Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Ja det låter ju inget vidare. Vad skulle isf ligga bakom det där?

Megapass. Han är en pajas och har inget här å göra

Något du kan utveckla eller för oss som inte har koll på honom?

Dålig karaktär och dåligt omdöme. Ligger i linje med det som framkommit

Sitter och kikar på kvalet och Ollas Mattson i Malmö är briljant ikväll ! Framförallt defensivt men även bra offensivt !

Precis vad vi hade behövt nu när engsund valde Oskarshamn !

4 gillningar

Ja, men det förutsätter ju att Malmö ramlar ur, vilket jag inte tror kommer ske, speciellt om de vinner ikväll

Vill bara inflika att Ollas Mattsson är “briljant” i ett kval. Lite på samma sätt som vissa bedömde Westerlund ifjol

4 gillningar

Är det förresten någon av de som deltog i vårt kval som gjort succé på annat håll sen?
Jag är tveksam att ta från dessa lag.

Filip Sandberg i Skellefteå skulle jag säga. Vet inte hur Anton Wedin varit i Timrå. De flesta i vårt lag den säsongen var rätt dåliga det året.

Filip Sandberg gör det grymt bra i SAIK.

2 gillningar

Glömde honom, i övrigt tyvärr inte mycket. Tar tid att hämta sig. Många kan nog må Barack att själva följa med till HA, se t ex Foppa.

Fast sandberg hade väl en medioker sejour i finland först…

Inte så pigg på Sandberg. Vi kan få bättre.

1 gillning

finns inget bättre än svampen

3 gillningar

Det finns väldigt få bra forwards vars kontrakt i shl går ut denna vår, vill sandberg komma hit bör vi ta emot honom med öppna armar. Annars blir det att chansa med utlänningar igen eller hoppas på någon svensk i ahl som vill ta nån säsong på hemmaplan.

1 gillning

Ja det stämmer

Som jag fattar det efter en snabbtitt var HV sämst i hela SHL i “Special Teams”

17,7% mål i powerplay

men när motståndarna har PP mot HV så gör de mål 26,5% i SITT powerplay

Den där lilla punkten som knappt syns är HV :slight_smile:

Linkedin

Skulle vara intressant att se motsvarande före och efter Lindbom tog över.
Känslan är att PP funkade bättre (ej nödvändigtvis bättre %) men att vi framför allt inte släppte till så mycket i BP.

Egentligen är han ju nog inte det. Men vi får komma ihåg hur vår sits såg ut den 15e februari, man såg nog hellre att man överbetalar en sån som Frödén än att åka ur. Tror inte han får ett lika lång kontrakt under sommaren. Men det är bara en gissning.

1 gillning

känns som vi allmänt kommer få se lite längre kontrakt när de “nya pengarna” från tv avtalet kickar in också, eller vad tror ni?

1 gillning