Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Ang. Simon Åkerström-ryktet och att HV ska vara intresserade av att köpa loss. Nej, nej, nej. För jag har svårt att tro att HV köper loss bara för att Simon ska avsluta säsongen i HV, eller vad tror ni? Gissar att Nubben kommer smälla på med ett två-treårskontrakt och så står vi där med både Åkerström och Strandell i backuppsättningen nästa år…

Gud vad jag önskar mig en ny sportchef så man slipper oroa sig för såna här grejer.

2 gillningar

Det är väl så det lär bli tyvärr.

Om det nu inte är så att vi hittat en ny Andreas Borgman. :wink:

Dett är inte i närheten av vad vi behöver. Kent. Kent släppte iväg Laleggia och Emil. Trots att man egentligen inte behövde detta. Jag skall inte kritisera det beslutet, för jag känner till för lite om vad som föregick detta. Men. MEN MEN MEN: då måste man för f*n se till att kompensera för detta. Det har man inte gjort. Vi fick in Bobby. that’s it.

Dessutom: på vilket sätt var den där grejen med att släppa LaLeggia positivt för HV, som Kent snackade om? Jag tror han blivit grundlurad.

2 gillningar

Nubben är inte hockeysmart. Vilket håller på att sänka oss både sportsligt och ekonomiskt.

1 gillning

Jag eldade på en JÄTTEgammal tråd om statistik, kopplat till värvningar och förväntningar. Detta då en relevant twitter-post dök upp i flödet:

Blir väl på Franssons bekostnad Åkerström kommer in. Är säkert redan klart. En värvning i samma anda som Bengtsson, Westerlund och Strandell.

Bänkvärmarvärvning.

Sen ryktet om Foppa att Örebro hört sig för. Tror för Foppas del den klubben passar han bättre men vågar vi släppa till en så nära konkurrent? Är det värt pengarna?

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season 23/24: Spelardrömmar

Är detta verkligen några seriösa rykten?

Vet att Simon Åkerström har ryktats på ett eventuellt lån, någon här som har lite mer koll på han hur han är, hur han är som hockeyspelare och om man platsar i våran trupp i dagens läge?

Hört ett rykte att Foppa ska vara … (mods har tagit bort i väntan på “utredning”)

Jag tänker såhär, vad tjänar man på att släppa honom ? pengar såklart men… Då hoppas jag att man DIREKT använder de för att förstärka, och ingen medel back från allsvenskan tack

2 gillningar

Detta är INTE ett ställe där man bara slänger ur sig “saker man hört”.

Det som gör att man ser det, står att finna i ordet “Seriösa” i trådens namn.

Vill man att något skall tas som seriöst så behöver man ha lite på benen samt få mods tillåtelse att posta, och om det då anses tillräckligt trovärdigt (en relativt låg nivå förvisso) så hamnar det i tråden om Seriösa rykten, sedan diskuteras det här.

PM till mods funkar utmärkt om man vill posta ett rykte. Annars rycker vi ut och sopar och städar, tills vi vet vad som gäller.

Tingsryd verkar köpt loss Oskar Lindgren fr Vimmerby, ska vi gissa som ersättare till Simon Åkerström? Presenteras säkert av Nubben imorgon, betvivlar inte att det för hockeykunnande hos Åkerström, men frågan är bmväk om det är en sån pjäs HV behöver just nu…

Eftersom Nubben är med i nästa års lagbygge säkrar dom väl upp en back om vi åker ur. Känns så iaf.

Har fått ok att posta detta igen.
Rykte som säger att Forsberg är nära en övergång till Luleå

3 gillningar

Tänk om foppa får spela med Omark i PP, han kommer ösa in mål

3 gillningar

Kan man inte köra ett byte rakt av med taif vi tar över åkerström och taif får nubbicsh :thinking:

2 gillningar

Luleå kommer bli perfekt för Foppa tror jag. Slarva bort en sån lirare på det här viset.
Ser hellre att man släpper HH och låter Foppa lira i en fjärde.

1 gillning

Foppa kan inte spela i en fjärdeline. Han håller inte.

3 gillningar