Agne må ha varit duktig på ekonomi, men nu vill jag ha in en person som bättre kan balansera ekonomi med det sportsliga.
Någon som INTE låter en sportchef sitta kvar bara för att han är en go snubbe fast han misslyckas år efter år.
Mer fokus på sportsliga resultat samtidigt som man självklart inte dränerar klubbens ekonomi totalt.
Hults beskrivning av Huhtala är nästan identisk med hur han beskrev Max Wärn när han presenterades. Men en fysisk powerforward med finsk sisu är nog precis vad vi behöver i ett annars snällt HV. Hans utvisningshistorik oroar dock lite.
Svårt att se att våra nyförvärv skulle bli floppar då Stillman och Samuelsson har bra koll på marknaden och mycket kontakter som de använder när de väljer ut spelare. Därför tror jag att vi får det vi vill ha ut av våra nyförvärv.
Sen kan givetvis mycket hända på vägen men tror risken för massa dyra floppvärvningar som tidigare år är väldigt liten när dessa herrar är inblandade och har sista ordet. Så känner mig ganska lugn och tror att detta blir bra.
Sen har jag svårt att se att HV skulle betala 140 000 kr rakt av för Bryggman. Nog för man har pengar. Men då får nog Malmö stå för en del av kakan om det ens ska vara aktuellt.