Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Vill ju inget annat än ha kvar dem i laget.
Stort men bara, Önerud inte spelat på två säsonger knappt, gjorde en del mål men spelmässigt var han inte bra.
Torp älskar man men på gränsen han platsade förra året i allsvenskan.
Hammer ja om han är med på en hel försäsong och hjärnskningen är helt borta.

1 gillning

Tveksamt, va? I allsvenskan skulle jag säga att han var en av de bättre backarna, särskilt i finalen mot Björklöven.

7 gillningar

Jag tycker inte han platsar i Hv, dock så är det farligt om vi gör som säsongen vi åkte ur SHL, vi kan inte ha ett lag helt utan Hv hjärta.

1 gillning

Håller helt med där. Största misstaget att kicka ut Thörna och Sundh. Vi behöver ett gäng HV-hjältar som inte nödvändigtvis är bäst på isen men som står för klubbens “kärnvärden” och som på något vis kan peka tillbaks på historien. Jag ser iofs Petersson som en sådan, men det behövs fler.

6 gillningar

Samma här. Känns som Önerud har gjort sitt men kan vi behålla Torp får vi en skön kille med världens största HV-hjärta. Tror absolut han kan tänka sig att vara sjundeback och spela vid behov, bara han får vara en del av sitt älskade HV en säsong till. Förläng, säger jag!

11 gillningar

Tror att en spelare som Matson är bra att behålla som en fantastisk pådrivare kring det vi inte ser på isen. Han i en 4:e kedja tror jag är bra att ha.

Handlar om varumärket också, “byggdens boys” är bra mycket lättare att sponsra än Plasthockey IF. Även om vi bara talar om 1-2 stycken med Hv-hjärta blir känslan helt annorlunda på och omkring isen.

5 gillningar

Kikade in i en av trådarna från semin mot Karlskoga. Var nån match där Torp var skadad men lät som han var mycket saknad med sitt rejäla spel då. Minns jag ju själv också iofs men man behöver bli påmind ibland. Kan ju fortsatt vara möjligt när han är med en hel säsong, var ju skadad i början av förra, att det blir bättre och kan hitta rätt. Var ju ändå uppskattad i SHL med IKO.
Samma grej med skador gäller ju killar med HV-hjärtan som Tedenby och Önerud ja. Vi får hoppas på att de kan steppa upp om de blir kvar. (Ja Tedenby blir ju det).

Torp var en av de bättre backarna i det hockeyallsvenska slutspelet enigt mig. Påminde om en Christoffer Persson anno 2017.
Rejäl och stark. Sheriffig
Billins var också bra i slutspelet vill jag minnas.

3 gillningar

Är det inte Stenlund på bilden. Vad skriver dom? Inte fan går han till Leksand får man hoppas…

Expressen tycker att leksand borde ha Stenlund som ett drömnamn, på samma sätt som de tycker att vårt drömnamn är strålman…

2 gillningar

Vi står som många ser inför ett generationsskifte vad gäller hjärta och kulturbärare i laget, önnerud torp och även matson kan få gå och då vore det bra att vi får in den nya generationen i form av t ex pilut och lias jämsides med petersson och teden.

Det måste finnas både hjärta och HV-hjärta.

Är liksom andra inne på att torp borde ges nytt även om det vore som reservback, behövs i omklädningsrummet.

2 gillningar

Ja Torp ska va kvar. Möjligt att Önerud kan göra ett bra jobb i 4:e och 3:e som reserv.

Det finns dock en hel del HV-hjärta bland spelare med kontrakt. Andrae, Sjöholm, Tedenby, Brännström, Andre P är ju “HV-killar” även om inte alla har 10 år i A-laget. Dessutom är ju spelare som Lindbäck och Foppa (om han stannar) redan till viss del supporterfavoriter som jag tror har ett rejält HV-hjärta.

Med det sagt så är spelare som Gunnarsson och Torp perfekta reserver om de köper rollen och kan tänka sig ett billigt kontrakt. Vi har en ganska offensivt viktad backsida och Torp som 7/8e gör inte bort sig.

Önerud däremot ser jag tyvärr inte ska varva upp igen. Det har varit för mycket skador, och han fyller 35 i år. För att ha nytta av en spelare som alltid tar 7-10 matcher att varva igång efter en skada krävs att han sällan är skadad…

4 gillningar

Lias skulle man ju kunna säga har hv-hjärta, lär väll bli tydligt beroende på hur många år han signar

2 gillningar

Om han signar…

1 gillning

Enligt ST fick Lodin nej av Timrå för han “inte är önskvärd i klubben av övriga spelare”.

Hör ni varningsklockorna ringa?

De som ifrågasätt hans karaktär tidigare får mer vatten på sin kvarn.

Är det den här spelaren vi vill ha till HV? En spelare som dessutom endast gjort en poängmässig okej säsong i SHL.

9 gillningar

nej

Undrar om du inte svarade på fel där? Inlägget du svarade på var om Taylor Matson, inte Lodin.

1 gillning

Absolut inte. Det blir sällan bra. Lite som med Elvenäs?

2 gillningar