det mot RBK, men sista matchen mot HV var det den känslan. Kan ha berott mycket på HV:s insats i matchen dock.)